دسته‌بندی نشده

سلفون حرارتی و معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

سلفون حرارتی چیست و چه تفاوتی با سلفون معمولی دارد؟

قبل از اینکه تفاوت سلفون حرارتی با سلفون معمولی را بدانید ابتدا باید بدانید که سلفون چیست؟ سلفون نوعی پلاستیک است که بر پایه پلی پروپلن در دمای بسیار بالا ساخته می شود. این متریال به  دلیل تنوع زیادی که دارد بازار جهانی به ویژه بازار بسته بندی را دچار تحول عظیمی کرده است. سلفون حرارتی و معمولی هر کدام ویژگی هایی دارند.

سلفون انواع متفاوتی دارد. متداول ترین نوع آن سلفون شفاف، متالایز و حرارتی است. بنابراین سلفون حرارتی یکی از انواع سلفون است که کاربرد  زیادی در صنایع دارد. در ادامه این مطلب از ثابت رپ به طور کامل سلفون حرارتی را شرح داده و تفاوت آن را با سلفون معمولی برسی می کنیم.

 

سلفون حرارتی و معمولی

سلفون حرارتی، ویژگی ها و کاربردهای آن

سلفون حرارتی با توجه با مقاومت بالایی که در برابر گرما دارد، در برابر گرما پاره نمی شود. این ویژگی باعث می‌شود از این محصول برای بسته بندی مواد غذایی گرم استفاده کرد. در این روش سلفون حرارتی را دور تا دور غذا می پوشانند و هوایی وارد ظرف نمی شود.

جالب است که بدانید سلفون حرارتی نیز دارای انواع مختلفی است.  این سلفون ها هر کدام باتوجه به ویژگی که دارند کاربرد متفاوتی نیز دارند. در ادامه این مطلب از ثابت رپ به برسی آن می پردازیم.

·        سلفون حرارتی PVC

این نوع  سلفون حرارتی  نسبت به انواع دیگر روشن تر و خشک تر است. از این سلفون در بسته بندی بطری، ظروف کوچک و لوازم التریکی استفاده می شود.

 

·        سلفون حرارتی POF

این سلفون نرم تر و کشسان تر بوده و نسبت به سلفون حرارتی pvc قیمت بیشتری دارد. از این سلفون در بسته بندی مواد غذایی که سلفون در تماس مستقیم با مواد غذایی است استفاده می شود.

 

·        سلفون حرارتی PEX

این سلفون حرارتی دارای  استحکام بسیار بالایی بوده است. برای ساخت محصولاتی که نیاز به استحکام بالا دارند به کار می رود.

·        سلفون حرارتی رولی

برای استفاده راحت تر سلفون بعد از تولید سلفون حرارتی آن را به صورت رولی در می آورند. در این صورت حمل و نقل آن راحت تر شود. این سلفون دارای  استاندارهای خاص خودش است به این معنی که هر رول آن در متراژ و وزن معین وارد بازر می شود.

استفاده از این روش در خرید و فروش به صورت عمده بسیار مناسب است. زیرا حمل و نقل آن بسیا ر آسان است و دغدغه آن را نخواهید داشت.

تا اینجای مقاله با سلفون حرارتی آشنایی مختصری پیدا کردید و تفاوت آن را با سایر سلفون ها متوجه شده اید. لازم به ذکر است که کلمه سلفون معمولی اشتباه است، سلفون انواع متفاوتی دارد و هر کدام از آنها با توجه به ویژگی های ساختاری خود کاربردهای متفاوتی را در صنایع مختلف دارد.

بنابراین در این مطلب از ثابت رپ به برسی سلفون حرارتی و مقایسه آن با انواع مختلف سلفون می پردازیم، کاربردهای سلفون حرارتی بسیار گسترده بوده و صنایع مختلفی را نیز شامل می شود.

سلفون حرارتی در چاپ

یکی از کاربردهای گسترده  سلفون در صنعت چاپ است ، چاپ بسته بندی های مختلف، جعبه، مقوا، منو و موارد زیای از این دست از کاربردهای  سلفون حرارتی به شمار می رود.

لازم است بدانید که  انواع مختلفی از سلفون در صنعت چاپ بکار می رود. از مهمترین انواع سلفون در این صنعت می توان به سلفون حرارتی و سلفون چسبی اشاره کرد. به طور کلی سلفون حرارتی و معمولی ویژگی های خاصی دارند.

نکته قابل توجه در این صنعت تفاوت های این دو نوع سلفون است. در مدل چسبی به دلیل زیرکار های مخصوصی که باید انجام شود، و دردسرهایی که دارد این سلفون خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرد. اما سلفون حرارتی به دلیل اینکه نیازی به زیرسازی خاصی ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

سلفون حرارتی لایه نازکی از چسب دارد. اگر در معرض گرمای مناسب قرار بگیرد، توسط دستگاه مخصوص روی کاغذ و مقوا کشیده می شود. لازم است بدانید خدماتی مانند طلاکوب و یووی موضعی حتما با سلفون حرارتی  انجام می شوند. سلفون حرارتی و معمولی را در این مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

 

مزیت استفاده از سلفون حرارتی در چاپ چیست؟

باتوجه به اینکه سلفون های چسبی از استحکام کمتری برخوردار هستند، استفاده از سلفون حرارتی بسیار بهتر است. از طرفی دیگر سلفون حرارتی در مقابل فرسایش آسیب پذیر نیست. باعث مقاوم شدن محصولات چاپی در مقابل خراشیدگی می شود.

بنابراین  مهمترین مزیت سلفون حرارتی ماهیت محافظتی و استحکام بالای آن در محصول چاپ شده است. این مزایا باعث شده بخش بزرگی از صنعت چاپ درخصوص سلفون حرارتی قرار بگیرد.

 

کاربردهای سلفون حرارتی

با توجه به ویژگی هایی که سلفون حرارتی دارد، کاربردهای آن نیز بسیار گسترده است. کاربرد سلفون حرارتی در صنعت جاپ یکی از ده ها کاربرد آن به حساب می آید.

از کاربردهای این سلفون در صنعت چاپ می توان به لمینت چاپی کتاب اشاره کرد. برخی دیگر از کارهای چاپی شامل کارت شناسایی،  منو غذاها و  صنعت بسته بندی است. متوجه شدید که این نوع از سلفون چقدر کارایی دارد و صنایع مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

سلفون، متریال پرکاربرد

سلفون یک متریال بسیار کارآمد در صنایع مختلف است، این محصول با توجه به اینکه انواع گوناگونی دارد، می‌تواند یک کالای فوق العاده تاثیرگذار در تجارت شما باشد. در این مطلب از ثابت رپ شما صرفا با سلفون حرارتی آشنا شدید. این سلفون یکی از ده نوع از سلفون موجود در بازار است.

سلفون بازار های مختلفی از جمله بازار بسته بندی، دکوراسیون، برق و الکتریک، چاپ و موارد بسیاری را دربر‌گرفته است. لازم به ذکر بوده که هر یک از این بازار ها نوع سلفون مصرفی خود را براساس جنس آن انتخاب می کنند.

در ادامه مقاله به معرفی و برسی چند نوع دیگر از سلفون های پرکار می پردازیم، با ما همراه باشید تا این کالای جادویی را بیشتر بشناسید.

سلفون متالایز

این سلفون به دلیل داشتن لایه آلومینیومی براق بوده و دو رو است. معمولا یک طرف آن براق می ماند و طرف دیگر چاپ می شود. از استفاده آن می توان به بسته بندی چیپس اشاره کرد. این سلفون به دلیل اینکه نور را از خود عبور نمی دهد برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود که نباید نوری به آن وارد شود .

از دیگر کاربردهای سلفون متالایز می توان به دکوراسیون و الکترونیک اشار ه کرد. در دکوراسیون از خاصیت براق بودن سلفون در تولید ربان های براق استفاده می شود. سلفون متالایز به دلیل داشتن آلومینیوم و خاصیت مقاومت بالا در صنعت الکترونیک نیز استفاده می شود.

 

سلفون شفاف

این سلفون ها بسیار شفاف بوده و در بسته بندی موادی به کار می رود که باید به طور کامل دیده شوند، از سلفون شفاف برای بسته بندی موادی که در معرض نور خورشید خراب نمی شوند نیز بکار می رود. این نوع از سلفون ها خاصیت زیبایی را به بسته بندی محصول میدهد.

سلفون صدفی

این  سلفون به دلیل رنگ شیری که  دارد به سلفون صدفی معروف است. این محصول نازک بوده و از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است، سلفون صدفی در صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ و بسته بندی به کار می‌رود.

از انواع سلفون صدفی می توان به سلفون صدفی پشت اشاره کرد. این سلفون دارای دو رو، یک رو به صورت شفاف و روی دیگر به صورت شیری است. از این محصول در بسته بندی محصولاتی که فروشنده قصد دارد محصول دیده شود استفاده می شود.

سلفون استرچ

این نوع از سلفون یکی از پرمصرف ترین انواع سلفون بوده که به صورت ماهانه به مقدار بسیار زیادی به فروش می رسد. این سلفون نیز در کارخانه ها و صنایع مختلف استفاده می شود.

سلفون استرج  در بسته بندی مواد غذایی مانند ماهی، قارچ، میوه، سبزی و گوشت بکار می رود، زیرا هوا از آن رد نمی شود و مواد غذایی سالم نگه داشته می شود. در این نوع بسته بندی اکسیژنی کمی به مواد غذایی رسیده و طراوت و تازگی آن حفظ می شود.

 

تجارت سلفون

همانطور که متوجه شده اید، سلفون یکی از مهمترین متریال ها در بازار امروزه در سطح جهانی به شمار می‌رود. این محصول با ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلف با کارایی مختلف بکار می رود. بنابراین خرید و فروش سلفون می تواند برای شما کسب و کار بسیار سودمندی را رقم بزند.

البته قبل از اینکه به دنیای تجارت سلفون وارد شوید باید نکات و مولفه های مهم آن را بدانید. از بازار روز انواع مختلف سلفون ها، خرید آن، نحوه قیمت گذاری و تمام مولفه ها باخبر شوید و با  دانش و آگهی کامل پا به عرصه تجارت سلفون بگذارید.

 

فروش سلفون

در سراسر ایران کارخانه های زیادی اقدام به فروش سلفون  می  نمایند. این کارخانه جات با توجه به نیاز جامعه و صنایع مختلف اقدام به تولید و سپس فروش انواع مختلف سلفون  میکنند. سلفون در اندازه های مختلف از سلفون 100متری گرفته تا سلفون 1000متری به مشتریان عرضه می شود. سلفون حرارتی و معمولی هم در بسیاری از سایت ها مانند مجموعه ثابت رپ موجود است. کیثفیت و قیمت سلفون ها در این مجموعه فوق العاده عالی است.

این کارخانه جات در روش های مختلف نظیر فروش عمده، فروش انترنتی، فروش به خارج از کشور و موارد دیگر می پردازد. از مهمترین فروش های این کارخانه جات می توان به فروش عمده توجه کرد. در این نوع از فروش شما می توانید یک نوع از سلفون خاصی را با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب خرید کنید.

لازم به ذکر بوده که فروش سلفون از کارخانه جات به مغاره ها و بازارها نیز می رسد. به این روش که ابتدا مقدار بسیار زیادی از انواع مختلف سلفون از کارخانه ها و نماینده های مرکزی خرید شده و سپس در بازار ها و مغازها باقیمت بیشتر به فروش می رسند.

بنابراین پیشنهاد می شود برای یک خرید به صرفه از مغازه ها و بازار خرید نکنید، خرید از کارخانه و نمایندگی مرکزی مزایای بیشتری دارد.

نکاتی در خرید سلفون

خرید سلفون

اگر شما نیز در کسب و کار خود نیاز به سلفون دارید، باید یک سری نکات را اول کار در نظر بگیرید.

نکات طلایی در خرید سلفون

  • خرید سلفون دارای نکاتی است که رعایت کردن آن می تواند به کسب و کارتان کمک زیادی کند. از اولین مولفه های خرید شناختن نوع سلفون برای کسب و کارتان است، همانطور که می دانید سلفون ها انواع متفاوتی دارند و با توجه به جنس آنها کارای آن نیز متفاوت است، بنابراین هنگام خرید به نوع سلفون مورد نیاز خود توجه کنید.
  • یکی دیگر از مولفه های مهم هنگام خرید کیفیت سلفون است، بهتر است از محلی خرید کنید که از کیفیت محصولات آن اطمینان کافی را دارید. زیرا کیفیت در یک کسب و کار حرف اول را می زند.
  • مسئله دیگر سلفون که ممکن است برای برخی از خریداران مهمترین مولفه خریدشان باشد، قیمت سلفون است، مسلما قیمت گذاری سلفون به شرایط مختلفی بستگی دارد که در ادامه برسی می شود. اما راهای زیادی وجود دارد که بتوانید یک خرید به صرفه داشته باشید.
  • یکی از راهای کاهش قیمت سلفون خرید به صورت عمده است. زمانیکه شما از یک مرکز به صورت عمده خرید می کنید، در واقع دو مزیت مهم را برای خودتان کسب می کنید، اول اینکه با خرید عمده شما می توانید تخفیف خوبی را از فروشنده دریافت کنید. ثانیا شما با حذف واسطه در خرید عمده هزینه بسیار زیادی را حفث خواهید کرد.

 

قیمت گذاری سلفون

قیمت گذاری سلفون در خرید و فروش سلفون مهمترین نکته قابل برسی است، قیمت تمام شده سلفون می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار مورد نظر بگذارد. البته اینکه این قیمت گذاری به چه روشهایی انجام می شود و عوامل تاثیر گذار در آن چه مواردی هستند را در ادامه برسی می کنیم. قیمت سلفون حرارتی و معمولی هم متفاوت است.

سلفون قیمت ثابتی ندارد و قیمت گذاری آن برای انواع مختلف آن متفاوت است. از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت گذاری سلفون جنس و مواد بکار رفته آن است. هرچه قدر که این اجناس گران بهاتر باشد قیمت تمام شده سلفون نیز بالاتر خواهد بود.

درصد تقاضای سلفون نیز می تواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد، همیشه همین بوده هر کالایی که در بازار خواهان و طرفداران زیاتری داشته باشد قیمت زیادتری دارد.  بنابراین انواع مختلف سلفون دارای قیمت های مختلفی هستند.

 

سخن آخر

در این مقاله به برسی کامل سلفون حرارتی، ویژگی ها و کاربردهای آن پرداختیم. تفاوت های آن را با سایر سلفون ها برسی کردیم و دانستیم که این نوع از سلفون مانند دیگر انواع براساس ویژگی های که دارد کاربردهای متنوعی دارد.

سلفون ها از کالای مهم بازار امروز به شمار می روند و نقش گسترده ای را در کسب و کار های مختلف ایفا می‌کنند. برای خرید و فروش سلفون باید از مولفه های آن مطلع باشید تا بتوانید یک تجارت موفق راتجربه کنید. سلفون حرارتی و معمولی را می توان جزء سلفون های پرکاربرد دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *