اطلاعات عمومی

چگونه سلفون مواد غذایی خوب را تشخیص بدهیم؟

چگونه سلفون بکشیم؟

امروزه سلفون ها بخش مهمی از صنعت بسته بندی مواد غذایی را تشکیل می دهند و اهمیت آنها در حفظ و نگهداری مواد غذایی بر هیچ کسی پوشیده نیست. سلفون ها انواع و اقسام مختلفی دارند. و وقتی صحبت از نگهداری مواد غذایی و حفظ سلامت انسان مطرح باشد، کیفیت سلفون حرف اول را میزند.

برای اینکه بتوانید یک سلفون خوب و با کیفیت را برای نگهداری مواد غذایی خود انتخاب کنید ابتدا باید با ویژگی های یک سلفون مواد غذایی خود آشنایی کامل داشته باشید. با توجه به اهمیت و نقش سلفون ها در صنعت مواد غذایی در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی ویژگی های یک سلفون خوب بپردازیم تا بتوانید براحتی تشخیص دهید کدام سلفون برای مواد غذایی شما بهتر است.

ویژگی های یک سلفون مواد غذایی خوب

قبل از خرید سلفون محافظ مواد غذایی مناسب، باید ویژگی های آن را به خاطر داشته باشید و در هنگام خرید آنها را در نظر بگیرید. همچنین، این کار باعث می شود تا بتوانید سلفون اصل را از سلفون تقلبی تشخیص دهید. این ویژگی ها عبارتند از:

میزان شفافیت یک سلفون مواد غذایی خوب

زیبایی ظاهری و شفافیت بالای سلفون، اولین ویژگی یک سلفون مواد غذایی خوب است.شفافیت یک سلفون باید به قدری باشد که حتی بتوان آن را جایگزین شیشه کرد. این موضوع باعث می شود تا مواد غذایی شما جلوه زیبایی داشته باشند. به ویژه زمانی که قصد فروش محصولات خانگی خود را دارید شفافیت تاثیر زیادی در افزایش فروش محصول شما خواهد داشت.

 

 بدون بو

یک سلفون مواد غذایی خوب عاری از هر نوع بو خواهد بود. ویژگی بدون بو بودن سلفون زمانی اهمیت می یابد که نمی خواهید ماده غذایی شما پس از بسته بندی با سلفون عطر متفاوتی داشته باشد و بوی سلفون را به خود جذب کند. این ویژگی به ویژه برای بسته بندی کیک و شیرینی، سالاد و مواد غذایی تازه اهمیت دارد. از این رو در هنگام خرید سلفونی را خریداری نمایید که بوی بسیار ناچیز داشته باشد تا تاثیری بر عطر واقعی مواد غذایی شما نداشته باشد.چرا نیاز است بدانیم چگونه سلفون بکشیم؟

ضدبخار بودن

هدف از بسته بندی مواد غذایی با سلفون این است که رطوبت را جذب نکنند و از هر گونه گرد و غبار و آلودگی محفوظ بمانند. یک سلفون مواد غذایی خوب باید ضد بخار باشد و بخار آب بر روی سطح سلفون ننشیند. بعلاوه، مواد غذایی را تازه نگه دارد.

 

خاصیت کشسانی مناسب

سلفونی که کشسانی خوبی داشته باشد انعطاف پذیری بالایی دارد. در نتیجه شما می توانید بسته بندی شیک تر و مرتب تری داشته باشید و استفاده از آن نیز بسیار آسان خواهد بود. یک سلفون خوب باید کشش طولی و عرضی خوبی داشته باشد.

نرمی و لطافت

میزان نرمی و لطافت نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم سلفون است. نرمی و لطافت سلفون باعث می شود تا استحکام و دوام بالایی داشته باشد و تا زمانی که در معرض اشیا نوک تیز و برنده قرار نداشته باشد پاره نشود.

سلفون مواد غذایی خوب

چسبندگی بالا

قابلیت چسبندگی سلفون باعث می شود تا به ظرف غذا بچسبد و بعنوان یک محافظ عمل کند. بعلاوه چسبندگی سلفون سلامت مواد غذایی را در زمان حمل و نقل چند برابر می سازد و مثل چسبی قوی از ریختن محتویات مواد غذایی شما به بیرون از ظرف جلوگیری می کند.

هرچه سلفون ضخامت کمتری داشته باشد چسبندگی آن نیز بیشتر است. اما ضخامت سلفون را باید با توجه به وزن و سایز ماده غذایی خود انتخاب نمایید. یک سلفون نازک برای تمام محصولات مناسب نیست و باید با توجه به نوع محصول ضخامت مناسب انتخاب گردد. همچنین، چسبندگی بالا میزان فیکس شدن سلفون بر روی محصول شما را افزایش می دهد.

 

رنگ سلفون مواد غذایی

سلفون مورد استفاده برای غذاهای شما باید بی رنگ باشد تا محتوای داخل بسته به وضوح دیده شود. این موضوع به ویژه برای فروش محصولات خانگی و تزئین و سفره آرایی با سلفون اهمیت زیادی دارد.

 

قابلیت زیست تخریب پذیری

یک سلفون خوب زیست تخریب پذیر است. به عبارتی بعد از 2 تا 3 ماه تجزیه می شود. این ویژگی از آسیب به محیط زیست جلوگیری می کند. برای تشخیص زیست تخریب پذیر بودن یک سلفون باید به ماده سازنده آن توجه کنید. سلفونی که بر پایه پلیمر گیاهی تولید می شود زیست تخریب پذیر خواهد بود.

 

آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده

این ویژگی باعث می شود تا از رشد باکتری ها و میکروب ها بر روی انواع غذا مثل سالاد، غذاهای سرد، سبزیجات  و … و همچنین سطح سلفون جلوگیری شود. زمانی که یک سلفون آنتی باکتریال خریداری نمایید، قارچ ها، کپک ها، جلبک ها، انگل ها و انواع میکروب ها و باکتری ها توانایی رشد روی سلفون را نخواهند داشت و محصولتان کاملا بهداشتی و سالم می ماند.

 

قابلیت تنفس پذیری

یک سلفون محافظ خوب دارای منافذ بسیار ریز با قابلیت تنفس پذیری بالا است. این ویژگی باعث خروج بخار آب، گاز کربنیک شده و جذب اکسیژن را آسان تر می سازد. در نتیجه با حفظ رطوبت ماده غذایی آن را سال نگه داشته و از فاسد شدن آن جلوگیری می کند.

 

طول و عرض سلفون مواد غذایی خوب

سلفون ها با طول و عرض مختلفی تولید می شوند. به همین دلیل قبل از خرید بهتر است ابتدا ابعاد محصول خود را اندازه گرفته و سلفونی با طول و عرض مناسب را انتخاب کنید.

معمولا سلفون های ماد غذایی با عرض 30 تا 40 سانتی متر و ضخامت 10 تا 14 میکرون تولید می شوند.

 

بهترین سلفون برای مواد غذایی

فیلم استرچ PVC یا سلفون استرچ پی وی سی یکی از بهترین سلفون هایی است که می توانید برای نگهداری از محصولات مختلف خود مورد استفاده قرار دهید. فیلم استرچ PVC مزایای زیادی دارد و در عین حال که با کیفیت و مقرون به صرفه است از استحکام، کشسانی و قدرت چسبندگی بالایی برخوردار می باشد. به جرات می توان گفت بهترین انتخاب برای حفظ و نگهداری محصولات غذایی است.

با این نوع سلفون می توان به مدت طولانی محصولات غذایی خود را نگهداری کنید.

 

برند سلفون استرچ PVC خوب

یک برند خوب همیشه از مواد مرغوب و با کیفیتی برای ساخت سلفون های خود استفاده می کند تا محصولاتی با کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید. از معروف ترین برندهای سازنده سلفون استرچ PVC خوب موجود در بازار می توان به برند سان رپ، رپید رپ و ثابت رپ اشاره کرد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *