آموزش

نیاز به سلفون در صنایع مختلف

نیاز به سلفون در مواقع ضروری 

سلفون ها به طور کلی با هدف بسته بندی تولید می شوند. تا چندین دهه اخیر تنها نایلون ها جای خالی بسته بندی ها را پر می کردند. البته در برخی تولیدی ها از سلفون ها استفاده می شد. اما امروزه سلفون ها جای خاصی در آشپزخانه های ما دارند. چه در زمانی که قصد مسافرت داریم یا می خواهیم مواد غذایی باقی مانده فاسد نشوند، از سلفون ها استفاده می کنیم. نیاز به سلفون امروزه در بسیاری از کارهای ما حس می شود.

اما کاربرد سلفون ها به همین جا محدود نمی شود، انواع متفاوتی از سلفون ها وجود دارند که هر کدام برای یک بخشی کاربرد دارند. اما اکثریت مردم به اشتباه تنها سلفون رولی که معمول ترین نوع سلفون می باشد، تنها سلفون موجود در بازار می دانند. در ادامه با ثابت رپ همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد خرید سلفون به شما بدهیم.

 

نیاز به سلفون در مواقع مختلف

سلفون چیست؟

سلفون ها در اصل یک ویسکوز ساخته شده از چوب یا پنبه می باشد که با عبور از آب، شفافیت خود را به دست می آورد. سلفون ها صرفا برای محافظت مواد غذایی یا استریل کردن وسائل بهداشتی یا پزشکی استفاده می‌شود. اگرچه نقش سلفون ها می تواند بسیار پررنگ تر از چیزی باشد که فکر می کنیم. به عنوان مثال درب‌های قوطی ها و بسته بندی مواد قندی نیز از نوعی سلفون درست می شود.

سلفون ها برای مصارف صنعتی به وجود آمدند تا علاوه برافزایش کیفیت موادغذایی، به سرعت کار بسته بندی نیرویی تازه بدهد و در هزینه ها بسیار صرفه جویی کند. سلفون ها بهترین گزینه برای حفاظت مواد مخصوصا در زمان حمل و نقل و جابجایی می باشد. نیاز به سلفون در صنایع مختلف امری طبیعی است.

اولین سلفون ها کمی بعد تر از نایلون پلاستیک ها به بازار آمدند، اما تنها در کارخانه ها کاربرد داشتند. سپس، پای سلفون ها به بیمارستان ها باز شد و به مغازه ها نیز آمد. با این وجود، مدت زمان زیادی گذشت تا نیاز به سلفون‌ها به مصرف عادی خانوارها تبدیل شوند. شایعات بسیاری دربار مضر بودن سلفون ها در دهه های اخیر مطرح شد، اما در نهایت با تحقیق دانشمندان، این شایعات رد صلاحیت شد.

سلفون با لایه نازک خود، اکثرا برای درب یا پوشش وسائل و مواد غذایی استفاده می گردد تا از ورود آلودگی ها یا حشرات موذی جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که سلفون ها در مقابل حرارت زیاد مصون نیستند. ممکن است سلول های سرطانزا از خود تولید کنند. بنابراین ظرف های سلفونی را در حرارت بسیار بالا قرار ندهید.

سلفون ها از دو متر شروع می شوند تا 1000 متر نیز می رسند که برای مصارف های بسیار بزرگ انجام می‌گیرد. سلفون 1000 متری و سلفون 100 متری را با کیفیت بسیار عالی می توانیثد از سایت های معتبر مانند ثابت رپ تهیه نمایید. برندهای معروف سان رپ و رپید رپ هم در این مجموعه موجود است.

بیشترین نیاز سلفون ها هم اکنون در مصارف خانگی می باشد که از سلفون های رولی استفاده می شود. اما بسیاری از کارخانه ها نیازمند مبرم سلفون ها هستند. همانطور که اشاره کردیم، انواع مختلف هر سلفون برای یک چیزی کاربرد دارد و نیاز ما را برآورده می سازد.

 

 

متداول ترین سلفون: سلفون رولی

سلفون رولی، متداول ترین و معمول ترین نوع سلفون که در دهه اخیر بین مردم عادی بسیار یافت می شود. این سلفون ها از لایه ای بسیار نازک و شفاف تشکیل شده اند. برای مصارف خانگی بسیاری کاربرد دارند. سلفون‌های رولی از شفافیت بسیار زیاد برخوردار هستند، اما نمی توان آنها را در دمای بالا قرار داد.  هرچند تا دمای مشخصی را می توانند تحمل کنند.

سلفون رولی چیزی است که همه ما در خانه هایمان به آن نیازمند هستیم. زمانی که می خواهیم به مسافرت برویم یا موادغذایی خود را بسته بندی کنیم، کافی ست از سلفون ها استفاده کنیم. مخصوصا برای ظروفی که درب ندارند و نیازمند یک درپوش هستند. برخی از مغازه دارهای خواربار فروشی یا نان فانتزی از این نوع سلفون‌ها در بسته بندی خود بسیار استفاده می کنند.

سلفون های رولی رنگی نیز برای کادویی ها یا تزیین و دیزاین برخی از موادغذایی مانند آجیل و مغزها استفاده می شود. البته از سلفون های کیسه ای نیز برای تزئین مواد غذایی استفاده می گردد.

 

 

 

 

 

برای موادغذایی تر به چه سلفونی نیاز داریم؟

سلفون استرچ احتمالا بهترین گزینه برای بسته بندی موادغذایی تر می باشد. موادی مانند گوشت، مرغ یا میوه و سبزیجات که نیازمند یک سلفون بسیار محکم هستند تا از فاسد شدن جلوگیری کنند. سلفون استرچ به اندازه سلفون رولی شفاف نیست و کمی کلفت تر طراحی شده است. در عوض از استحکام خوب و تحمل حرارتی بسیار بالا برخوردار می باشد.

سلفون استرچ را نمی توان بازیافت کرد؛ بلکه در هر سری باید از مواد نو استفاده شود تا خاصیت سلفون پابرجا بماند. اگر سری به فروشگاه های پروتئینه بزنید، متوجه سلفون های استرچ بر روی بسته بندی های گوشت و مرغ خواهید شد.

 

 

سلفون های ترس: دشمن میکروب ها

گاها برای شما پیش آمده که برای بسته بندی درب قوطی ها یا نوشابه ها یا هرچیزی که نیازمند یک درب باشد، به مشکل بربخورید. سلفون های رولی و استرچ می توانند مشکل شما را حل کنند، اما اگر نیازمند مدت زمان طولانی باشید، چه کار باید بکنید؟ سلفون های ترس شبیه هرچیزی هستند الا سلفون. آنها از شفافیت برخوردار نیستند، قابلیت کش آمدن ندارند و بیشتر حالت حلب دارند.

اما این سلفون ها بهترین سلفون های بسته بندی موادغذایی خشک با تاریخ انقضا بالا محسوب می شوند که موردعلاقه شرکت ها می باشند. این سلفون ها از قابلیت دیزاین بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند هر شکلی را بپذیرند.

اکثر لیبل ها و برچسب ها بر روی این سلفون ها قرار می گیرند. البته باید یادآور بشویم که پیدا کردن این سلفون ها در بازار ممکن است دشوار به نظر برسد، زیرا برای مصارف کارخانه ها بیشتر استفاده می شود.

 

                                                                 

مصارف پزشکی و بهداشتی

سلفون ها در مصارف پزشکی و بهداشتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در اصل، با استفاده از سلفون ها مخصوصا نوع لب چسب دار ها، شما می توانید وسایل پزشکی خود را پس از اینکه ضدعفونی کردید، در یک محیط استرلیزه نگهداری کنید، بدون آن نگران آلوده شدن آن باشید. برخی از سلفون ها به منظور یک نوارچسب، برای باندهایی که به دور زخم ها پیچیده شده اند، استفاده می شوند تا از خونریزی و عفونت جلوگیری کنند.

 

 نیاز به سلفون در صنایع و مزایای آن

مهم ترین مزایای سلفون ها چیست؟

  • تازه نگه داشتن مواد غذایی

نکته بسیار مهمی که بارها در بندهای پیشین به آن اشاره شده است. اکثر مردم موادغذایی باقی مانده خود را دور می ریزند، اما برای برخی صرفه جویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برهمین اساس، برخی از سلفون ها برای تازه نگه داشتن موادغذایی استفاده می کنند تا در روزهای آتی قابل خوردن باشند.

سلفون به دلیل جلوگیری از ورود اکسیژن و دیگر آلودگی های هوا، بهترین گزینه برای سالم نگه داشتن موادغذایی می باشد. البته از قیمت ارزان آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد. برای خرید سلفون و آکاهی از قیمت سلفون به سایت ثابت رپ مراجعه نمایید.

  • دیزاین

این مورد شاید عجیب به نظر برسد اما بسیاری از مغازه دار ها از سلفون ها برای دیزاین و تزیین محصولات خود استفاده می کنند. در واقع نیاز به سلفون در این صنف هم مشاهده شده است. حتی سلفون های رنگی نیز در میان این دیزاین ها یافت می شود.

اگر به مغازه های آجیل فروشی یا شیرینی فروشی سری بزنید، متوجه این سلفون های تزیینی خواهید شد. برخی از این سلفون ها با رنگ آمیزی یا با برچسپ ها تزیین می شوند تا جلوه زیباتری به محصول موردنظر اضافه کنند تا به نوعی تبلیغی برای شرکت، مغازه یا شخص موردنظر باشد.

 

  • نیاز به سلفون در حفاظت

اصلا دلیل به وجود آمدن سلفون ها از اول تا آخر، حفاظت بوده است. این محافظت می تواند در برابر اکسیژن و میکروب های داخل هوا باشد، یا جلوگیری از ضربه و ورود حشره های موذی است. تنها موردی که باید دقت کنید، سلفون ها را در دمای بسیار بالا قرار ندهید، زیرا باعث اثرات زیست محیطی و سرطانزا می شود و محیط پیرامون خود را آلوده می کنند. البته سلفون ها در اصل تحمل دمای خوبی دارند، اما دیگر نباید در حدی باشد که با حرارت بسیار بالا یا آب جوش برخورد داشته باشد.

  • حمل و نقل

همه ما می دانیم که حمل و نقل هزینه بسیاربالایی دارد و تا جایی که می توان باید از رفت و آمد های وسائل نقلیه کم کرد. سلفون ها به دلیل خاصیت کشسانی، این امکان را می دهد تا محصول به کوچک ترین سایز خود برسد. همچنین برخی از محصولات جامدی که قابلیت خم شدن یا کوچک شدن ندارند، با استفاده از سلفون ها دست کم فضای بسیار کمتری از بسته بندی را اشغال می کنند و با کمترین مواد پیچیده می شوند. بنابراین سلفون ها یکی از بهترین گزینه ها در حمل و نقل و نگهداری محصولات می باشد که درصد خرابی و خطا را به حداقل می رساند.

  • اقتصادی

یکی از مهم ترین بخش های سلفون ها، افتصادی بودن آن ه است. هزینه های بسته بندی های دیگر با یا بدون طراحی ممکن است بسیار گران تر از چیزی که فکرش را می کنید به نظر برسد. سلفون ها هم بسیار ارزان تر هستند و هم شکل پذیری بهترین برای دیزاین نسبت به دیگر بسته بندی های دیگر دارند. علاوه بر آن، در کارخانه ها دستگاه هایی که کار بسته بندی با سلفون ها را انجام می دهند، بسیار ارزان تر و سریع تر از دیگر دستگاه ها می باشند.

  • اطمینان

بسته بندی با سلفون ها این اطمینان را به شما می دهد که محصول خود را بدون اینکه نگران فاسد شدن یا خراب شدن باشید، به دست مشتریان خود برسانید.

 

 

خرید سلفون از ثابت رپ

برای خرید سلفون حتما باید به مجموعه های معتبر و با سابقه مراجعه نمایید. مجموعه ثابت رپ با چندین سال سابقه فروش موفق بهترین و با کیفیت ترین نوع سلفون را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. برترین برندهای سلفون مانند ثابت رپ، سان رپ و رپید رپ در این مجموعه به فروش میرسد.

در واقع فروش سلفون با قیمت مناسب و کیفیت بالا در این مجموعه انجام می شود. انواع سلفون ۱۰۰ متری و سلفون ۱۰۰۰ متری که از پرکاربرد ترین نوع سلفون ها هستند، در سایت این مجموعه موجود است. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوالی در خرید سلفون با کارشناسان ثابت رپ در ارتباط باشید.

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوب و مفیدی در مورد نیاز به سلفون به دست آورده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *