آموزش

بسته بندی سلفون برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات

تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات با بسته بندی سلفون

تمام افراد با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرما به دنبال پیدا کردن راهکارهای خلاقانه برای نگهداری از میوه‌ها و سبزیجات می افتند. آنها باید.  بتوانند میوه و سبزیجات را مثل روز اول تازه نگهداری کنند، اگر شما نتوانید موادغذایی خود را به خوبی بسته بندی و نگهداری کنید، متاسفانه خیلی زود شاهد خراب شدن آن ها خواهید بود. بنابراین باید بدانید نگهداری و بسته بندی میوه و سبزیجات نیاز به تکنیک خاص خود را دارد. بسته بندی سلفون می تواند ایده آل باشد.

در واقع یکی از راهکارهای مناسب برای بسته بندی و نگهداری از میوه و سبزیجات استفاده از سلفون است که نقش زیادی در رابطه با تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات دارد، البته باید توجه کنید که تمام موادغذایی را نمی توان با استفاده از سلفون به خوبی نگهداری کرد اما بسیاری از موادغذایی با استفاده از بسته بندی سلفون ماندگاری آن ها بالا می رود.

 

سلفون بسته بندی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات

دلایل خراب شدن میوه و سبزیجات

بعد از برداشت و جمع کردن میوه و سبزیجات آن ها همچنان نفس می کشند. به این معنی که مولکول های موجود در هوا را جذب کرده و بعضی از مولکول ها را از خودشان بیرون می کند. این امر سبب اکسید شدن مواد داخل آن ها و فساد موادغذایی می شود، برای نگهداری بیشتر از میوه ها و سبزیجات باید این تنفس را تنظیم و کنترل بهینه کرد.

با بسته بندی سلفون و بسته بندی مناسب میوه و سبزیجات می توان اکسیداسیون و تبخیر آب داخل آن ها را کنترل کرد، همچنین درمورد میوه هایی که تکه تکه شده اند شدت تبخیر بسیار بالاتر است و به همنی دلیل باید باقی مانده آن ها را داخل ظرف درب دار قرار داد. اگر چنین ظرفی در دسترس نیست درب ظرف را با استفاده از سلفون محافظ موادغذایی ببندید تا از تبخیر و اکسیداسیون آن ها جلوگیری کنید.

سرعت اکسیداسیون در تمام میوه ها یکسان نیست به طور نمونه سرعت اکسیداسیون سیب بسیار بالا است. اگر شما نصف سیب را در معرض هوای آزاد بگذارید، خیلی زود سیاه و خراب می شود اما برخی از میوه ها باید در معرض هوای آزاد باشند. به طور مثال انگور زمانی که هوا در اطراف آن جریان داشته باشد مدت زمان بیشتری تازه می ماند. بنابراین هنگام خرید انگور به یاد داشته باشید باید درون سبدهای سوراخ دار یا سلفون های سوراخ دار نگهداری شود.

با توجه به مطالبی که گفته شد، متوجه شده اید که با یک بسته بندی مناسب و مطلوب می توانید ماندگاری میوه ها و سبزیجات را تا میزان زیادی بالا ببرید. معمولا فروشگاه های زنجیره ای نیز از این اصل پیروی می کنند. با کشیدن سلفون روی محصولات خود علاوه بر عرضه کردن محصولات خود با یک بسته بندی بهداشتی و متنوع آن ها را برای مدت طولانی تری نگهداری می کنند.

 

بسته بندی سلفون برای میوه و سبزیجات

در سال های اخیر ارائه محصولات کشاورزی از جمله میوه ها و سبزیجات به شکل فله ای به شکل بسته بندی تغییر پیدا کرده است، بسته بندی این محصولات نقش زیادی در صادرات و همچنین مصرف داخلی دارد، زیرا سبب حفظ کیفیت میوه ها و سبزیجات در حین حمل و نقل تا زمان رسیدن آن ها به دست مشتریان و مصرف کنندگان می شود، این بسته بندی علاوه بر حفظ کیفیت محصول اگر دارای جذابیت و زیبایی باشد، سبب جذب مشتری نیز می شود بنابراین باید در انتخاب نوع بسته بندی  سلفون برای محصولات دقت زیادی به خرج داد، برخی از انواع بسته بندی که برای میوه و سبزیجات استفاده می شود عبارتند از: جعبه چوبی، کیسه، کارتن، سلفون، سبد، ظروف پلاستیکی، نایلکس و … است.

برای بسته بندی میوه و سبزیجات باید به این نکته توجه کرد که در کنار استحکام و زیبایی باید دارای توجیه اقتصادی برای تولیدکننده و مصرف کننده داشته باشد. هیچ کدام از طرفین ضرر نکنند، استفاده از بسته بندی سلفون می تواند به میزان زیادی ضایعات موادغذایی و میوه و سبزیجات را کاهش دهد و فشار میوه و سبزیجات را متوقف سازد. همچنین از ارزان ترین نوع بسته بندی محسوب می شود، توجه داشته باشید که میوه ها و سبزیجات با توجه به بافت و سایزی که دارند به بسته بندی های مختلفی نیز نیاز دارند.

استفاده از سلفون برای بسته بندی میوه و سبزیجات در فروشگاه ها بسیار رایج است، اما بهتر است بدانید مصرف کنندگان در منزل نیز می توانند از انواع سلفون بسته بندی موادغذایی برای نگهداری میوه و سبزیجات و سایر موادغذایی که در معرض فساد هستند، استفاده کنند تا طول عمر آن ها را افزایش دهند.

 

انواع سلفون موجود در بازار

  • سلفون بسته بندی چسب دار

از سوالات مهمی که برای مشتریان پیش می آید این است که سلفون چسب دار از چه موادی ساخته شده است؟ در جواب این سوال باید بگوییم این سلفون از مواد pvc استفاده می شود، همانطور که اطلاع دارید امروزه میزان ضایعات با افزایش چشمگیری روبرو شده است. بیشتر صنعت های داخل کشور به دنبال راهکارهایی برای کاهش این ضایعات هستند که یکی از این راهکارها استفاده از سلفون بسته بندی است که نقش زیادی در کاهش میزان ضایعات دارد.

  • سلفون بسته بندی سایز بزرگ

بعضی از افراد به دنبال راه هایی برای نگهداری از موادغذایی مانند میوه دارند به طوری که بتوانند آن ها برای مدت طولانی تری سالم و تازه نگه دارند به همین دلیل توصیه می شود تا از سلفون استفاده کنند زیرا با کشیدن سلفون روی میوه ها از رسیدن اکسیژن به میوه ها جلوگیری شده و این موضوع باعث می شود تا محصول موردنظر شما باکیفیت و تازه و سالم بماند.

  • سلفون بسته بندی مواد غذایی

سلفون بسته بندی برای موادغذایی انواع مختلفی دارد که شما می توانید متناسب با نوع موادغذایی که قصد بسته بندی و نگهداری آن را دارید، هریک از مدل های آن را انتخاب نمایید، این تنوع در مدل ها سبب شده تا این مدل از بسته بندی نظر تمام افراد جامعه را به خود جلب کرد و بتوانند به راحتی برای محصولات خود بسته بندی مناسب را انتخاب کنند، توجه کنید که سلفون هایی که به منظور بسته بندی موادغذایی تهیه می شود، مواد اولیه آن برای سلامتی انسان ضرری نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین خواص سلفون بسته بندی مواد غذایی تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات، انواع گوشت و دیگر موادغذایی اشاره کرد. همچنین این مدل از سلفون ها شفاف هستند و به راحتی داخل آن قابل مشاهده می باشد، علاوه بر آن از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

  • سلفون صنعتی

این مدل از سلفون ها برای بسته بندی محصولاتی به غیر از موادغذایی استفاده می شود و کاربردهای گسترده‌ای نیز دارد، این مدل از سلفون ها شفاف هستند و بعد از بسته بندی محصول به خوبی قابل مشاهده است، همچنین برخی از افراد برای نشان دادن اسم محصول خود و تبلیغات روی سلفون ها تبلیغات خود را چاپ می کنند که با این کار می توانند ضمن بسته بندی محصولات تبلیغات نیز انجام دهند.

باید بدانید که امروزه این مدل از سلفون ها از پرفروش ترین انواع سلفون در کشور محسوب می شود. با اینکه امروزه شرکت ها و افراد مختلف به دنیال راهکارهایی جدید برای بسته بندی محصولات خود هستند، اما با این وجود هنوز افراد زیادی تنها به کیفیت محصولات خود اهمیت می دهند. دو واقع تمرکز خود را روی تولید محصول می گذارند بنابراین برای محصولات از سلفون صنعتی استفاده می کنند. بسته بندی سلفون در بسیاری از صنایع راهگشا است.

 

مزایای استفاده از سلفون بسته بندی موادغذایی

استفاده از سلفون برای بسته بندی موادغذایی از جمله میوه و سبزیجات دارای مزایایی است که در اینجا قصد داریم شما را با مهم ترین مزایای استفاده از سلفون بسته بندی موادغذایی آشنا کنیم، برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • تازه نگه داشتن موادغذایی

بسیاری از افراد تصور می کنند بسته بندی موادغذایی به خصوص میوه و سبزیجات تازه غیرضروری است اما بهتر است بدانید با بسته بندی مناسب ضایعات موادغذایی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. استفاده از سلفون سبب جلوگیری از تماس اکسیژن با موادغذایی می شود که این امر باعث می شود سرعت تجزیه کاهش پیدا کند و محصول دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد. این روش از بهترین راهکارها برای تازه نگه داشتن مواد غذایی است.

  • حفاظت

همانطور که گفته شد بسته بندی مناسب می تواند محصول را در برابر تماس اکسیژن محافظت کند و فرایند فساد را متوقف می کند، علاوه بر این موضوع بسته بندی مناسب می تواند محصول را در مقابل ناخالصی های خارجی نیز ایمن نگه دارد، هنگام حمل و نقل ممکن است چیزهای مختلفی به محصول بچسبانند که ممکن است سلامت محصول را به خطر بیندازد بنابراین با استفاده از سلفون می توانید محصول را از هرگونه آلودگی هنگام حمل و نقل محافظت کنید.

  • زیبایی یک محصول

این موضوع برای فروشندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است، همانطور که می دانید سلفون یک نمای شفاف دارد که تمام میوه ها و سبزیجات داخل آن به راحتی قابل مشاهده است. به همین دلیل مشتریان به راحتی می‌توانند کیفیت محصول را ارزیابی کرده و بهترین آن را برای خود انتخاب کنند، همچنین می توان از سلفون برای تبلیغات استفاده کرد و روی آن لیبل تبلیغات خود را چاپ کرد. این موضوع به فروشندگان اجازه می دهد تا اطلاعات کافی روی محصول درج کنند در حالی که محصول داخل بسته بندی به راحتی قابل مشاهده است.

  • قابلیت اعتماد

یکی از مزایای مهم استفاده از سلفون بسته بندی موادغذایی قابل اعتماد بودن آن است، زیرا شما هنگام استفاده از آن دیگر نگران از هم پاشیده شدن یا خراب شدن محصول نیستید و در حسین حمل و نقل و فروش در فروشگاه ها کار به راحتی انجام می شود.

  • ذخیره سازی

یکی از موضوعات مهم در امر بسته بندی میزان فضایی است که محصول اشغال می کند، زیرا با بسته بندی نادرست فضای ذخیره سازی آن افزایش پیدا می کند. به به دنبال آن هزینه های حمل و نقل و نگهداری آن نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل استفاده از یک بسته بندی درست و بهینه نقش زیادی در کاهش هزینه ها خواهد داشت، استفاده از سلفون می تواند میزان ذخیره سازی محصول را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  • بهره وری

مهم ترین وظیفه سلفون برای بسته بندی موادغذایی حفظات طولانی مدت و افزایش طول عمر موادغذایی است، استفاده از سلفون برای میوه و سبزیجات نسبت به سایر روش ها ارزان تر است و می توان گفت روشی مقرون به صرفه است.

  • اقتصادی

برای برخی از بسته بندی ها باید از تجهیزات و ماشی آلات گران قیمت و با اندازه های بزرگ استفاده کرد. در حالی که با استفاده از سلفون می توانید موادغذایی را به راحتی و با صرف هزینه ای بسیار کم بسته بندی کنید، همچنین برای بسته بندی در این روش نیازی به اشغال فضای زیادی نیست، بنابراین اگر به دنبال روشی ارزان و کارآمد برای بسته بندی موادغذایی هستید، می توانید از این سلفون بسته بندی موادغذایی استفاده کنید.

 

بسته بندی محصولات با سلفون

ویژگی های سلفون بسته بندی میوه و سبزیجات

سلفون مناسب برای بسته بندی میوه و سبزیجات با دیگر پلاستیک ها و سلفون ها تفاوت هایی دارد. حتما باید دارای ویژگی های و مشخصات مخصوص به خود باشد تا سبب حفظ میوه ها و سبزیجات شود و از فساد آن ها جلوگیری شود، یک سلفون بسته بندی مناسب برای بسته بندی میوه و سبزیجات باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابلیت ایمنی و حفاظت از محصول را از زمان چیدن محصول تا حمل و نقل و رسیدن آن به دست مصرف کننده را داشته باشد.
  • دارای استحکام کافی باشد تا هنگام روی هم قرار گرفتن بسته بندی ها روی یکدیگر در زمان طول حمل و نقل محتوایات داخل بسته بندی دچار صدمه و آسیب نشود.
  • تازگی و کیفیت میوه و سبزیجات را بتواند حفظ کند.
  • باید سلفون بدون رنگ و کاملا شفاف باشد تا محصولات داخل بسته بندی به خوبی و به راحتی قابل مشاهده باشد.
  • اگر روی سلفون تبلیغات چاپ شده بود، باید این چاپ طوری انجام شود که محصول داخل بسته بندی کاملا قابل مشاهده باشد.
  • تا جایی که کیفیت سلفون تحت تاثیر قرار نگیرد قیمت آن مناسب باشد.
  • دارای قابلیت بازیافت باشد تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد و به محیط زیست آسیبی وارد نکند.
  • در ساختار و مواداولیه آن از هر گونه مواد شیمیایی استفاده نشده باشد تا این موادشیمیایی به میوه و سبزیجات منتقل نشود.
  • نوع بسته بندی باید طوری باشد که قابلیت سر کردن سریع محتویات را داشته باشد.
  • دارای تنوع زیاد برای انواع میوه ها و سبزیجات با انواع اندازه ها و بافت های مختلف باشد.
  • باعث حفظ کیفیت محصول شود و میزان ضایعات را کاهش دهد.
  • دارای ضخامت کافی برای حفظ میوه و سبزیجات از آلودگی و کاهش بیش از حد رطوبت باشد.
  • دارای طراحی مناسب برای جذب مشتریان باشد.
  • استحکام کافی در برابر ضربه و پارگی در حین حمل و نقل داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *