آموزش

سلفون و پلاستیک در سفر راهکاری برای جلوگیری از کثیف شدن ظروف

سلفون و پلاستیک در سفر راهکاری برای جلوگیری ازکثیف شدن  ظروف

ممکن است هنگام سفر به اندازه کافی با خود آب به همراه نداشته باشید. در این مواقع استفاده از ظرف به دلیل کثیف شدن می تواند دردسر ساز باشد. راه حل پیشنهادی در این موارد استفاده از سلفون و پلاستیک در سفر است.

راهکارهای متنوعی برای جلوگیری از کثیف شدن ظرف با استفاده از سلفون و پلاستیک وجود دارد. شما می‌توانید با این راهکارها بدون نگرانی از تمام شدن آب جهت شستشوی ظروف استفاده کنید. در ادامه این مطلب از ثابت رپ این راهکارها را معرفی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

سلفون و پلاستیک در سفر

سلفون و پلاستیک راهکار مهم برای جلوگیری از کثیف شدن ظرف

سلفون دارای خاصیت چسبندگی بسیار بالا بوده و نرم و انعطاف پذیر است. این خاصیت سلفون می تواند در محافظت غذا بسیار موثر باشد. شما می توانید روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و سپس مواد غذایی مد نظر‌تان را داخل ظرف بریزید. بعد از صرف غذا سلفون را از ظرف جدا کرده و  در سطل زباله بیندازید.

اگر سلفون در دسترس ندارید می توانید با تهیه پلاستیک های رولی اقدام به پوشاندن ظروف مد نظر با پلاستیک کنید. اما از آنجاییکه پلاستیک خاصیت چسبندگی سلفون را ندارد، استفاده از آن می تواند مشکل باشد.

یکی دیگر از کاربردهای سلفون جلوگیری از ریختن غذا به خصوص غذاهای مایع است. دقت کنید زمان بسته بندی مواد غذایی در ظروف بهتر است جهت جلوگیری از ریختن آن درب ظرف را با سلفون پوشش دهید.

نکات طلایی استفاده از سلفون و پلاستیک در سفر

  • اما به یاد داشته باشید که استفاده سلفون و پلاستیک به اندازه بسیار زیاد به طبیعت آسیب می رساند. از این رو تا می توانید از ظروف پلاستیکی به هیچ وجه استفاده نکنید. اگر دسترسی به آب دارید ظروف کثیف را با آب بشورید. موارد گفته شده فقط برای زمانی است که دسترسی شما به آب محدود باشد.
  • یکی از نکات مهم استفاده از سلفون که هرگز نباید آن را فراموش کنید، عدم استفاده آن برای غذاهای گرم است. موارد گفته شده فقط برای غذاهای با دمای پایین مانند ماست و سالاد است. به هیچ وجه از سلفون برای بسته بندی یا روکش موادغذایی با دمای بالا استفاده نکنید.
  • سلفون و پلاستیک در دمای بالا وارد موادغذایی می شوند. این محصولات با ترکیباتی که دارند باعث آسیب های جدی به سلامت بدن می شوند.

 

آیا استفاده از سلفون در سفر خطرناک است؟

سلفون به دلیل خاصیت هایی که دارد، میزان استفاده بالایی در سطح جهانی را دارا است. از سلفون در سفر به دلیل عدم دسترسی به آب می توان در جلوگیری از کثیف شدن ظروف  استفاده کرد. اما باید دانست این استفاده تا چه حد می تواند خطرناک باشد. آیا نباید نگران بازیافت سلفون بود؟

سلفون یکی از میلیون ها نوع پلاستیک بوده که کاربرد فوق العاده مفیدی در صنعت بسته بندی دارد. تقاضای این محصول در  جهان روز به روز در حال افزایش است. برای پاسخ به سوال خطر ناک بودن سلفون برای محیط  زیست در ابتدا باید ساختار و انواع سلفون را برسی  کنیم.

 

سلفون  چیست؟ و آیا سلفون قابل بازیافت است؟

سلفون به عنوان یک روکش پلاستیکی ضد رطوبت بین مردم شناخته شده است. از سلفون در بسته بندی انواع مواد غذایی  استفاده شده و در مغازه های مختلف مانند سوپرمارکت و گل فروشی مورد استفاده قرار می گیرد.

اینکه سلفون قابل بازیافت باشد یا نباشد به ساختار آن برمی گردد. سلفون ها انواع مختلفی دارند و به طور کلی به دو دسته گیاهی و پلاستیکی دسته بندی می شود. هریک از این سلفون ها بسته به نوع آن می تواند خیلی راحت در طبیعت تجزیه شده یا اینکه برای طبیعت بسیار مضر باشند و تجزیه نشوند.

سلفون گیاهی چیست و چگونه ساخته می شود؟

سلفون گیاهی همانطور که از نام آن مشخص است از سلولز گیاهی AKA  ساخته می شود. در این سلفون ها خمیر مواد گیاهی  مانند خمیر چوب به یک ماده شفاف و انعطاف پذیر تبدیل شده و سلفون را می سازند. این نوع سلفون ساخته  شده برای بسته بندی مواد غذایی بسیار مناسب هستند.

ساختار سلفون پلاستیکی چگونه است؟

سلفون پلاستیکی از نفت ساخته شده و ساختار آن فیلم پلی پوپیلن است. این محصول طی دمای بسیار بالا در قالب هایی ساخته شده و سپس با استفاده از آب شکل دهی می شوند. این سلفون ها به دلیل تغییر دمایی بالایی که در هنگام ساخت آنها به وجود می آید، دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

سلفون های پلاستیکی نیز دارای انواع متفاوتی بوده و بسته به نوع آن کاربردهای متفاوتی را دارند. این محصول نیز شفاف بوده و در صنعت بسته بندی کاربرد فراوانی دارد. از آنجاییکه در ساختار این محصول از مواد آلی و تجزیه پذیر بکار نرفته است. در واقع دارای ساختار پایه ای نفت است. این سلفون در طبیعت تجزیه نمی شود.

 

چگونه هنگام سفر از سلفون و  پلاستیک کمتر استفاده کنیم؟

همان طور که می دانید پلاستیک ها قابل بازیافت نیستند. بیشتر سلفون های تولیدشده سلفون های نفتی هستند. لازم است تا جاییکه برای مان مقدور است مصرف پلاستیک و سلفون را کاهش دهیم. بیشتر ما هنگامی که سفر می رویم، از سلفون و پلاستیک به طرز بی رویه ای استفاده می کنیم . باید بدانید که مصرف این محصولات اثرات مخربی را بر محیط زیست برجا می گذارند.

شما می تواند با داشتن یک بطری آب و یک کیسه ای از جنس بازیافتی اولین قدم را در جهت کاهش استفاده از سلفون و پلاستیک بردارید. یکی از دیگر روش های کاهش مصرف پلاستیک به همراه داشتن ظرف است. اگر برای شما مقدور است، یک ظرف به همراه داشته باشید و زمانیکه خواستید یک غذای خیابانی را تجربه کنید از ظرف خودتان استفاده کیند.

 

اثرات کاهش مصرف سلفون و پلاستیک

پلاستیک ها و سلفون های تجزیه ناپذیر اثرات جبران ناپذیری را روی محیط زیست به جا می گذارند. رها کردن این محصولات در طبیعت می تواند جان بسیاری از حیوانات را به خطر بیاندازد. از این رو هرچه قدر که بتوان کمتر از این محصولات استفاده کرد به سلامتی محیط زیست بیشتر کمک کرده ایم.

البته که در دنیای صنعتی امروزی استفاده نکردن از سلفون وپلاستیک امکان ناپذیر است. اما شما می توانید با مصرف بهینه موجب کاهش استفاده آن در زندگی  شخصی تان شوید. از طرفی دیگر شما می توانید با بازیافت پلاستیک و سلفون این محصولات را به چرخه مصرف برگردانید.

همانطور که می دانید استفاده از سلفون آنقدر گسترده است  که همه صنایع را شامل می شود. بنابراین با بازیافت آن بجای تولید دوباره سلفون می توان از همان محصولات مجددا استفاده کرد. استفاده مجدد باعث می‌شود تا از آلودگی های کارخانه جلوگیری شود و در حفاظت محیط زیست کمک به عمل آید.

 

کابردها و ویژگی های سلفون

سلفون با ویژگی های مختلفی که دارد، دارای انواع مختلفی است. انواع مختلف سلفون در صنایع مختلف بر حسب نیاز های مختلف استفاده می شود. سلفون یک محصول بزرگ و پر استفاده در سطح جهانی در صنعت بسته بندی به شمار می رود.

در واقع این محصول خدمت بزرگی را به این صنعت کرده و باعث تحول بسیار بزرگ در بسته بندی انواع محصولات شده است. از این محصولات در بسته بندی انواع لوازم الکتریکی، آرایشی، بهداشتی و از همه مهمتر در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

مقاومت بالای این محصول در برابر گرما و حرارت باعث شده از آن در کاور کردن مواد غذایی گرم استفاده شود. از دیگر ویژگی های سلفون براق بودن آن است که باعث شده برای بسته بندی محصولاتی که باید در معرض دید باشند استفاده شود.

یکی از ویژگی های سلفون به دلیل داشتن آلومینیوم عدم نفوذ نور به داخل بسته بندی است. از این نوع سلفون در بسته بندی مواد غذایی که در معرض نور خورشید فاسد می شود بکار می رود. از این نوع سلفون در تولید و پخش محصولات الکتریکی نیز استفاده می شود.

 

سلفون در سفر

سلفون در صنعت چاپ

یکی از کاربردهای مهم سلفون در صنعت چاپ است. این محصول خود دارای دو نوع سلفون حرارتی و چسبی بوده و در چاب کلاهای مختلف بکار می رود. در این سلفون با لایه ای نازکی از چسب روی محصول مورد نظر گرما داده شده و باعث چاپ طرح روی آن می شود.

کاربرد این سلفون ها را  می توان در چاپ انواع منو، کتاب و سایر محصولات مشاهده کرد. سلفون در چاپ توانست این صنعت را به شدت تحت تاثیرقرار دهد. زیرا برای فروش یک محصول چاپ بسته بندی آن بسیار مهم به شمار می رود.

 

 

بازار استفاده سلفون در سطح جهانی

با توجه به نیاز گسترده جامعه جهانی امروزی به سلفون، تولید و عرضه این محصول روز به روز در حال افزایش است. بازار بسته بندی مواد، تهیه و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، دکوراسیون و حتی لوازم پزشکی  وابسته به سلفون است. این کاربردهای عظیم سلفون باعث شده از این محصول در سطح جهانی استفاده شود.

این استفاده جهانی می تواند برای محیط زیست سنگین تمام شود. بنابراین بازیافت این محصول می تواند نقش مهمی در چرخه تولید و حتی خرید و فروش سلفون داشته باشد. ازطرفی دیگر بازیافت می تواند در کاهش قیمت سلفون کمک کرده و سود زیادی را در سرمایه های مختلف وابسته به سلفون رقم بزند.

 

نقش بازیافت سلفون در بازار جهانی

این بازار وابسته به سلفون در طی چرخه تکراری سلفون را تولید کرده آن را به شکل انبوهی به فروش می‌رساند. مشتریان صنایع مختلف به دلیل نیاز روز افزونشان این محصول را خریداری کرده و در آخر به دست مشتری می‌رساند. متاسفانه بسیاری از مشتریان این محصول، سلفون را در طبیعت رها کرده و اقدام به بازیافت آن نمی‌کنند.

با بازیافت سلفون می توان این چرخه  را علارغم خاتمه از مشتری به کارخانه ادامه داد. با ادامه دادن این چرخه بخش بزرگی از آلودگی های محیط زیست دفع شده و سرمایه های زیادی صرف تولید مجدد نمی شوند. در این صورت هم محیط زیست و هم سرمایه بزرگی  حفظ خواهد شد.

 

اشکال مختلف فروش سلفون

با توجه به نیاز فراوان صنایع کارخانه های تولید سلفون پس از عرضه بی شماری از انواع مختلف سلفون اقدام به فروش آن می کنند. این فروش می تواند به مقدار کمی در حد 100 یا 1000متر باشد. یا می تواند به صورت عمده و قراردادی بین صنایع  مختلف انجام گیرد.

علاوه بر کاخانه ها و نمایندگی های مرکزی فروش سلفون این محصول در بازار و مغازه ها نیز به فروش می‌رسند. مغازه ها با خرید عمده از کارخانه ها و سپس انتقال آن در بازار به فروش سلفون اقدام می کنند. علاوه بر این روش های  فروش، نوع فروش بازیافت سلفون نیز وجود دارد.

کارخانه هایی در زمینه بازیافت سلفون نیز وجود دارند که با بازیافت این محصول اقدام به فروش این کالا به کارخانه جات می کنند، کارخانه جات نیز با استفاده از این محصولات بازیافتی دست به تولید و عرضه سلفون دست دوم می زنند.

 

 

چگونه می توان سلفون را به صرفه خرید؟

با توجه به نیاز های که صنایع مختلف به سلفون دارند نمی توان مصرف و خرید آن را انکار کرد. بنابراین زمانیکه تصمیم می گیرید اقدام به خرید این محصول کنید، بهتر است مطالعات و تحقیقات لازم را انجام دهید تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید.

اول از همه باید بدانید به چه منظور و برای چه سلفون می خرید، تعین نوع سلفون مصرفی در قدم اول از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. پس از اینکه درمورد نوع سلفون مصرفی خود تصمیم گرفتید با در نظرگرفتن کیفیت محصول اقدام به خرید به صرفه کنید.

یکی از مهمترین نکات خرید به صرفه خرید مستقیم  از کاخانه جات است. در این روش شما با خرید عمده و حذف واسطه ها نسبت به بازار خرید بسیار به صرفه ای را خواهید داشت. راه دیگر خرید باصرفه که بسیار پیشنهاد می شود خرید سلفون دست دوم است.

اگر صنعت شما می تواند با سلفون دست دوم نیز کار خود را راه بیاندازد خرید سلفون دست دوم پیشنهاد بسیار خوبی است. شما با خرید این نوع سلفون علاوه بر کاهش دادن هزینه های تان خدمتی بسیار ارزشمندی را برای حفظ محیط زیست به ارمغان خواهید آورد.

 

سخن آخر

استفاده از سلفون در سفر هنگامی که آب در دسترس نباشد، کمک زیادی در جلوگیری از کثیفی ظروف می‌کند. روش های بسیار کاربردی در این زمینه وجود دارد. اما باید توجه کرد که این روش ها فقط برای زمانی است که شما مشکل آب داشته باشید. راه دیگر حفظ محیط زیست در مصرف سلفون بازیافت آن است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

خرید سلفون از سایت ثابت رپ باعث می شود تا کیفیت را به همراه قیمت مناسب داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد سلفون و پلاستیک به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *