آموزش

چگونه سلفون را تمیز کنیم ؟

قطعا می دانید چرا وقتی روی لوازم خود یا مواد غذایی سلفون می کشیم در اینترنت دنبال اینکه چگونه سلفون را تمیز کنیم می گردیم ؟ چون تمیزی و پاکیزگی را دوست داریم و از طرفی دوست داریم تمام وسایلمان نو و سالم بمانند. در صورتی که هنوز سلفونی برای کاور لوازمتان انتخاب نکردید می توانید به قسمت فروشگاه انواع سلفون ثابت رپ مراجعه کنید.

سلفون چیست ؟

cellophane فیلم یا کاوری نازک و بسیار شفاف است که از موادی مانند سلولز یا پلی پروپیلن ساخته می شود. سلفون باعث افزایش شفافیت و براقیت بسته بندی محصول می شود و بسته بندی ان را جذاب تر می سازد علاوه بر این مانع از آلودگی و تجمع گرد و غبار و میکروب روی لوازم یا مواد غذایی می گردد. سلفون ها انواع و اقسام مختلفی دارند و ضخامت و میزان چسبندگی آنها نیز می تواند با هم متفاوت باشد به عنوان مثال سلفون 1000 متری 10 میکرون عرض 36 سانت با سلفون 1000 متری 19 میکرون عرض 39 از نظر ضخامت با هم تفاوت دارند اما معمولا سلفون هایی که بسیار ضخیم هستند نسبت به سلفون های نازک  طرفداران کمتری دارند و سهم کمی از بازار را به خود اختصاص داده اند. سلفونهایی با ضخامت 10 تا 20 میکرون پرطرفدارترین سلفون های موجود در بازار هستند.

 

چگونه سلفون را تمیز کنیم ؟

ساده ترین روش تمیز کردن سلفون

آب و صابون شاید برای تمیزکردن خیلی چیزها خوب باشد اما ممکن است بهترین گزینه برای تمیز کردن سلفون نباشد. این تا حدودی بدین دلیل است که صابون می تواند باعث کدر شدن و تغییر رنگ سلفون شود به نحوی که شفافیت اولیه خودش را از دست بدهد. علاوه بر این، استفاده از مواد شوینده شیمیایی می تواند موادی را از خود بر جای بگذارد که به سختی پاک شود. بدترین گزینه برای پاک کردن یک کاور سلفونی استفاده از وسایل تمیزکننده مثل اسکاچ زبر است که براحتی می تواند کاور را بخراشد و حتی آن را کدرتر کند.

بنابراین بهتری روش تمیز کردن سلفون استفاده از یک دستمال مرطوب و نمدار است که با مواد شیمیایی یا صابون همراه نباشد. این برای تمیز کردن کاروتان کفایت می کند.  در هنگام تمیز کردن کاور سلفون اصلا از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید بویژه اگر سلفون دور بسته مواد غذایی یا روکش سلفونی مبل باشد. با استفاده از یک دستمال نخی نمدار کنید براحتی می توان کل گرد و غبارهای روی سلفون را تمیز کرد.

 

طرز پاکسازی صحیح کاور سلفون با سرکه

اگر سلفون لکه داشته باشد یکی از بهترین راه حل ها تمیز کردن آن با سرکه است. ابتدا با یک پارچه نمدار کاملا سطح سلفون را تمیز کنید. سپس یک اسفنج نرم و کاملا تمیز را برداشته به سرکه آغشته کنید. اسفنج را به آرامی بر روی قسمتی که لکه وجود دارد بمالید. سرکه باعث می شود تا لکه های روی کاورتان رقیق تر و کمرنگ تر شود. پس از پاک شدن لکه یک پارچه تمیز را برداشته و سطح سلفون را با آن پاک کنید.

 

نحوه تمیز کردن سلفون با جوش شیرین

با استفاده از جوش میرین می توانیم سلفون خود را تمیز کنیم. در صورتی که سلفون لک شده و با آب تمیز نمی شود کافیست جوش شیرین یا ترکیب جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید. برای انجام این کار ابتدا با دستمال مرطوبی گرد و غبارها را کاملا پاک کنید. سپس مقداری جوش شیرین را روی قسمتی که لک شده بپاشید و با اسفنج نرم یا مسواک خیلی نرم آن را پخش کنید. این کار باعث می شود که لک و روغن روی سلفون به سادگی پاک شوند. پس از انجام این کار از آب ولرم برای تمیز کردن کاورتان استفاده کنید تا مواد شوینده و جوش شیرین کاملا از روی آن تمیز شود.

 

چگونه سلفون مبلمان را تمیز کنیم

استفاده از سلفون بهترین راه برای تمیز نگه داشتن مبل است زیرا در صورتی که روی پارچه مبلمان گرد و خاک بنشیند لایه ای را بوجود می آورد که چربی معلق در هوا را می تواند به خودش جذب کند. این مساله باعث می شود پارچه مبلمان به مرور کثیف شود و ظاهر اولیه خود را از دست بدهد. رطوبت نیز باعث ایجاد انواع قارچ و کپک در پارچه مبلمان می شود. برای تمیز کردن کاور سلفونی مبلمان ساده ترین راه استفاده از دستمال نمدار است.  همچنین می توانید زمانی که می خواهید مسافرت بروید روی کاور و مبلمانتان را با ملحفه ای بپوشانید تا گرد و غبار و آلودگی روی ان ننشیند.

کاور مبلمان را در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا می تواند باعث پارگی کاورتان شود. ترجیحا در یک ظرف بزرگ آب ولرم ریخته و با یک شامپوی ملایم آن را بشویید. شستشوی سلفون بسیار آسان است. کافیست این نکات را رعایت کنید تا همواره سلفونی تمیز و شفاف داشته باشید.

 

نکات مهم تمیز کردن سلفون

از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن سلفون استفاده نکنید

در هنگام پاکسازی سطح سلفون این کار را به آرامی و با ملایمت انجام دهید. فشار زیاد می تواند باعث خراب شدن کاورتان شود.

از مواد شوینده شیمیایی برای تمیزکردن کاورتان استفاده نکنید. استفاده از یک دستمال مرطوب کافیست.

در هنگام شستشو از آب ولرم استفاده کنید. داغ بودن آب می تواند باعث تغییر شکل سلفون شود.

برای خشک کردن کاور سلفون هرگز آن را با سشوار یا اتو بخار حرارت ندهید. گرچه استفاده از سشوار یا اتو بخار روشی ایده آل برای صاف کردن چروک سلفون است اما زمانی که سلفون چروک نشده و تنها قصد تمیز کردن آن را دارید استفاده از این وسایل هم هزینه برق را بالا میبرد و هم باعث نرم شدن و تغییر شکل سلفون می شود. بهترین کار این است که بعد از تمیزکاری آن را به حال خود بگذارید تا بصورت طبیعی و در دمای اتاق خشک شوند. جریان هوا می تواند بسرعت باعث خشک شدن آن شود.

نیازی به اتوکشی کاور پس از تمیزکردن آن نیست.

سخن پایانی

در انتها امیدواریم از مقاله ” چگونه سلفون را تمیز کنیم ؟ ” برایتان مفید باشد. در صورتی که قصد خرید سلفون را دارید می توانید به قسمت “خرید انواع سلفون ” مراجعه کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به صفحه ” تماس با ما ” مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *