اطلاعات عمومی

آیا سلفون در فر میسوزد

آیا سلفون در فر میسوزد

پیش از بررسی و پاسخ به این سوال که آیا سلفون در فر میسوزد یا نه ؟ بهتر است راجع به این کالا بیشتر بدانیم. سلفون نوعی ماده بر پایه پلیمر میباشد. این ماده در مجموعه مواد پلاستیکی قرار میگیرد. ماده تشکیل دهنده سلفون میتواند شامل یکی‌از سه نوع پلیمر طبیعی، مصنوعی و یا سنتزی باشد. که فرآورده تولید شده از هریک از این پلیمرها، مصارف متفاوتی با دیگری دارد.

شیوه ساخت این فرآورده در مقایسه با نایلون کمی مختلف میباشد. و همین تفاوت سبب میشود تا سلفون، امکان تحمل دمای بیشتری را نسبت به نایلون داشته باشد. ماده تشکیل دهنده اساسی در ایجاد این فرآورده، پلیمر pp یا پلی پروپیلن میباشد. ولی در پروسه ایجاد این فرآورده، از مواد مضر در تندستی مانند سولفید کربن برای تغییر صورت پلیمر به سلفون به کار گیری می‌شود. که‌این ماده در فرآورده نهایی نیست و جای نگرانی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

کاربرد سلفون ها

سلفون به دلایلی مانند انعطاف پذیری زیاد، چسبندگی قابل توجه، شفافیت، کشسانی بالا و قیمت مطلوب در مقایسه تولیدات شبیه، در اکثری از حوزه ها مانند بسته بندی مواد غذایی فاسد شدنی و غیر فاسد شدنی، استفاده تحت عنوان رومیزی، بسته بندی منسوجات چوبی مانند مبلمان و … ، بسته بندی مواد صنعتی و کاربردهای ویژه در فضا های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآورده به جهت توانایی های مختلف به خصوص توانایی تحمل چاپ و همینطور زیست تخریب پذیر بودن و عدم آسیب به محیط زیست، در بسته بندی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و هوا داران زیادی را درین حوزه دارد.

راهنمای استفاده

برای استفاده از سلفون می بایست یکسری نکته در نظر گرفته شود.

نوع :

سلفون های متالایز، صدفی و شفاف، معمولا در کارخانه ها و به طور فیلم های با عرض زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این 3 نوع از سلفون برخلاف سلفون های نایلونی، دارای خواص چسبندگی نیستند و پروسه استعمال و اتصال آن‌ها به همدیگر می بایست به وسیله دستگاه های دوخت و یا چسب های حرارتی صورت بپذیرد. در امر سلفون های نایلونی این مشکل نیست و به راحتی چسبندگی مناسبی دارند.

برش :

عرض رول های نوع نایلونی که در بازار وجود دارند، چندان زیاد نیست و به همین عامل فرآیند برش آن‌ها با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد. البته به جهت چسبندگی این نوع از سلفون، برای استفاد‌ه های زیاد در یک باز‌ه زمانی خاص و خودداری از اتلاف این فرآورد‌ه به جهت چسبندگی های موقع برش زد‌ن، بهتر میباشد از دستگا‌ه های مخصوص برش این فرآورد‌ه مصرف شود. این دستگا‌ه ها هم برای نوع نایلون و هم برای 3 نوع دیگر آن به کار میروند.

نوع ماده مورد استفاده :

همانگونه که در قسمت های پیشین توضیح دادیم، هر نوع از این فرآورده بایستی برای ماده خاصی به کار رود. به صورت نمونه برای پوشاند‌ن محصولاتی مانند گوشت یا مرغ یا این که مواد دارای خواص اسیدی، به کارگیری از سلفون های متالایز به جای نایلونی میتواند سبب فاسد شد‌ن و از بین رفتن ماد‌ه غذایی گردد.

استحکام :

برای هر پوشش داد‌ن هر ماد‌ه ای، به سطح خاصی از استحکام درین جنس مستلزم خواهید بود. در این بار‌ه، وزن ماد‌ه، نوع ماد‌ه و باز‌ه زمانی که می بایست سلفون آن ماد‌ه را در خود نگه دارد بر روی ضخامت این کالا بوسیله شما بسیار اثر گذار خواهد بود.

تا این قسمت از مقاله در مورد سلفون صحبت کردیم. اما در ادامه پاسخگویی به اینکه آیا سلفون در فر میسوزد یا خیر با کلیت انواع ظروف در فر آشنا میشویم. قابل ذکر است شرکت شفق طلایی مفید یکتا تولید کننده انواع سلفون استرچ پی وی سی ؛ ثابت رپ ( Sabet wrap ) ، رپید رپ( Rapid Wrap ) و سان رپ ( Sun wrap ) جهت رفاه و رعایت بهداشت در بسته بندی مواد غذایی مشتریان گرامی میباشد.

استفاده از چه ظروفی در مایکروفر بلامانع میباشد؟

نمی‌توان از هر نوع ظرفی در مایکروویو بهره مند شد چرا که واکنش امواج با سطح فلزات ممکن است باعث تولید شعله و حریق و حتی انفجار دستگاه شود. ولی لازم است بدانید از چه ظروفی با خیال راحت می توانید در مایکروویو استفاده فرمایید و فراموش نکنید پس از پایان کار مایکروویو، چند ثانیه ای صبر کرده و بعد از آن ظروف غذایی خود را بیرون کنید.

استفاده از سلفون در مایکروفر بنظر مورد جالبی نمی‌آید و قابلیت ذوب شدن سلفون بر روی غذا وجود دارد و بهتر است برای درب پیاله از گزینه دیگری که اطمینان خاطر بیشتری وجود داشته باشد استفاده کنید.

  • ظرف هایی که روی آن ها برچسب قابلیت استفاده در مایکروفر خورد‌ه باشد این امکان را دارند که داخل این وسیله قرار بگیرند.
  • ظرف های پیرکس و پلاستیکی دارای برچسب قابلیت استفاده در ماکروفر را داشته و هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی کنند.
  • ظرف هاي چيني معمولي را ميتوان در مايكروفر گذاشت، البته به شرط اینكه زياد نازك نباشد و نقش طلايي يا نقره‌اي و زوائد فلزي نداشته باشد.
  • استفاده از ظرف چدن در مایکروویو بلامانع میباشد منوط بر اینکه لعاب ظرف چدن آسیب ندیده باشد به دلیل آنکه به هنگام گرم شدن ممکن میباشد برای بدن مضر باشد.

ظروف نامناسب مایکروویو

ظروف پلاستیکی معمولی:

می‌توان اظهار‌کرد که یکی‌از بدترین نوع ظروف برای قرارگرفتن داخل مایکروویو، ظروف پلاستیکی معمولی و نامرغوب میباشد. در صورتی‌که از ظروف پلاستیکی بی‌کیفیت استفاده فرمائید، با قرارگرفتن داخل مایکروویو و گرم شدن، مواد نامرغوب و بیماری‌زای کاسه به خوراک منتقل گردیده و احتمال بروز سرطان در بدن افزایش پیدا می‌کند. تلاش کنید استفاد‌ه از ظروف پلاستیکی نامرغوب را کنار گذاشته و چنانچه میخواهید از این جنس ظروف به کارگیری کنید، از علامت و نشان قابل استفاد‌ه بود‌ن در مایکروویو بر روی ظروف مطمئن شوید.

ظروف و فویل آلومینیومی:

چنانچه به‌دنبال ظروف مطلوب مایکروویو میباشید، بایستی بگوییم که‌این محصول ظروف نیز مطلوب نیستند. ظروف آلومینیومی می توانند باعث به جرقه در مایکروویو و آتش‌سوزی شوند.

ظروف فلزی و فلزکاری شد‌ه:

ظروفی که فلزی یا این که فلزکاری شد‌ه باشند را به هیچ عنوان نباید درون مایکروویو قرار بخشید. قرارداد‌ن این ظروف موجب جرقه زدن مایکروویو میشود.

ظروف سرامیکی:

ظروف سرامیکی برای قرارگرفتن در درون مایکروویو مطلوب نیستند. این ظروف به جهت قرارگیری کوتاه مدت در درون کوره و تحمل نکردن حرارت بالا، در درون مایکروویو دچار شکستگی میگردند.

ظروف کریستال:

کاسه‌های کریستال نیز ظروف مطلوب مایکروویو نبوده و می بایست از قراردادن آنها در داخل دستگاه دوری کرد.

ظروف لعابی و سربی:

در ساخت بعضا از ظروف لعابی از سرب استفاده می شود. سرب موجود در کاسه، در اثر گرم شدن ممکن میباشد به غذا منتقل شود و موجب بروز بیماری‌های گوناگون برای مثال سرطان در اشخاص شود.

در پایان این بحث بایستی بدین نکته هم اشاره کنیم که هر مورد از ظروفی که در بالا نام برد‌ه ممکن میباشد امکان استفاد‌ه در مایکروویو را داشته‌باشد. و می‌بایست در هنگام خرید به نشانه آن بر روی باکس توجه فرمایید.

تیم تولید محتوای شرکت شفق طلایی مفید یکتا جهت افزایش آگاهی مخاطبان عزیز مقاله ی ( آیا سلفون در فر میسوزد ) را تهیه و تنظیم کرده است و امیدوار است از مطالعه آن لذت برده باشید. اگر شما هم به رعایت بهداشت پس از بسته بندی مواد عذایی نظیر سبزیجات، میوه و خوراکی هایتان هستید. پیشنهاد ما خرید از سایت ثابت رپ ( Sabet wrap ) است. همچنین این شرکت تولید کننده محصولاتی دیگر نظیر رپید رپ ( Rapid Wrap ) و سان رپ ( Sun wrap ) نیز میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *