آموزش

چگونه سلفون بکشیم؟

چگونه سلفون بکشیم؟

سلفون بسته بندی یکی از مقرون به صرفه ترین و کاربردی ترین موادی است که می توانید برای بسته بندی مواد غذایی و اقلام استفاده کنید. از سلفون در فروشگاه یا سوپرمارکت برای بسته بندی گوشت ، کلوچه یا تکه های کلم بروکلی استفاده کنید تا از پاکیزگی و افزایش دید محصول اطمینان حاصل کنید. سلفون بسته بندی مواد غذایی ما به صورت رول های بلند یا ورقه های سوراخ دار برای جا دادن هر محصولی که نیاز به پوشش دارید عرضه می شود، و ما برای جلوگیری از پارگی، بسته بندی را در ضخامت های مختلف ارائه می دهیم.هدف از این مقاله این است که بدانیم چگونه سلفون بکشیم و مزیت بسته بندی غذا با سلفون چیست.

چرا نیاز است بدانیم چگونه سلفون بکشیم؟


چرا نیاز است بدانیم چگونه سلفون بکشیم؟

چه بوفه داشته باشید و چه کافه تریا، مهم است که پس از اتمام کار، باقیمانده های مواد غذایی را به درستی بپوشانید، تا یک شب تازه بمانند. اگر محصولی را برای سرویس شام آماده می‌کنید، هنگام نگهداری در یخچال نیز باید آن را برای اهداف بهداشتی بپوشانید. بسته بندی چسبنده به کارکنان شما کمک می کند تا بدون استفاده از درب، مواد غذایی را در ظروف غذا، یا سطل ببندند و کاترهای روی برخی جعبه ها فرآیند بسته بندی را تسهیل می کنند.اما در گام نخست نیاز است بدانیم چگونه سلفون بکشیم.

برای هر کسب و کار خدمات غذایی، روکش چسبی سلفون یک مورد ضروری برای بسته بندی مواد غذایی ،برای نمایش یا پوشش محصولات در آشپزخانه شما است. این روکش غذایی که از پلاستیک شفاف و نازک ساخته شده است، دارای ضخامت‌ها و طول‌های متنوع است تا انواع نیازهای آماده‌سازی و بسته‌بندی غذا را برآورده کند. چه در حال ارائه محصولات از قبل بسته بندی شده در سوپرمارکت خود باشید و چه ظرف حاوی کاهو را تا زمان سرویس شام بپوشانید، سلفون ما غذاهای شما را سالم نگه می دارد و برای کارکنان و مشتریان شما قابل مشاهده است.

چگونه سلفون بکشیم


چگونه سلفون بکشیم

“هتل پیچی” یک روش استاندارد برای ذخیره و حمل و نقل غذا در بسیاری از آشپزخانه های حرفه ای است، این روش یک تکنیک کاربردی است که می تواند باعث تغییر کلی روش کار آشپز خانه نیز باشد. اگر قصد دارید بدانید چگونه سلفون بکشیم و غذای خود را تازه تر و طولانی تر نگه دارید با ما همراه باشید.

برخی آن را «بسته بندی غذا» می‌گویند، برخی دیگر می‌گویند «بسته‌بندی ضیافت» (بستگی به این دارد که از کدام یک از پیشکسوتان صنعت رستوران‌داری بپرسید)، اما هر چه اسمش را بگذارید، این تنها راهی است که باید غذایتان را با سلفون ببندید. این تکنیکی است که حرفه ای ها به آن سوگند یاد می کنند و استفاده از آن در شیوه های بسته بندی سلفون بسیار آسان است. اساساً به جای قرار دادن یک ورقه پلاستیکی روی دهانه ظرف،بسته بندی محکم کل ظرف (کاسه ها، ظروف قابلمه، تابه های ورقه ای، قابلمه های استوک و غیره) را انجام می دهید.ایجاد چیزی شبیه یک پیله پلاستیکی در اطراف ظرف غذا.

احتمالاً نمی توانید با استفاده از این روش بیش از یک بار از سلفون استفاده کنید. . در واقع، اگر این کار را به درستی انجام دهید، احتمالاً حتی مجبور خواهید بود سلفون را با قیچی جدا کنید. با این حال چیزی که از هدر رفتن آن در بسته بندی پلاستیکی می ترسید، در نهایت شما را از هدر دادن غذا محفوظ می دارد.

چگونه انجامش بدهیم:

  1. سلفون را بیرون بکشید و روی یک سطح صاف قرار دهید.
  1. ظرف غذای خود را که قرار است سلفون بپیچید را روی آن قرار دهید.
  1. سلفون را روی ظرف تا بزنید.
  1. بسته بندی را تکرار کنید تا ظرف محکم بسته شود.

دلیل سلفون کشیدن به این روش

دلیل سلفون کشیدن به این روش


  • برای جلوگیری از نشت مواد غذایی

برای رستوران‌ها و پذیرایی‌کنندگان، این روش بسته‌بندی پلاستیکی بیشتر زمانی که زمان انتقال یک قابلمه یا وان بزرگ سوپ، سس و غیره از یک مکان به مکان دیگر فرا می‌رسد، ارزش خود را ثابت می‌کند. و اگر تا به حال بیش از نیم کیلومتر با یک ظرف سوپ که در صندلی عقب ماشینتان بسته شده است رانندگی کرده باشید ، متوجه خواهید شد که اعصاب خردکن چیست. حرفه ای ها می دانند که با پوشاندن کامل ظرف خود با سلفون، اساساً یک قابلمه  (یا هر چیزی که غذای خود را در آن قرار داده اید) به یک ظرف دربسته، محکم و ضد ریزش تبدیل می کنید.

هنگامی که شما یک ظرف غذا را به مهمانی یا شام خانوادگی می‌برید، می‌خواهید مطمئن شوید که در نهایت به همان حالتی می‌رسد که از آشپزخانه شما خارج شده است، و آن را به کارآمدترین روش بسته‌بندی کرده‌اید. همیشه قرار نیست یک ظرف پلاستیکی به اندازه کافی بزرگ با درب نصب شده برای چیزی که حمل می کنید وجود داشته باشد، و گاهی اوقات، انتقال غذا به بیرون از ظرفی که در آن درست شده یا ظرفی که در نهایت قرار است به آن منتقل شود، خیلی راحت وعملی نیست. حتی اگر ظرف را بیشتر از آشپزخانه خود به اتاق ناهارخوری منتقل نکنید، باز هم امکان دارد حوادثی اتفاق بیفتد.

پینوشت:اگر این کار را با یک غذای داغ انجام می دهید ( چیزی مانند یک قابلمه سوپ یا آش داغ ) حتما یک سوراخ کوچک در بالای پلاستیک ایجاد کنید تا بخار خارج شود وگرنه ممکن است غذا خراب شود و قابل استفاده نباشد.

برای تازه تر نگه داشتن مواد غذایی

  • برای تازه تر نگه داشتن مواد غذایی

بسته بندی هتلی با سلفون، چه یک ظرف کیک روی پیشخوان یا یک تابه لازانیا در یخچال باشد، غذای شما را برای مدت طولانی تری نسبت به قرار دادن یک لایه نایلون پلاستیکی روی آن (بله، حتی پرس کامل) در شرایط عالی نگه می دارد. بسته بندی محکم از پایین به بالا به طور ایمن هوا را مسدود می کند.همانطور که می دانید هوا غذای پخته شده را کهنه می کند.

و همچنین این نوع بسته بندی،غذای شما را از رطوبت ناخواسته ای که باعث رشد کپک می شود و سایر بوهای مزاحم که ممکن است در داخل یخچال شما شناور باشند،محفوظ می دارد .

  • برای جلوگیری از طعم گرفتن غذا در فریزر

فریزر محیط نسبتاً خشنی است – منظورم این است که در آنجا خیلی سرد است (سلفون کشیدن غذا بهترین راه برای محافظت از مواد غذایی شما در برابر عناصر موجود در فریزر است). اگر خوب بلد باشیم چگونه سلفون بکشیم،غذا حتی در فریزر هم تازگی و طعم واقعی خود را حفظ می کند و بسته بندی درست به جلوگیری از سوختن فریزر کمک می کند. نکته کلیدی در اینجا این است که قبل از آن که غذای خود را سلفون بکشیم باید مطمئن شویم که کاملاً خنک است، در غیر این صورت خطر ایجاد تراکم در آن وجود دارد و بهترست قبل قرار گیری غذا در فریزر به این مساله دقت شود.

  • عدم نگرانی بابت نچسبیدن سلفون به سطح ظرف

خیلی از ما با این مشکل مواجه شدیم که سلفون به برخی از ظروف نمی چسبد و به زبان ساده تر ظرف را ول میکند.این مشکل در لحظه بسیار اعصاب خوردکن و اذیت کننده است.گاها چند مرتبه کل فرایند را تکرار می کنیم ولی دریغ از ذره ای تغییر اوضاع.

با انچه در این مقاله گفتیم شما نگران این موضوع نباشید که چگونه سلفون بکشیم،به گونه ای که ول نکند.در واقع با این روش سلفون هربار روی سطح خودش می چسبد و چون کشیده می شود عملا هیچ گونه منافذی بین ظرف و سلفون باقی نمی ماند.

امیدوارم آنچه در این مقاله گفته شد برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *