آموزش

تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس چیست؟

تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس

بسته بندی انواع مختلفی از کالاها امروزه با پلاستیک های مختلفی مانند سلفون، نایلون و نایلکس انجام می‌شود. این بسته بندی باعث می شود تا محصول بسته بندی شده از آلودگی ها محافظت شده و بهداشتی بمانند. علاوه بر بسته بندی به منظور حفظ مواد از نظر بهداشتی، بسته بندی می تواند جهت حمل و نقل بکار رود. آیا اطلاعاتی در مورد تفاوت سلفون با نایلون دارید؟

سوالی که به وجود می آید این است که این پلاستیک ها چه تفاوتی باهم دارند؟ و کاربرد آنها در زمینه های مختلف چگونه است؟ در این مطلب از ثابت رپ به بررسی و معرفی کامل این موارد پرداخته و هرکدام را به طور مفصل توضیح خواهیم داد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

سلفون، پرکاربردترین پلاستیک در صنعت بسته بندی

سلفون مهمترین پلاستیک بسته بندی به شمار می رود، این متریال خود دارای انواع مختلف می باشد و هرکدام از این انواع کاربردهای بسیار گسترده ای را در صنعت در ضمینه های مختلف دارد. از پرکاربردترین انواع  سلفون می توان به سلفون شفاف، متالایز و صدفی اشاره کرد.

سلفون در واقع به پلاستیک هایی گفته می شود که برپایه پروپیلن ساخته شده، این مواد بعد از اینکه در دمای بسیار بالا ذوب می شوند، توسط آب قالب بندی می شوند، این تغیر دمایی ناگهانی باعث درخشش و مقاومت بالای سلفون می شود.

لازم به ذکر است که تفاوت سلفون با نایلون در دمای بالاتری ذوب است. این مسئله باعث می شود تا نسبت به این دو ماده استحکام بالاتری داشته باشد. همین موضوع به داشتن مقاومت گرمایی و دمایی بالای سلفون نیز می انجامد.

تفاوت سلفون با نایلون

کاربردهای سلفون

کاربردهای سلفون صرفا به بسته بندی ختم نمی شود، این محصول به دلیل خاصیت هایی که دارد در زمینه‌های بسیار متنوعی کاربرد دارد. تفاوت سلفون با نایلون در کارایی آنها است.

برای مثال به دلیل براق بودن سلفون از آن در دکوراسیون استفاده می شود، یا به دلیل خاصیت مقاومت آن در صنعت اکترونیک نیز استفاده می شود. اما مهمترین و رایج ترین استفاده آن صنعت بسته بندی می باشد، در این صنعت نیز با توجه به نوع محصول از سلفون های متفاوت استفاده می شود.

برای بسته بندی محصولاتی که باید دور از معرض نور خورشید قرار بگیرند، از سلفون متالایز استفاده می شود. این سلفون به دلیل داشتن آلومینیوم در ساختار خود مانع نفوذ نور به داخل بسته بندی شده و از آن محافظت می کند.

اما محصولاتی مانند ماکارونی که اگر در معرض نور هم قرار بگیرد فاسد نمی شود، با سلفون شقاف بسته بندی می شود، دلیل دیگر استفاده از سلفون شفاف جلا دادن آن و نمایش محصول داخل بسته بندی است که تاثیر مثبتی در فروش دارد.

در کل  سلفون بیشتر برای بسته بندی حبوبات، خشکبار، انواع گل ها و پوشش ها و روکش های میز منازل، کتاب ها و جزوات و دیگر محصولات بکار میرود.

 

نایلون چیست؟

همانطور که گفتیم تفاوت سلفون با نایلون مشهود است. نایلون از پلیمرهای مصنوعی که برپایه پلی آمید آلیفاتیک است ساخته می شود، نایلون ها قابلیت ترکیب با انواع مواد و رسیدن به ترکیب هایی با خواص مختلف را دارند.

امروزه نایلونجایگاه ویژه ای را در صنایع مختلف مانند پوشاک، کفپوش، تجهیزات برقی و حتی صنعت خودروسازی به خود اختصاص داده است. نایلون نیز کاربردهای زیادی دارد که در ادامه مورد برسی بیشتر قرار می گیرد.

جنس نایلون نرم بوده و شفاف است، اکر روی آن دست بکشید نرمی آن را به طور کامل احساس خواهید کرد، در بازار امروز متقاضیان زیادی خواهان استفاده از آن هستند، از پرکاربرد ترین موارد مصرف نایلون می توان به بسته بندی کیسه های چایی، کیسه های تبلیغاتی و مواد پتروشیمی اشاره کرد. به طور کلی تفاوت سلفون با نایلون حتی در کاربرد آنها هم است.

نایلون شیرینگ چیست؟

این نایلون از پرکاربردترین نایلون های موجود در بازار به شمار می رود، این متریال به دلیل جنسی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، از آن  برای پوشاندن محصول به طور کامل استفاده می شود، به طوریکه دور تا دور محصول را می پوشانند مانند برخی از مواد خوراکی.

از دیگر استفاده های این متریال می توان به بسته بندی لوازم الکترونیکی، بطری آب معدنی و همچنان وکیوم کردن بسته های غذایی برای حمل و نقل اشاره کرد.

بنابراین از خصوصیات کلی نایلون ها می توان به  نرمی و انعطاف پذیری آنها، مقاومت در برابر ساییدگی، عایق الکتریکی خوب اشاره کرد، با این اوصاف متوجه می شویم که این متریال یکی از مهمترین و کاربردی ترین متریال ها در بازار به شمار می رود.

 

نایلکس و کاربردهای آن

نایلکس ها از پلی اتیلن ساخته شده و دارای چربی و شفافیت کمتری بوده و شکنندگی آن نسبت به نایلون و سلفون بیشتر است. نایلکس ها دارای فیلم های ضربه پذیر و خشک هستند، نازکی زیاد و استحکام این متریال از ویژگی های خاص نایلکس به شمار می رود.

لازم به ذکر است که نایلکس ها در ضخامت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. به دلیل ضخامت آنها سطحی کدر دارند و نور را منعکس نمی کنند. امروزه به دلیل همین خاصیت از نایلکس در ساخت کیسه های زباله استفاده می شوند.

بنابراین برخلاف نایلون که جنس نرم دارد و شفاف است نایلکس کدر بوده و جنس کاملا خشکی دارد. به طوریکه اگر روی نایلون دست بکشید صدایی را نخواهید شنید اما دست کشیدن روی نایلکس سرو صدای زیادی را تولید می کند. این خصوصیات نایلکس باعث شده که وزن بیشتری را تحمل کند و به راحتی پاره نشود. در ادامه با ثابت رپ همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس به دست آورید.

کاربرد نایلکس

همانطور که پیشتر اشاره شد نایلکس ها کدر هستند و می توانند وزن زیادی را تحمل کنند زیرا مقاومت بالایی دارند، از این رو زمانیکه ظاهر پلاستیک مهم نباشد و مسئله تحمل کردن وزن باشد نایلکس کزینه بسیار مناسبی است. در ادامه به مهم ترین تفاوت های نایلکس و نایلون می پردازیم تا به تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس پی ببرید.

 مهمترین کاربردهای نایلکس عبارت اند از:

  • هر نوع کیسه ای که قرار است وزن بالایی را تحمل کند.
  • سفره های یکبار مصرف
  • دستکش یکبار مصرف
  • کیسه های پلاستیکی حمل مواد

 

تفاوت نایلون و نایلکس

تفاوت نایلون و نایلکس را می توان در میزان مقاومت آنها، نرمی و انعطاف پذیری آنها، ظاهر و ضخامت آنها بررسی کرد. اگر نایلون و نایلکس را به طور هزمان مچاله کنید، پی میبرید که ضخامت نایلکس بسیار بیشتر است و نسبت به نایلون سروصدای بسیار زیادی را ایجاد می کند.

نرمی و انعطاف پذیری نایلون بسیار بیشتر بوده و نسبت به نایلکس شفاف است. نایلکس ظاهری کدر دارد و خشک است، همین تفاوت ها باعث می شود هرکدام کاربردهای مختلفی داشته باشد و در موارد مختلفی استفاده شود.

            تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس

تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس در چیست؟

با توجه به مواد تشکیل دهنده سلفون و نحوه ساخت آن، سلفون شفافیت بیشتری نسبت به نایلون و نالیکس دارد. در واقع نسبت به نایلون و نایلکس نرم تر است و انعطاف پذیری بالاتری دارد. در عین نرم بودن از استحام بالاتری برخوردار است، به طوریکه به راحتی با دست پاره نمی شود.

یکی از مهترین تفاوت های سلفون با نایلون و نایلکس مقاومت بالای سلفون در برابر حرارت است. این ویژگی باعث استفاده گسترده سلفون در نگه داری مواد غذایی شده است، این نکته باعث شده تا سلفون قابلیت استفاده بیشتری را نسبت به نایلون و نایلکس داشته باشد.

تا اینجایی مقاله انواع مختلف پلاستیک را بررسی کرده ایم ، ساختار ها، ویژگی ها، رفتارها و کاربرد آنها را شناختیم. دانستیم که به دلیل تنوع ساختاری هریک از پلاستیک ها کاربرد متفاوتی دارد. ما با توجه به نیاز خود نوع پلاستیک مورد نظر را انتخاب می کنیم.

دانستید سلفون به دلیل خاصیت و ویژگی هایی که دارد، سهم بیشتر را در صنایع و بازارهای مختلف به خود اختصاص داده است، پس دانستن بازار سلفون، قیمت سلفون، و خرید و فروش سلفون از اهمیت زیادی برخوردار است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ثابت رپ همراه باشید. این مجموعه برندهای معتبر و نام آشنایی مانند ثابت رپ، سان رپ و رپید رپ را به فروش می رساند.

سلفون صنعتی چیست؟

این نمونه سلفون به صورت طاقه ای یا رولی ارئه می شود، در اغلب کارخانه های تولیدی زمانیکه محصولات روی پالت های چوبی و فلزی قرار می گیرند، برای چینش بهتر این محصولات آنها را در داخل سلفون صنعتی قرار می دهند تا بهتر باز شوند.

این سلفون ها در انواع مختلفی تولید می شوند، از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا بسته بندی محصولات در انبار. سلفون ها با توجه به نوع آنها در موارد مختلف بکار می روند و نمی توان به طور قطعی درمورد کارایی آن صحبت کرد.

 

قیمت سلفون

قیمت سلفون را نمی توان به طور کلی در نظر گرفت و باید به فاکتورهای مختلفی مانند اندازه، ابعاد، نوع ضخامت و نوع متریال بکار رفته در آن توجه کرد. قیمت سلفون ها با توجه به هر کدام از این فاکتورها متفاوت است، و نمونه های مختلف سلفون که کارایی مختلفی نیز دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند.

البته نباید فراموش کرد که عوامل خارجی زیادی در قیمت گذاری سلفون نقش دارند. یکی  از مهمترین عامل‌هایی بیرونی در قیمت سلفون قیمت نفت سبک  و مواد اولیه آن است، هرچقدر قیمت این عوامل بالاتر رود قیمت سلفون نیز افزایش می یابد.

هزینه های جانبی مانند نیروی انسانی، تجهیزات کارخانه، هزینه های آزمایشگاه، نحوه فروش و سایر مراحل تولید همگی بر قیمت سلفون تاثیر می گذارند. البته بسیاری از کارخانجات این محصول را به طور عمده خریداری می‌کنند که باتوجه به حذف واسطه ها می تواند بسیار به صرفه تمام شود.

خرید سلفون

انواع مختلف سلفون در ابعادهای مختلف 100 تا 1000متری، پهن و عریض، کوچک و باریک در کارخانه های مختلف تولید و به فروش می روند، شما می توانید با خرید سلفون به صورت عمده و مستقیم از این کارخانه جات مصارف خود را تامین کنید.

در هنگام خرید فراموش نکنید که به چه نوع سلفونی نیاز دارید، دقت کنید اگر سلفون را برای محصولات بزرگ‌تر می خواهید، باید سلفون های عریض و پهن را تهیه کنید و اگر برای بسته بندی موادغذایی داخل یخچال سلفون می خرید، از سلفون نازک و شفاف استفاده کنید.

خرید سلفون برای اهداف متفاوت انجام می شود، شما با افزایش دانش و آگهی خود قبل از خرید می توانید در سرمایه خود صرفه جویی کرده و یک  خرید باکیفیت داشته باشید. همانطور که متوجه شدید یکی از راه‌های خرید سلفون، خرید عمده است، شما با این خرید تخفیف خوبی خواهید داشت و از همه مهمتر واسطه ها  را حذف می کنید. ثابت رپ از یاسابقه ترین مجموعه ها برای فروش سلفون است.

لازم به ذکر است که قبل از خرید باید به نکات مهم توجه کنید تا یک خرید خوب داشته باشید، برای داشتن یک خرید اصولی مهمترین نکته ای که باید اول از همه درنظر بگیرید کیفیت سلفون است. فراموش نشود که یک خرید به صرفه خرید باکیفیت است.

ار دیگر نکات مهم خرید سلفون می توان به ضربه پذیری، میزان چسبندگی، شفافیت قابل قبول، قابلیت ارتجاعی و قیمت سلفون اشاره کرد.

هرچقدر بیشتر در این زمینه ها آگهی و دانش بیشتر داشته باشید میتوانید خرید بهتری را تجربه کنید، بنابریان قبل از خرید سلفون تمام جوانب را درنظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید.

فروش سلفون

در سراسر کشور تولیدکنندگان و کارخانه های زیادی انواع مختلف سلفون را تولید کرده و آن را به نمایندگی‌های فروش می سپارند تا کار فروش را انجام دهند. بیشتر فروش سلفون در کارخانه ها به صورت عمده می باشد. لازم به ذکر بوده که فروش سلفون در کارخانه به داخل منتهی نمی شود و بسیاری از آنها به خارج از کشور صادر می شود.

با توجه با بازار گرم سلفون و نقش گسترده ای که سلفون در صنایع مختلف دارد، فروش این محصول یکی از بهترین و پرسودترین کسب و کار بازار به شمار می رود. زیرا در صنایع مختلف به شکل بسیار گسترده ای استفاده می شود، نیاز جامعه به سلفون نه تنها کم نمی شود بلکه روز به روز شاهد گسترش آن هستیم.

 

سخن آخر

در این مقاله به برسی انواع مختلف پلاستیک ها مانند سلفون، نایلون و نایلکس پرداختیم و دریافتیم که این پلاستیک ها با توجه به ساختارهایی که دارند دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی هستند. همین تفاوت سلفون با نایلون و نایلکس و ویژگی های آنها باعث شده که در زمینه های مختلفی بکار بروند و هرکدام کاربرد مختلفی داشته باشند.

متوجه شدید که سلفون نسبت به نایلون و نایلکس شفاف تر، نرم تر بوده و استحکام بیشتر دارد. ویژگی و تنوع بالای سلفون باعث شده تا این محصول به نسبت بیشتری در صنایع مختلف بکار برود.

کاربردهای سلفون علاوه بر بسته بندی به دکوراسیون، خدمات پزشکی، خدمات اکترونیکی و موارد دیگر نیز می رسد. بنابراین سلفون بازار فوق العاده داغی دارد. خرید و فروش سلفون یکی از کسب و کارهای خوب به شمار می رود و خرید سلفون به صورت عمده می تواند بسیار به صرفه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *