اطلاعات عمومی

سلفون حرارتی چیست؟

سلفون حرارتی چیست؟

سلفون حرارتی ،ماده ای ساخته شده از سلفون پلاستیکی پلیمری است . هنگامی که حرارت اعمال می شود، روی هر چیزی که می پوشاند، محکم جمع می شود. کاربردهای متنوعی برای سلفون های حرارتی وجود دارد. برخی از کاربردهای معمولی این سلفون برای بسته بندی مواد غذایی، سبدهای هدیه، جعبه ها، اسباب بازی ها، کتاب ها، صابون ها و غیره است.در زیر برخی از انواع سلفون های بسته بندی حرارتی را به اختصار معرفی می کنیم.

سلفون حرارتی پی وی سی

سلفون حرارتی پی وی سی نوعی روکش کوچک است که برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. PVC مخفف پلی وینیل کلراید است. پلی وینیل کلراید سومین پلاستیک پرتولید در جهان است. روکش انقباضی یا حرارتی  پی وی سی رایج ترین سلفون حرارتی مورد استفاده بود تا اینکه چندین سال پیش با روکش جمع شونده پلی الفین (POF) جایگزین شد.

سلفون حرارتی پی وی سی

موارد استفاده متداول از سلفون حرارتی پی وی سی

 موارد استفاده از روکش پلاستیکی PVC شامل جعبه های بسته بندی، بسته بندی سی دی و دی وی دی، نرم افزار، قوطی های کوچک و سایر اقلام غیر خوراکی است.

معایب سلفون حرارتی پی وی سی

 استحکام آب بندی، مسائل مربوط به ذخیره سازی و محصولات جانبی آب بندی از معایب رایج روکش PVC جمع شونده است. نرم کننده در روکش PVC حرارتی در شرایط سرد سخت می شود و در شرایط گرم نرم می شود، بنابراین استحکام مهر و موم و پلاستیک را به خطر می اندازد. روکش انقباض پی وی سی همچنین مقادیر کمی از کلرید هیدروژن را در هوا و رسوبات کربن را روی سیلر آزاد می کند. تهویه مناسب هنگام درزگیری روکش PVC حرارتی مورد نیاز است.

سلفون حرارتی پلی الفین

سلفون حرارتی پلی افلین

نوعی از حرارتی روپ که به انتخاب ارجح برای بسته بندی محصولات خوراکی و غیرخوراکی تبدیل شده است. بسته بندی با سلفون پلی الفین به دلایل مختلفی ترجیح داده می شود، از جمله بوهای کمتر هنگام آب بندی، مهر و موم قوی تر و ذخیره سازی انعطاف پذیرتر. سلفون های جمع شونده پلی الفین کلر ندارند. بنابراین گاز هیدروژن کلرید تولید نمی کنند. سلفون حرارتی پلی الفین هیچ نرم کننده ای ندارد، بنابراین با تغییر دما مشکلی ندارد. پلی الفین را می توان در طیف وسیعی از دماها ذخیره کرد و در محیط های مختلف مانند سلفون حرارتی پی وی سی سخت و نرم نمی شود.

کاربردهای متداول سلفون حرارتی پلی اولفین

 سلفون حرارتی پلی الفین تقریباً برای هر نوع کاری استفاده می شود. کاربردها شامل اسباب‌بازی‌ها، کالاهای ورزشی، کاغذهای چاپی، غذاها، لوازم التحریر و کارت‌ها می‌شود.

معایب سلفون بسته بندی حرارتی پلی الفین

هزینه و ماشین بسته بندی دو اشکال مهم سلفون جمع شونده پلی الفین است. پلی الفین معمولاً گرانتر از روکش پلاستیکی PVC است. به همین دلیل بسیاری  بسته بندی ها پی وی سی را ترجیح می دهند. انواع بسته بندی پلی الفین حرارتی وجود دارد که با ماشین آلات سازگاری بیشتری دارد، اما سازگاری دستگاه پلی الفین یکی از مشکلات سایر بسته بندی ها بوده است.

سلفون حرارتی پلی اولفین متقاطع

 تابش بر روی سلفون حرارتی پلی اولفین استاندارد اعمال می‌شود تا سلفون قوی‌تر شود و توانایی آب‌بندی بهتری داشته باشد. سلفون حرارتی متقاطع استریل است و FDA برای تماس مستقیم با غذا تایید گرفته است.همچنین برای نمایش محصولات بسته بندی شده شفافیت عالی ارائه می دهد.

سلفون حرارتی متقاطع نیز باقیمانده کمتری روی سیلرها باقی می‌گذارد و باعث افزایش طول عمر تیغه یا سیم آب‌بندی می‌شود. سلفون حرارتی متقاطع برای استفاده در ماشین‌های پرسرعت و عملیات خروجی بالا ساخته شده است.

موارد استفاده متداول از سلفون پلی اولفین متقاطع

 سلفون با پیوند متقاطع با محصولات مشابه با سلفون  پلی اولفین استاندارد استفاده می شود. سلفون کراس لینک اغلب در عملیات خروجی بالا استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای محصولات سنگین تر استفاده کرد. یک سلفون  پلی اولفین معمولی نمی تواند به درستی بسته بندی شود.

معایب سلفون پلی اولفین متقاطع

 سلفون با پیوند متقاطع نسبت به سلفون حرارتی پلی اولفین استاندارد به دمای آب بندی و انقباض بیشتری نیاز دارد. دمای بالاتر می تواند به محصولات حساس به گرما آسیب برساند و تغییر شکل دهد. دمای آب بندی و انقباض بالاتر همچنین نیاز به هزینه های انرژی بالاتری دارند.

سلفون حرارتی پلی اتیلن

سلفون حرارتی پلی اتیلن

 سلفون پلی اتیلن برای بسته بندی محصولات سنگین تر استفاده می شود. سلفون جمع شونده پلی اتیلن (سلفون بسته بندی) اغلب روی رول های منفرد یا تخت اکسترود می شود. رول ها در دستگاه های حرارتی باندلینگ که دارای نوار آب بندی و تونل حرارتی هستند استفاده می شود.

معایب سلفون های حرارتی پلی اتیلن

 سلفون پلی اتیلن برای اجرای کارآمد محصولات به دستگاه بسته بندی حرارتی نیاز دارد. ماشین‌های بسته‌بندی حرارتی با تونل حرارتی می‌توانند گران باشند وهزینه زیادی داشته باشند. سلفون حرارتی پلی اتیلن نیز برای جمع شدن کامل نیاز به قرار گرفتن در معرض حرارت طولانی تری دارد. محصولات حساس به گرما  در حالی که سلفون در حال جمع شدن کامل است می توانند ذوب شوند یا آسیب ببینند. سلفون جمع شونده پلی اتیلن دارای نرخ انقباض پایین 15 درصد یا کمتر است. اندازه گیری محصول برای اطمینان از خرید اندازه مناسب رول حرارتی ضروری است.

سلفون حرارتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

حرارتی روپ یک اصطلاح کلی است که می تواند به بسیاری از مواد اشاره کند. سلفون استرچ برای بسته بندی بارهای پالت محصولات اغلب بسته بندی کوچک استفاده  می شود. بسته بندی حرارتی یک ماده متفاوت است که هنگام اعمال گرما جمع می شود و اغلب برای محافظت از محصولات تجاری، خرده فروشی و شخصی استفاده می شود. هر دو می توانند برای جلوگیری از آسیب یا از بین رفتن محصول ضروری باشند.

آیا می توانید سلفون بسته بندی حرارتی را در منزل استفاده کنید؟

بله، بسته بندی حرارتی می تواند توسط خودتان با وسایل خانگی روزمره انجام شود، اما ظاهر تمام شده آنقدرها حرفه ای نیست. کیسه های بسته بندی جمع شونده پی وی سی و سشوار در اطراف محصول آماده کنید. نوار چسب قبل از اعمال حرارت می تواند به ترمیم بسته بندی جمع شونده کمک کند. ظاهر تمام شده به تمیزی یک درزگیر نخواهد بود، اما پوشش باید روی محصول باقی بماند. توصیه می کنیم برای بسته بندی برای بیش از تعداد انگشت شماری از محصولات، سیلر، تفنگ حرارتی و کیسه های حرارتی بخرید.

تفاوت بین سلفون معمولی و بسته بندی حرارتی چیست؟

تفاوت بین سلفون معمولی و بسته بندی حرارتی چیست؟

سلفون معمولی و بسته بندی حرارتی اصطلاحاتی مبهم هستند که به بسیاری از مواد مختلف اشاره دارند. سلفون معمولی می تواند از روکش آشپزخانه، سلفون کششی و سایر مواد باشد. پلاستیک حرارتی می تواند چندین مورد از این مواد نیز باشد. بسته بندی حرارتی به دلیل مواد افزودنی مورد استفاده در فرآیند اکستروژن با همه مواد متفاوت است. این افزودنی‌ها به ترکیب شیمیایی مواد اجازه می‌دهند که هنگام اعمال گرما بدون ذوب شدن در پلاستیک، منقبض شود.

آیا سلفون بسته بندی حرارتی همان سلفون معمولی چسبناک است؟

اگرچه هر دو را می‌توان از ترکیبات مشابه تهیه کرد، اما روکش حرارتی دارای مواد افزودنی مخصوصاً برای جمع شدن در هنگام اعمال حرارت است. پی وی سی در گذشته هم در سلفون های چسبناک و هم در سلفون های حرارتی ترجیح داده می شد. در سال های اخیر پلی اولفین به یک ماده ترجیحی در بسته بندی حرارتی تبدیل شده است. حرارت را روی یک سلفون چسبنده اعمال نکنید. ذوب خواهد شد

چه زمانی از سلفون های جمع شونده استفاده کنم و چه زمانی از سلفون استرچ استفاده کنم؟

بسته بندی حرارتی معمولاً برای محافظت و بسته بندی یک محصول واحد مانند اسباب بازی ها یا سی دی استفاده می شود. همچنین برای کمک به بسته بندی چندین محصول با هم استفاده می شود. برای بسته بندی نوشابه، بطری های آب و سایر محصولات بسته بندی شده با هم استفاده می شود. معمولاً ازسلفون  استرچ  برای نگه داشتن جعبه ها و محصولات روی یک پالت برای حمل و نقل استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای نگه داشتن اشیاء دیگر در کنار هم برای حمل و نقل یا ذخیره استفاده کرد. استرچ رپ می تواند در انواع سلفون های تخصصی عرضه شود. برخی از نمونه‌ها عبارتند از استرچ روکش UV، روکش پالت با تهویه، سلفون کششی ضد الکتریسیته ساکن، سلفون استرچ رنگی، سلفون کششی پیش‌کشیده، و غیره. هم روکش حرارتی و هم سلفون استرچ قابل بازیافت هستند.

صنایعی که معمولا ازسلفون حرارتی استفاده می کنند

صنایعی که معمولا ازسلفون حرارتی استفاده می کنند

صنایع زیادی هستند که در بسته بندی محصولات خود و ارائه آنها به بازار از سلفون های حرارتی استفاده می کنند.در زیر به برخی از مهمترین صنایع که به پلاستیک حرارتی و جمع شونده نیاز دارند اشاره می نماییم.

بازی‌ها و کالاهای ورزشی

تولیدکنندگان، فروشندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان معمولاً از روکش برای بسته‌بندی انواع کالاها و محصولات استفاده می‌کنند. روکش جمع شونده PVC اغلب برای این موارد استفاده می شود. این یک نوع بسته بندی مقرون به صرفه است.

چاپ و محصولات کاغذی

 بسیاری از شرکت‌ها در این صنعت برای محافظت از محصولات و کالاهای خود و همچنین جلوگیری از انحراف و تشخیص دستکاری از روکش حرارتی استفاده می‌کنند.

مواد غذایی

 یکی از بزرگترین صنایعی که معمولاً از بسته بندی کوچک استفاده می کنند. بسته بندی در فیلم حرارتی به حذف تماس اکسیژن از غذا کمک می کند و می تواند ضایعات را کاهش دهد. روکش سلفون POF (پلی اولفین) یک فیلم کوچک معمولی است که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. مطمئن شوید که روکش POF حرارتی که انتخاب می کنید مورد تایید FDA برای تماس با غذا باشد.

لوازم خانگی

 بسیاری از تولیدکنندگان و خرده‌فروشان در این صنایع معمولاً برای انحراف و تشخیص دستکاری از روکش کوچک استفاده می‌کنند. آنها همچنین اغلب برای بسته‌بندی چندین محصول با هم از روکش کوچک استفاده می‌کنند.

الکترونیک

 صنعت الکترونیک معمولاً از لوله های کوچک و بسته بندی کوچک استفاده می کند. تیوب حرارتی در الکترونیک برای مقاومت در برابر سایش و حفاظت از محیط زیست برای سیم های الکتریکی در معرض  استفاده می شود. آنها همچنین به طور مکرر از کیسه های حرارتی پی وی سی و بسته بندی جمع شونده PVC مرکزی برای بسته بندی انواع محصولات در صنایع الکترونیک استفاده می کنند.

داروسازی

 این صنعت از بسته بندی برای کمک به مهر و موم کردن درپوش ها و ارائه توانایی تشخیص دستکاری استفاده می کند.

متفرقه

 صنایع و کاربردهای متنوع دیگری برای سلفون بسته بندی حرارتی وجود دارد. صنایع دریایی معمولاً برای زمستانی کردن قایق ها و محافظت از آنها در برابر عوامل محیطی از روکش های کوچک استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *