دسته‌بندی نشده

چگونه سلفون را تمیز کنیم

چگونه سلفون را تمیز کنیم

این مسئله که چگونه سلفون را تمیز کنیم از دغدغه های فکری بسیاری از بانوان خانه دار یا در کل اشخاصیست که از سفلون و روکش های سلفون به صورت مداوم استفاده می کنند. اکثری از لوازم و وسایل خانگی از سلفون شفاف یا پلاستیک سپید تولید می شوند و بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می گردند و اکثر اوقات به زردی می‌گرایند.

بعضی اوقات زرد رنگ شدن پلاستیک و سلفون به جهت قرار گیری در طولانی مدت آن ها در معرض نور و روشنایی آفتاب می باشد، ولی گاهی کهنه شدن، کنار وسایل گرما زا بودن و یا این که کثیفی باعث به زرد رنگ شدن آنها می گردد. در اکثری از اوقات رنگ زرد شدن نشانه تغییرات شیمیایی آزاد و تولید شده در باطن سلفون یا پلاستیک می باشد. که در این‌ حالت بازگرداندن حالت اول پلاستیک و سلفون امکان پذیر نیست. با این حال می‌ توان رنگ زرد شدن بیشتر سلفون خودداری کرد. برای این منظور به آب، صابون خانگی ، اسکاچ نایلونی، آب اکسیژنه، مایع سفیدکننده مانند وایتکس نیاز دارید.

استفاده از سلفون های باکیفیت و مرغوب یکی از تدبیر های دیر تر مواجه شدن با کثیفی و تغییر رنگ سلفون و پلاستیک های استفاده شده است. در همین راستا شرکت شفق طلایی مفید یکتا به تولید انواع برند های معروف در کشور ایران از جمله رپید رپ ( Rapid Wrap ) ، سان رپ ( Sun Wrap ) و همچنین ثابت رپ ( Sabet wrap ) کرده است. همچنین مشتریان گرامی می توانند سریع و به راحتی و از طریق همین سایت اقدام به خرید محصول مورد نیازشان کنند.

چگونه سلفون را تمیز کنیم

شیوه اول:

  1. خیس کردن سلفون در درون پیاله پر از آب گرم و صابون خانگی به مدت ۱۰ دقیقه
  2.  شستشوی بهتر سلفون و پلاستیک نازک با یک اسکاچ نایلونی نرم با حرکات بدون فشار و ملایم
  3. شستشوی سلفون با آب سرد برای رفع سیاهی
  4. ریختن آب اکسیژنه بر روی پلاستیک و شستشو با اسکاچ نرم. آب اکسیژنه به سپید شدن بخش‌های رنگ زرد کمک می‌نماید؛ به این ترتیب پلاستیک را میتوانید دو ساعت درون آب اکسیژنه قرار دهید.
  5. ادغام ۴ قاشق غذا خوری مایع سفید کننده با ۴ پیمانه آب گرم. پلاستیک را درون ظرفی در بردارنده این مخلوط به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از آن با آب سرد شستشو دهید.
  6. بعد از شستشو اجازه دهید تا پلاستیک در هوای آزاد خشک گردد. در صورتی که هنوز کمی زرد رنگبوده باشدمی توانید این فرآیند را مجدد تکرار نمائید.

پلاستیک زرد رنگ شد‌ه

شیوه دوم:

مرحله اول: از مخلوط یک فنجان جوش شیرین با کمی آب یک خمیر نسبتا محکم به دست آورید. بعد از آن با یک اسفنج مربوط خمیر را بر روی بخش‌ های مورد نظر به آرامی کشید‌ه و فرصت دهید تا خشک گردد. جوش شیرین، خود یک سفید کننده طبیعی می باشد، البته در صورتی که به سفید کننده قویتری نیز دارید بهتر است به جای آب، از سرکه به کار گیری نمائید.

مرحله دوم: دو قاشق غذاخوری مایع وایتکس را با آب مخلوط کنید و بعد از آن به وسیله یک پارچه به آرامی بر روی ناحیه مورد نظر خود بکشید. به مدت ۴ ساعت می بایست مایع روی وسیله شما باقی بماند. پس از سپری شدن این زمان بوسیله یک پارچه مرطوب، وسیله مورد نظر را تمیز نمائید تا مایع پاک گردد.

مرحله پایان: مقداری خمیر دندان را بر روی یک اسفنج بریزید و آنگاه روی ناحیه مورد نظر بکشید. با تکرار حرکات کوچک و دایر‌ه‌ای همگی بخش‌ های زرد رنگ شد‌ه را پوشش دهید. پس از مدتی خمیر دندان را نیز پاک نمایید.

تمیزی پلاستیک

شیوه سوم: شیوه دوم بیش‌ تر برای وسایل بزرگ که قابلیت جابه جایی ندارند کاربرد بیشتری دارد. البته برای وسایل کوچکتر شیوه سوم را توصیه می کنیم. در این شیوه به جای جوش شیرین، از مخلوط اکسیدان مو با آب استفاده نمائید. این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر بکشید. برای انجام این عمل قطعا از دستکش به کار گیری کنید تا پوست شما آسیبی نبیند. پس از آغشته شد‌ن کل نواحی زرد رنگ شده به‌ این محلول، روی وسیله را کاملا سلفون یا این که پلاستیک بکشید.

در مرحله پایانی می بایست از نور و روشنایی خورشید یا این که چراغ UV به کار گیری کنید. چنانچه قابلیت جابه جایی وسیله را دارید، به خارج از منزل یا کنار پنجره و در معرض نور و روشنایی خورشید قرار دهید. در غیر این صورت، یک چراغ uv را بالای سر وسیله مورد نظر ثابت بگذارید تا به خوبی نور و روشنایی به تمامی بخش‌ ها تابیده شود. این فرایند ممکن است از چند ساعت تا چندین روز به طول انجامد؛ به این ترتیب مدت زمان آن توسط شما و میزان زردی آن بستگی دارد. اما این شیوه ممکن است روی هر وسیله‌ای کاربرد نداشته باشد توجه فرمایید آن را مستقیم در معرض خورشید داغ قرار ندهید، چون نه فقط زردی را از میان نبرده بلکه سبب بدتر شدن ظاهر وسیله هم خواهد شد.

شرکت شفق طلایی مفید یکتا تولید و عرضه کننده انواع برند های سلفون سان رپ ( Sun Wrap ) ، ثابت رپ ( Sabet wrap ) و رپید رپ ( Rapid Wrap ) به تمامی بازار های ایران می باشد. که از برترین مواد اولیه و مدرن ترین دستگاه های تولیدی استفاده به کار می گیرد. تیم تولید محتوای این مجموعه جهت آموزش و افزایش آگاهی کاربران عزیز  مقاله چگونه سلفون را تمیز کنیم را تهیه و تنظیم کرده است. امیدواریم از مطالعه آن لذت برد‌ه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *