آموزش

خرید سلفون محافظ غذا برای رعایت بهداشت

خرید سلفون محافظ غذا

سلفون ها، یکی از مهم ترین محصولات بسته بندی در کل دنیا است که بازار بزرگ دنیا را متحول کرد. در زندگی روزمره، بیش از آن چیزی که فکرش را می کنیم با سلفون ها سروکار داریم. فکر نکنید نوع سلفون تنها به نوع رولی که بیشتر در خانه های یافت می شود، مربوط می شود. تقریبا 98 درصد محصولات برای بسته بندی خود از سلفون ها بهره می گیرند؛ مخصوصا زمانی که می خواهند جابجایی انجام بدهند. در ادامه اطلاعاتی در مورد خرید سلفون محافظ غذا به شما می دهیم.

 

خرید سلفون محافظ غذا برای رعایت بهداشت

انواع متفاوت سلفون ها

بنابراین سلفون ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. معمولا مردم از سلفون ها برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند، اما کارخانه ها ممکن است دلایل دیگر مانند جابجایی راحت تر و قیمت مناسب تر از سلفون ها استفاده کنند. بهرحال هر چه نباشد، قیمت سلفون ها بسیار مناسب تر از دیگر بسته بندی های دیگر برای شرکت ها تمام می شود.

سلفون ها در اصل یک نوع سلولز هستند که از ویسکوز چوب و پنبه به دست می آیند. با فشار آب فراوان، حالت کشسانی پیدا کرده و پس از خنک شدن، شفاف می گردند. سلفون ها می توانند دو متر تا رول های 1000 متری و سلفون 100 متری نیز داشته باشند که در مصارف بزرگ به کار می روند. سلفون های رولی متداول‌ترین نوع سلفون ها هستند که ارزان ترین نوع و به راحتی در بازار یافت می شود.

 

نگه داشتن مواد غذایی به صورت طولانی با سلفون

سلفون ها علاوه بر اینکه قیمتی بسیار مناسب دارند، از ورود آلودگی ها و رطوبت و مخصوصا اکسیژن به داخل مواد، جلوگیری می کنند. سلفون ها این خاصیت را دارند که موادغذایی را به مدت طولانی تازه و سالم نگه داشته باشند. علاوه بر این، از سلفون ها برای بهداشتی نگه داشتن وسائل پزشکی نیز استفاده می شود.

فروش سلفون ها اگرچه در چندین دهه قبل با ناامیدی روبرو بود، اما در نهایت با گسترش صنعت حمل و نقل، استفاده از سلفون ها دوباره رایج شد. در اصل سلفون ها به خاطر قابلیت کشسانی بالا، می توانند مواد و بار موردنظر را تا حد زیادی فشرده کنند بدون آنکه آسیب جدی وارد شود. بنابراین خرید سلفون ها به منظور استفاده در حمل و نقل، بار دیگر افزایش یافت.

هدف از تولید سلفون ها

هدف از تولید اولیه سلفون ها محصولی با خاصیت ضدآب بود تا از رطوبت و سایر آلودگی های محیطی به خوبی جلوگیری کند. رفته رفته سلفون ها کاربرد بیشتری پیدا کردند و به مواد اولیه بسته بندی مواد غذایی و وسائل بهداشتی تبدیل شدند.

امروزه رد پای خرید سلفون محافط غذا را می توان در تمامی بسته بندی ها مخصوصا در بخش مواد غذایی پیدا کرد. اما همه سلفون ها به منظور محافظت از مواد غذایی ساخته نمی شوند و انواع بسیار زیادی از آن، برای مصارف دیگر کاربرد دارند. بنابراین در خرید سلفون موردنظر باید دقت کنید؛ مخصوصا اگر قصد سلفون برای موادغذایی خود دارید.

 

چه سلفون هایی برای محاظت از موادغذایی مناسب تر هستند؟

به طور کلی انواع متفاوتی از سلفون ها داریم که ممکن است همه برای موادغذایی استفاده نشوند. 5 نوع از سلفون ها برای موادغذایی تر و خشک بسیار کاربرد دارند. به موارد زیر توجه کنید:

  • سلفون رولی

بهترین و راحت ترین نوع سلفون است. خاصیت کشسانی بالا به همراه شفافیت بسیار زیاد. این نوع سلفون بسیار رایج می باشد و در بازار نیز به راحتی به فروش می رسد. کافی ست بر روی هر ظرفی که مشخصا فاقد در می‌باشد، سلفون رو بکشید و لبه را محکم کنید.

بعضی اوقات، برای اینکه در مسافرت ها به مشکل نخورید، می توانید برای ظرف هایی که احتمال ریختن مایعات و مواد زیاد است، یک سلفون برای محکم کاری بکشید. خرید سلفون محافظ غذا در مسافرت ضروری است. سلفون های رولی معمولا دو متری تا ده متری هستند و شما می توانید بر روی این سلفون ها، کار چاپ هم انجام بدهید. همچنین، قیمت سلفون های رولی بسیار مناسب و در چندین رنگ بندی به فروش می رسد.

مورد بعدی درباره سلفون های رولی، واکنش به حرارت می باشد. معمولا سلفون ها مقاومت خوبی در مقابل دمای بالا دارند و سلفون های رولی از این دسته مستثنا نیستند؛ اما در مقابل دمای خیلی بالا ذوب می شوند و ممکن است سلول های سرطانزا از خود تولید کنند. بنابراین حتما سلفون های رولی را در حرارت خیلی بالا قرار ندهید و در فر، مایکرویو و توستر نیز قرار داده نشود.

  • سلفون استرچ

سلفون استرچ معمولا یک سلفون مخصوص کارخانه ها می باشد که موادغذایی تازه را بسته بندی می کند. اما بدین معنی نیست که سلفون استرچ در بازار به فروش نمی رسد. البته ممکن است به اندازه سلفون رولی فراوان نباشد، اما پیدا کردنش چندان دشوار نیست.

اگر موادغذایی دارید که تازه هستند مانند گوشت، مرغ، سبزیجات، میوه و … سلفون های استرچ به شدت برای نیاز شما پیشنهاد می گردد. این سلفون ها به اندازه رولی ها نازک و شفاف نیستند، اما به شدت مقاوم و محکم ظاهر شده و از ورود آلودگی ها و اکسیژن به موادغذایی تازه و تر جلوگیری می کنند.

مقاومتی که این سلفون در برابر دما دارد، سلفون های رولی ندارند. قیمت سلفون های استرچ کمی از سلفون های معمول بازار گرانتر می افتد اما بسیار کارایی بیشتری برای موادغذایی تر دارد؛ مخصوصا اگر گیر یک مسافرت ضروری چندساعته افتادید.

در صنعت، علاوه بر بسته بندی موادغذایی، از سلفون های استرچ برای بسته بندی مواد بهداشتی، لوازم التحریر و .. استفاده می گردد. زیرا علاوه بر خواصی که در موارد بالا ذکر کردیم، سلفون استرچ از ورود الکتریسیته و اشعه های مضر خورشید به کالای موردنظر، جلوگیری می کند. همچنین برای کسانی که کالا های جامد زیادی دارند، استفاده از سلفون استرچ می تواند از نشستن گرد و غبار و رطوبت موجود در هوا بر روی کالاها جلوگیری کند.

  • خرید سلفون محافظ غذا ترس 

این نوع سلفون بسیار کم در بازار دیده شده و از سلفون های بسیار بسیار مهم در صنعت به شمار می رود. این نوع سلفون ها بیشتر مخصوص بسته بندی کالایی مانند صابون ها، مواد غذایی چیپس و پفک، نوشابه و … کاربرد دارد. سلفون های ترس بیشتر به آالومینیوم ها شباهت دارند و بسیار نازک ولی کدر و مات ساخته می شوند. از لحاظ خاصیت، این سلفون های تقریبا فرقی با دیگر سلفون ها ندارند و همان ویژگی ها را دارا می باشد. با این تفاوت که سلفون های ترس بسیار محکم تر عمل کرده و به هیچ عنوان هوا یا آلودگی نمی تواند وارد محصول شود و موادغذایی را فاسد کند.

سلفون های ترس همان بسته بندی های عادی است که بر روی بیسکوییت، چیپس یا صابون ها میبینیم. این سلفون ها چندان خاصیت کشسانی نداشته، شفاف نبوده و در رنگ های متفاوت تولید می شود. سلفون های ترس در بازار اصلی بسیار کم و قیمت نسبتا بالایی دارند. مهم ترین دلیلی که سلفون های ترس را به یکی از بهترین سلفون های موجود در بازار تبدیل می کند، طراحی لیبل ها و تبلیغات است.

سلفون های ترس به راحتی می توانند برش بخورند و در هر اندازه ای با هر رنگ و طرحی در بیایند. همچنین، برخلاف دیگر سلفون ها که کیپ مواد می شوند، سلفون های ترس به قدری محکم هستند که می توانند حتی هوای موجود در بسته را به خوبی نگه داشته باشند بدون آنکه چیزی از بیرون وارد شود. بنابراین زمانی که از سلفون های ترس استفاده می کنید، هوای موجود داخل سلفون را تخلیه کنید.

  • سلفون های کیسه ای

بهترین گزینه برای آجیل فروشی ها و کسانی که موادغذایی را به صورت کیلویی خریداری می کنند. در حالت عادی ممکن است از نایلون ها استفاده شود، اما امروزه بسیاری از آجیل فروشی و خواربارفروشی ها از سلفون های کیسه ای برای فروش خود استفاده می کنند. قیمت سلفون های کیسه ای کمی گران تر از دیگر سلفون هاست اما قابلیت چندین بار استفاده را دارد.

سلفون های کیسه ای از لحاظ خاصیت فرق چندانی با دیگر سلفون ها ندارند. منتها اصلا کشسانی نیستند و به راحتی نیز حالت نمی گیرند. اما سلفون های کیسه ای اگر سرش محکم گره بخورد، کاملا مانند دیگر سلفون ها عمل کرده و مانع عبور جریان هوا و آلودگی ها می شود. بنابراین سلفون های کیسه ای بهترین مورد برای آجیل و خواربار و محصولات بسیار خشک می باشد. به طور کلی خرید سلفون محافظ غذا برای هر خانه ای ضروری است.

همچنین سلفون های کیسه می توانند به راحتی دیزاین شوند و از روبان و دیگر مواد تزیینی برای دیزان سلفون ها استفاده نمود و چاپ برندها بر روی این نوع سلفون ها، ممکن است کمی دشوار باشد اما غیرممکن نیست.

 

خرید سلفون از ثابت رپ

  • سلفون ها لب چسب دار

این نوع سلفون ها هم می تواند در بخش موادغذایی خشک کاربرد داشته باشد، و هم می تواند در بخش موادغذایی تر کمک کند. اگرچه موادغذایی بسیار تر که به آب شباهت دارند، اصلا برای این نوع سلفون ها مناسب نیستند. اما برخی دیگر از موادغذایی مانند خورشت ها یا روغن، به خوبی در سلفون های لب چسب دار پابرجا می مانند.

سلفون های لب چسب دار یک زیپ نایلونی دارند که لبه سلفون ها را به یکدیگر می چسباند. برخی از این سلفون ها بدون زیپ نیز می توان لبه ها را بهم چسباند. سلفون های لب چسب دار اصولا شفاف بوده و از خاصیت کشسانی برخوردار نیستند. نظیر این سلفون ها بسیار در بازار یافت می شود و قیمت مناسبی نیز دارند. چاپ برند و طراحی دیزاین یکی دیگر از خاصیت های سلفون های لب چسب دار می باشد که معمولا برای مغازه دارانی که محصولات خشک دارند بسیار پرکاربرد می باشد. در ادامه این مطلب با ثابت رپ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد خرید سلفون محافظ غذا به دست آورید.

 

خرید سلفون محافظ غذا ثابت رپ

برای تهیه سلفون ها برای کاربردهای مختلف از سایت ها و فروشگاه های معتبر اقدام به خرید نمایید. همانطور که می دانید سلفون ها برای بسته بندی غذاها هم کاربرد بسیار مناسبی دارند. اگر سلفون ها جنس و کیفیت مناسبی نداشته باشند، می‌توانند باعث بروز بسیاری از میکروب ها به داخل غذا شوند.

اگر کوچکترین پارگی بر روی سلفون ایجاد شود، هر نوع آلودگی ممکن است به داخل غذا راه پیدا کند. فروش سلفون در مجموعه ثابت رپ چندین سال است که به طور مداوم و با رضایت مشتریان همراه است. این نوع سابقه کاری می تواند تضمین کننده کیفیت کار و قیمت مناسب باشد.

برای اطلاع از قیمت سلفون در مجموعه ثابت رپ وارد سایت فروشگاهی آن شوید. کارشناسان این مجموعه به طور ۲۴ ساعته در حال پشتیبانی به مشتریان هستند. قبل و بعد از خرید می توانید تمامی سوالات و نظرات خود را با کارشناسان در میان بگذارید. سایت فروشگاهی ثابت رپ  سلفون های مختلف برای صنایع و کاربردهای متنوع را به صورت اینترنتی و آنلاین هم به فروش می رساند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوب و مفیدی در مورد خرید سلفون محافظ غذا  به دست آورده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *