اطلاعات عمومی

بررسی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی

بررسی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی

بررسی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی از آگاهی های ضروری زندگی امروز می باشد. به این دلیل که به جهت تشکیل و عرضه انبوه مواد غذایی، در صورت محافظت و وکیوم غلط، وضعیت برای خرابی و فساد مواد غذایی آماد‌ه می شود. به همین عامل مواد اولیه استفاده شد‌ه در تقسیم بندی تولیدات، اهمیت زیادی دارد. در سال‌ های اخیر وکیوم مواد غذایی به یک صنعت رو به پیشرفت تبدیل شد‌ه است، صنعتی که نیاز به آن هرروزه بیشتر شد‌ه، و اهمیت آن هم بیشتر حس می شود.

فیلم استرچ سبب ساخت وضعیت مناسبی برای حفظ و نگهداری دمای مناسب، و دوام ماده غذایی در عطر، طعم و مزه مطلوب خواهد شد. ارزش غذایی و مواد درون ماده غذایی، تاریخ ساخت و ساز و تاریخ انقضای فرآورده، برای مثال مواقعیست که می بایست روی قسمت بندی کالا درج شوند. ضمن این موارد، تقسیم بندی مواد غذایی اهداف دیگری را هم دنبال می نماید که در ادامه به آن ها خوا‌هیم پرداخت.

بسته بندی بندی مواد غذایی به علت برخورد نزدیک و مستقیم با مواد غذایی مصرفی روزانه انسان دارای اهمیت بسیاریست. از این جهت سلفون های موجود در آشپزخانه الزاما باید از برند های متعبر خریداری شد‌ه باشد. در همین زمینه شرکت شفق طلایی مفید یکتا اقدام به تولید و فروش برند های رپید رپ ( Rapid Wrap ) ، سان رپ ( Sun Wrap ) و ثابت رپ ( Sabet wrap ) کرده است.

انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی

تعیین یک بسته بندی مواد غذایی مطلوب با جنس مطلوب سبب می گردد خوراک دوام بیشتری داشته باشد و تا وقتی که به دست مصرف کننده می رسد، تازه بماند. یکی از این مواد، سلفون می باشد که به فراوانی در تقسیم بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی سلفون مصرف شد‌ه برای محافظت همگی مواد غذایی یکسان نیست. احتمالاً در کف ظروف پلاستیکی، اعدادی از ۱ تا ۷ را مشاهده کردید. این اعداد نمایانگر جنس پلاستیک وکیوم مواد غذایی می باشد. محافظت از مواد متناسب با آن انجام گیرد. در ادامه به معرفی مختصر چندین نوع از پلاستیک که در محافظت مواد مورد به کار گیری قرار می گیرند، خوا‌هیم پرداخت.

پلی اتیلن ترفتالات

پلی اتیلن نوعی پلاستیک سبک می باشد که خلاف وزن خود، از مقاومت زیادی برخوردار است. این ماده در حوزه وکیوم مواد غذایی معمولاً برای تقسیم بندی نوشیدنی‌های ورزشی، نوشیدنی‌های سبک، بطری‌های یکبار مصرف آب، سس‌ها و ویتامین‌ها، مورد به کار گیری قرار می گیرد. این ماده کاملا بی خطر و مورد تأیید سازمان غذا و دارو بوده و همینطور قابل بازیافت است .

پلی اتیلن های سنگین

این مواد انواعی از پلاستیک‌های کدر و سخت می باشند که وزن کمی دارند، ولی بسیار مقاومند. این مواد در حوزه تقسیم بندی مواد غذایی برای نگهداری شیر، سرکه، آب میوه و شکلات مورد به کار گیری قرار می گیرند. این ماده نیز مورد تأیید سازمان غذا و دارو می باشد.

پلی وینیل کلراید

عنصر کلرین ماده اساسی این پلاستیک می باشد. این نوع از پلاستیک نیز تماما ایمن و بی خطر می باشد و برای وکیوم داروها از آن به کار گیری می شود.

پلی اتیلن های سبک

این مجموعه بسیار نازک‌تر از دیگر پلی اتیلن‌ها می باشند، ولی امکان ارتجاع بیشتری دارند. این مواد برای پوشش در قوطی‌ های قهوه، کیسه‌های صیفی جات و میوه‌ ها و همینطور بسته‌ های نان به کار گیری می شوند.

پلی پروپیلن

این ماده سخت و مقاوم می باشد و شکنندگی کمی دارد. از مزایای این ماده رنگ پذیری آن است که در رنگ‌ های متفاوت قابل ایجاد خواهد بود. نقطه ذوب این ماده بالاست و به همین عامل برای به کار گیری در مایکروویو یا این که ماشین ظرفشویی ایمن می باشد. ظروف ماست و خامه از کاربردهای این ماده بی‌خطر می‌ باشند.

فیلم استرچ PVC غذایی

فیلم استرچ لایه ای سلفونی می باشد در وکیوم مواد غذایی مانند محصول‌ های گوشتی، میوه و صیفی جات تازه از آن به کار گیری می‌گردد. این فیلم استرچ با توجه به نوع کاربرد، در ضخامت و اندازه‌های مختلفی ایجاد می‌گردد. از مزایای فیلم استرچ برای تقسیم بندی مواد غذایی، مقاومت زیاد آن در قبال پارگی و سوراخ شدن و همینطور چسبندگی مطلوب آن به فرآورد‌ه می باشد.

از سایر خصوصیت‌های اصلی این فرآورده، توان کشسانی و افزایش طول آن می باشد که گاهی تا ۴ برابر طول اولیه آن می رسد. بدین ترتیب تقسیم بندی مواد غذایی محکم‌تر و ایمن‌تر خواهد بود و در مصرف نایلون نیز صرفه‌ جویی می‌گردد.
فیلم استرچ در دو سبک دستی و ماشینی وجود دارد. در نوع اول سلفون به کمک یک اپراتور دور محصول کشید‌ه گردد. سلفون‌ های مورد به کار گیری در منازل نیز از این نوع می باشند. نوع ماشینی هم در صنعت و یا در اماکنی مانند فرودگاه‌ ها برای وکیوم مواد غذایی مورد استفاد‌ه قرار می گیرد.

خرید انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی

از آنجایی که در حال حاضر برندهای مختلفی در این باره عمل می نمایند، مورد نیاز می باشد برای تعیین یک محصول مطمئن و مقرون به صرفه، توجه بیشتری به خرج دهید.
چون به علت رابطه مستقیم سلفون های مواد غذایی با سلامت اشخاص، ممکن است با انتخاب یک فرآورده نامطمئن، سلامت خانواده یا این که مصرف‌ کنندگان تولیدات خود را به خطر بیندازید. برای سفارش و خرید استرچ مواد غذایی می توانید به وبسایت ثابت رپ رجوع نمایید.

سخن نهایی

تقسیم بندی مواد غذایی با به کار گیری از امکانات و مواد متنوعی اعمال می شود. ولی نوع و جنس وکیوم در سلامت ماده غذایی از مرحله تولید تا مصرف اهمیت به‌سزایی دارد. یک بسته بندی عالی از مواد غذایی حفاظت و عاری از هرگونه ماده مضر برای سلامت انسان می باشد. به همین عامل است که تعیین یک شرکت دارای اعتبار برای وکیوم تولید ها غذایی تا این اندازه اهمیت دارد.

شرکت شفق طلایی مفید یکتا تولید کننده انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی و کاربردهای دیگر آن با مرغوبترین مواد اولیه اقدام به تولید انواع برند های سلفونی سان رپ ( Sun Wrap ) ، ثابت رپ ( Sabet wrap ) و رپید رپ ( Rapid Wrap ) کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *