اطلاعات عمومی

تفاوت سلفون حرارتی و معمولی

تفاوت سلفون حرارتی و معمولی

تفاوت سلفون حرارتی و معمولی

سلفون یکی از وسایل ضروری در زندگی می باش که دست کم همگی ما حتی برای یک بار هم از آن استفاده کردیم. از سلفون برای بسته مواد غذایی، کشاورزی و دارویی، بسته بندی کاورهای سی دی و چسب نواری استفاده میکنند. سلفون حرارتی یکی از انواع گوناگون سلفون میباشد. که بیشتر برای بسته‌بندی محصول ها از آن استفاده می‌گردد. باما همراه باشید تا با تفاوت سلفون حرارتی و معمولی بیشتر آشنا شویم.

سلفون ها نوعی از نایلون نازک میباشند که برای استحکام و زیبایی بیشتر بر روی یک لایه مقوا و یا کاغذ کشید‌ه میشوند. این تولیدات در انواع مختلفی مثل براق یا شفاف، مات، متالایز، صدفی، شنی و مخملی تولید و به بازار عرضه میشود. که هر مورد از آنها کاربردهای خاص خود را دارند و از لحاظ کاربرد با هم گوناگون می باشند.
اصطلاح سلفون در صنعت روز جهان و در بازار کشور ایران معانی متفاوتی دارد.

فیلم های پلیمری به سه گروه پلیمرهای طبیعی، مصنوعی و سنتزی تقسیم میگردند. مجموعه اول مشمول فیلم هاییست که از پروتئین، لاستیک طبیعی و سلولز تولید میشوند و رایج ترین نوع این فیلم ها در جهان سلفون نامید‌ه می گردد. در اصطلاح بازار کشور ایران، سلفون فیلم های شفاف و شیشه ای بر پایۀ پلی پروپیلن میباشد. که بعد از خروج مذاب از قالب دستگاه به کمک آب سرد و به حالت آمورف می‌شود. کاربرد این فیلم ها در محدوده های بالایی دما، به جهت دمای ذوب بالاتر، نسبت به نایلون و نایلکس بیشتر میباشد.

شرکت شفق طلایی مفید یکتا با فعالیت چندین ساله خود در زمینه تولید و عرضه انواع برند های سلفون رپید رپ ( Rapid Wrap ) ، سان رپ ( Sun Wrap ) و همچنین ثابت رپ ( Sabet wrap ) با کیفیت ترین محصولات مراقبت سلامتی رتبه دار بین رقبای خود میباشد.

سلفون و انواع آن

سلفون های opp به سه مجموعه سلفون صدفی، سلفون متالایز ( سلفون bopp )، شفاف تقسیم‌ بندی می گردند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند.  این سلفون (opp یا Oriented polypropylene پلی پروپیلن جهت دار) ماده‌ای انعطاف‌پذیر میباشد که از ذوب و جهت‌گیری پلیمری با نام پلی پروپیلن حاصل میشود. سلفون (bopp یا این که Biaxally Orient Polypropylene bopp ) به عبارتی سلفون متالایز میباشد. سلفون opp مشتمل بر فلزات سنگین یا این که بقیه مواد زیست محیطی نمی شود. این محصول از سلولز طبیعی ایجاد شد‌ه است.

سلفون صدفی

به سلفون هایی می گویند که رنگ آنها مایل به شیری یا این که همان صدفی میباشد. کاربرد سلفون صدفی برای آن مجموعه از تولیدات و مواد غذایی میباشد که برای سلامت ماندن و فاسد نشدن نیازمند فضای سرد می‌باشند و می بایست در یخچال محافظت شوند.

سلفون متالایز

این سلفون ها با رنگ نقره‌ای شناخته می شوند که به جهت وجود پودر فلز آلومینیوم در آن میباشد. وجود این آلومینیوم مانع از فاسد شد‌ن مواد درون بسته بندی با برخورد نور و روشنایی مستقیم خورشید میشود. این سلفون نسبت به سایر قوی‌تر میباشد و در وکیوم نواع گوناگون مواد غذایی به کارگیری می شود. ضخامت و وضوح نوری مداوم آن سبب مراقبت بهتر در برابر نور و حرارت خورشید می گردد. سلفون متالایز بیشتر برای وکیوم و بسته بندی چیپس و پفک مورد استفاد‌ه قرار می گیرد. علت این است که این گروه از مواد غذایی همیشه در معرض مستقیم نور خورشید می باشند و با این نوع بسته بندی از فاسد شدنشان جلوگیری می‌گردد.

سلفون شفاف

سلفون OPP شفاف به نوع معمولی و ساده OPP می گویند که فاقد عناصر افزودنی باشد. این سلفون قابلیت رویت محتویات باطن بسته را قابلیت پذیر می‌نماید. هرچه عناصر اول مورد استفاده در ساخت سلفون شفاف با کیفیت تر و مرغوب تر باشد، سلفون ایجاد شده براقتر و شفافتر خواهد بود. از این سلفون جهت وکیوم اسپاگتی، پاستیل، خشکبار، بیسکوییت، کیک، کلوچه حبوبات و غیره به کار گیری می گردد؛ چرا‌که این نوع مواد حتی چنانچه در معرض مستقیم نور خورشید هم قرار بگیرند فاسد نمیشوند. علاوه بر شفافیت و قابلیت مشاهده درون کالا، قیمت مقرون به صرفه آن هم یکی از دیگر دلایل به کارگیری از سلفون شفاف میباشد.

سلفون حرارتی چیست؟

صفحه های چاپ دائما دربرابر گرد و غبار و گرما و موارد دیگر قرار میگیرند و ممکن است آسیب ببینند. یکی از شیوه های مراقبت از از صفحه های چاپ دربرابر عاولم خارجی، به کارگیری از سلفون حرارتی میباشد. سلفون حرارتی به خوبی روی سطح چاپ می‌چسبد و از آن محفظت می‌نماید.

شیوه استفاده از انواع سلفون

سلفون ها به دو صورت سلفون حرارتی و چسبی یا این که همان واتربیس به کار گیری میگردند. سلفون حرارتی دارای یک لایه نازک چسب بر روی خود میباشد که در صورت حرارت دیدن با به کارگیری از یک دستگاه اختصاصی که از خویش حرارت ایجاد می نماید بر روی صفحه و یا این که مقوا کشیده می شود. نوع دیگر سلفون چسبی یا همان واتربیس میباشد که همانگونه که از نامش پیدا میباشد به جهت چسبی که دارد روی کاغذها و مقواها کشیده می گردد و به راحتی می‌چسبد.

مهمترین کاربرد سلفون ها

  • یکی از مهمترین و متداول ترین کاربردهای این فرآورده بسته بندی انواع مواد غذایی و خشکبار میباشد
  • روکش برای میز منازل و ساختمان ها و رستوران ها به کارگیری می گردد
  • اتوکلاو برای ضایعات بیمارستان ها
  • پوشش کتاب‌ و جزوه

تفاوت سلفون حرارتی و معمولی

جمع‌بندی

سلفون‌ها که در واقع یک لایه نازک پلاستیکی میباشند در صنایع گوناگون مصارف گوناگونی دارند. یکی از اساسی‌ترین کاربردهای سلفون در صنعت چاپ و صحافی، استفاده تحت عنوان روکش سطح چاپ میباشد. یکی بهترین انواع سلفون برای به کارگیری به عنوان پوشش سطح چاپ سلفون حرارتی میباشد. که به خوبی روی سطح می‌چسبد و از دفرمه شدن و آسیب ظاهری به سطح چاپ خودداری می‌نماید.

به کارگیری از سلوفن حرارتی سبب استحکام و افزایش طول عمر سطح چاپ می گردد و تا مدت‌های زیادی از آسیب دیدگی آن خودداری می‌نماید. ما در چاپخانه جنگل بنابرنیاز مشتری و بودجه مدنظر قادر به به کارگیری از سلفون حرارتی برای جلد کتاب‌ها به منظور نگهداری بیشتر از کتاب و زیبایی بیشتر هستیم.

تیم تولید محتوای شرکت شفق طلایی مفید یکتا در جهت افزایش آگاهی مخاطبان عزیز درباره تفاوت سلفون حرارتی و معمولی این مطالب را گرد آوری و تنظیم کرده است. ضمن اینکه این شرکت تولیدکننده سلفون های ثابت رپ ( Sabet wrap ) و سان رپ ( Sun Wrap ) و همچنین سلفون رپید رپ ( Rapid Wrap ) با مرغوبترین مواد اولیه بوده که د بازار به فروش میرساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *