اطلاعات عمومی

چگونه با سلفون لاغر شویم ؟

حتما در مورد اینکه چگونه با سلفون لاغر شویم چیزهایی شنیده اید.  وقتی نوبت به لاغری و کاهش وزن می رسد راه و روش هایی که می توان انجام داد کم نیست! از رژیم های شدید غذایی گرفته تا جدیدترین دستگاه های تناسب اندام. بنابراین جای تعجب نیست که این روزها استفاده از سلفون برای لاغری به یکی محبوب ترین روش ها برای لاغری تبدیل شده است.

اما این کار چه مزایا و معایبی دارد و روش انجام این کار چیست؟ آیا براستی می توان با سلفون لاغر شد ! اگر پیدا کردن جواب این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده جای درستی آمده اید. چرا که در این مقاله می خواهیم در مورد اینکه چگونه با سلفون لاغری شویم و مزایا و معایب آن و تمام آنچه در مورد این روش لازم است بدانید صحبت کنیم تا ببینیم این روش واقعا موثر است یا خیر؟

 

چگونه با سلفون لاغری شویم ؟

مثل خیلی از محصولات کاهش وزن دیگر، ادعا می شود که می توانیم با سلفون لاغر شویم و بسته به ضخامت سلفون هم ادعا می شود که این کاهش وزن در 30 دقیقه تا کاهش وزن در 60 دقیقه با سلفون متغیر است. که این مدت زمان به میزان چاقی و سایز بدن هم بستگی دارد هرچه سایز بدن و اضافه وزن فرد بیشتر باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد.

با اینکه استفاده از سلفون برای لاغری می تواند پوست بدنتان را صاف تر و زیباتر کند اما این ایده که استفاده از یک سلفون می تواند چندین اینچ از کمر یا رانتان را کم کند جای بحث دارد.

پیش از اینکه صحبت از استفاده از سلفون برای لاغری به میان بیاید افراد زیادی سعی کردند از گن، پلاستیک و انواع محضولات لاغری دیگر برای لاغری استفاده کنند. بعضی از افراد از سلفون نازک و بعضی افراد از سلفون ضخیم برای اینکار استفاده می کنند. در واقع، مثل این است که پلاستیکی را در کمرتان ببندید.

زمانی که سلفون را دور کمر و شکم خود ببندید دمای بدنتان زیاد می شود و این موضوع باعث کاهش وزنتان خواهد شد. به عبارت دیگر سلفون باعث می شود زیاد عرق کنید. به ویژه زمانی که در حال ورزش هستید اگر از سلفون هم استفاده کنید بیشتر عرق می کنید.

استفاده از سلفون برای کاهش وزن باعث می شود آب بدنتان کم شود. بنابراین زمانی که بلافاصله خود را با ترازو وزن کنید متوجه می شوید که وزنتان کمتر شده. اما آیا این کار ضرری ندارد ؟ قطعا بی ضرر نیست!

دلیلش این است که وقتی عرق می کنید مایعات بدنتان کم می شود و اگر آب ننوشید به کم آبی بدن مبتلا می شوید. علاوه بر این، افزایش بیش از حد بدن هم همیشه بی خطر نیست.

چگونه با سلفون لاغر شویم ؟

عوارض استفاده سلفون برای لاغری

هدف اصلی ساخت سلفون ها بکار بردن آنها برای بسته بندی محصولات مختلف و مواد غذایی است اما گاهی بعضی افراد از این سلفون ها برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم و پهلو استفاده می کنند و گمان می کنند این کار واقعا باعث لاغری و خوش اندام شدنشان می شود. این دسته از افراد معتقدند بستن سلفون دور کمر و تعریق زیاد باعث می شود بسرعت لاغر شوند. اما واقعیت این است که سلفون نه تنها تاثیری در چربی سوزی ندارد بلکه عوارض بسیار خطرناک و جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. اما این عوارض کدامند ؟

کم آبی بدن

یکی از مهمترین عوارض استفاده سلفون برای لاغری، کم آبی است. وقتی بدن بیشتر از آنکه مایعات را جذب کند آن را از دست بدهد کم آبی رخ می دهد. برای انجام هر نوع فعالیتی حتی فعالیت های پیش پا افتاده و روزمره بدن باید به مقدار کافی آب داشته باشد. بعضی افراد فکر میکنند تشنگی تنها علامت کم آبی بدن است اما این تصور نادرستی است. کم آبی علائم مختلفی دارد مثل بی حالی، گودی زیر چشم، سرگیجه، خستگی و تشنگی زیاد.

استفاده از سلفون برای لاغری باعث کم آبی می شود در نتیجه در طولانی مدت می تواند باعث مشکلات کلیوی مثل نارسایی کلیه، تشنج، تپش قلب، عفونت اداری و حتی مرگ در اثر گرما و تعریق بیش از حد شود.

 

کاهش وزن موقتی

زمانی که از سلفون برای کاهش وزن و لاغری استفاده می کنید در اثر تعریق زیاد بخش زیادی از آب بدنتان از دست می رود و وزن آب بدنتان کاهش می یابد. در نتیجه وقتی خود را وزن میکنید گمان می کنید که چربی های بدنتان آب شده است. در صورتی که این کاهش وزن کاذب است زیرا وزن آب بدنتان کم شده و زمانی که آب بنوشید در مدت زمان کوتاهی کم آبی بدنتان جبران شده و دوباره به حالت قبل خود برمیگردد.

 

بستن سلفون به دور کمر هنگام ورزش

چربی سوزی و ورزش بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام است. زمانی که ورزش می کنید بدنتان برای انجام حرکات ورزشی به انرژی نیاز دارد بنابراین چربی های بدنتان را برای تامین انرژی مصرف می کند یا به عبارتی چربی سوزی رخ می دهد. همزمان با چربی سوزی دمای بدن بالا می رود به همین دلیل بدن سعی می کند تا متابولیسم بدن حفظ شود بنابراین مغز دستوری دریافت می کند که با عرق کردن مانع از گرمای بیش از حد بدن شود. وقتی عرق می کنید عرق روی بدن پراکنده می شود و بدن را خنک تر می سازد.

 چربی سوزی با سلفون

اگر از سلفون در هنگام ورزش استفاده کنید بدن مثل همیشه به میزان مشخصی چربی میسوزاند. مثلا با یکساعت ورزش در حالت عادی بدنتان 60 کیلوگرم چربی بسوزاند زمانی که از سلفون هم استفاده کنید و همان ورزش را انجام دهید باز هم 60 کیلوگرم چربی تجزیه می شود. با این تفاوت که وقتی از سلفون استفاده می کنید بدن عرق می کند. سپس به دلیل اینکه بدنتان را با سلفون کاملا پوشانده اید عرق نمی تواند روی سطح بدن پراکنده شود. در نتیجه حرارت و گرمای بدن کاهش نمی یابد و بشدت افزایش پیدا می کند.

با بالا رفتن گرمای بدن باعث می شود بسیاری از اندام های بدن نتوانند عملکرد خود را بدرستی انجام دهند. در نتیجه در صورتی که مدت زمان زمان طولانی حرکات ورزشی همراه با سلفون انجام دهید باعث می شود بدنتان آسیب جدی ناشی از گازدگی ببیند. حال آنکه ماندگاری لاغری با سلفون موقتی است!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *