آموزش

چرا سلفون استرچ PVC باید چسبندگی داشته باشد

چرا سلفون استرچ  PVC باید چسبندگی داشته باشد ؟

در این مطلب به اینکه چرا سلفون استرچ  PVC باید چسبندگی داشته باشد ؟ خواهیم پرداخت. سلفون استرچ PVC را با اسم  Cellophane stretch می شناسند. یکی‌از پر کاربرد ترین تولیدات مورد استفاد‌ه در صنعت های بسته بندی می‌باشد.

علت به کارگیری بسیار زیاد این فرآورده امکان استرچ و توان کشسانی و انعطاف پذیری و چسبندگی بالای آن می‌باشد. این خصوصیت‌ منحصربه‌فرد، قابلیت و امکان استفاده گسترده از این تولیدات نایلونی را در صنعت بسته‌بندی و  دیگر صنایع مهیا کرده است.

حال نگاهی به دلایل چسبندگی بالای سلفون استرچ PVC  کاربرد آن خوا‌هیم انداخت و مزایای به کارگیری از آن را برای شما ذکر می کنیم.

 

دلایل چسبندگی بالای سلفون استرچ PVC

برای پاسخ به اینکه چرا سلفون استرچ  PVC باید چسبندگی داشته باشد ؟ باید بگوییم خواص چسبندگی بالا سبب می‌ شود ، سلفون استرچ PVC به دور محصول به صورت کامل بپیچد و از ورود هرگونه عامل بیرونی و خارجی مثل گرد و غبار ، آلودگی، حشره، آفت و …  جلوگیری نمایند.

علت دیگر زیبایی ظاهر محتویات درون سلفون می باشد که باعث جذابیت و فروش بالای آن خواهد شد.

همچنین هوای درون آن کمترین مقدار ممکن باشد تا به تازگی و طراوت محصول داخل آن کمک نماید. بنابراین سلامت محتویات آن در اثر حمل و نقل و گذشت زمان به خطر نیفتد.

همینطور این چسبندگی باعث چسبیدن مستحکم سلفون به دور محصول گردید‌ه که بعد از پیچیدن دیگر نیاز به کاربرد چسب خاصی نباشد. در واقع چسبندگی سلفون خود به عنوان چسبی قوی عمل خواهد کرد.

با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید !

 

 

انواع سلفون استرچ PVC :

انواع سلفون استرچ PVC  شامل؛ سه مدل ثابت رپ Sabet wrap  ، رپید رپ Rapid Wrap   و سان رپ  Sun wrap  می باشد.
این تولیدات در سایز های مختلفی به صورت رول گردید‌ه به فروش می رسد و از چند متر تا چند صدمتر متغیر می‌باشد.

 

کاربرد انواع نایلون استرچ PVC

 

بعد از فهمیدن دلایل چسبندگی بالای سلفون استرچ  PVC به سراغ کاربرد انواع نایلون استرچ   PVC می رویم.

انواع نایلون استرچ  PVC را میتوان با لحاظ خصوصیات کمی و کیفی آنها که در قسمت‌های گذشته اشاره کردیم در کاربردهای مختلفی  به کارگیری کرد.
دقت داشته باشید که مشخصاتی مانند قابلیت و امکان انعطاف پذیری ، کشش طولی و عرضی بالا ، ضد بخار بودن، شفافیت بالا ، چسبندگی بالا، نرم بودن سلفون ، مقاومت در مقابل پاره‌گی، توان تخلیه بارهای الکتریکی، ضمن خصوصیات مهمی مانند عرض و یا ضخامت سلفون روی کاربرد آن بسیار تاثیر گذار می باشد . برای همین در طول خرید بایستی به‌این خصوصیات توجه داشته باشید.

به طور کلی می‌توان کاربرد اصلی نایلون استرچ را در صنعت سلفون مواد غذایی، صنعت ساخت و تولید قطعات ساختمانی ، در مغازه ها و بقیه صنعت های تولیدی و بسته‌بندی دانست و خریدار با توجه به نیاز می تواند از انواع نایلون استرچ PVC ؛ ثابت رپ Sabet wrap  ، رپید رپ Rapid Wrap   و سان رپ  Sun wrap در ابعاد متفاوت خریداری و به کارگیری نماید.

باتوجه به توسعه و گسترش فروش اینترنتی انواع تولیدات ، محصولات و کسب و کار آنلاین، بیشتر خرده فروشان و فروشندگان اینترنتی برای تمیز و دست نخورده بودن کالا و همچنین زیبایی و جلوه آن ها از سلفون استرچ برای بسته‌بندی به کارگیری می‌نمایند. سلفون‌های استرچ با ضخامت بهتر توان کشش طولی و عرضی بالایی داشته و در مقابل ضربه و کشش مقاومت بیشتری دارند.

 

شیوه‌های به کارگیری سلفون استرچ

سه شیو‌ه دستی، نیمه دستی و خودکار برای به کارگیری سلفون وجود دارد.

در شیو‌ه به کارگیری دستی، مرکز  رول سلفون استرچ در  دو طرف کشید‌ه می شود و می‌توان آن را با دست گرفت و محصول مد نظر را به راحتی باندینگ و کامل بسته بندی نمود.
ممکن است در حین بسته بندی کالا با به کارگیری شیو‌ه دستی و یا نیمه دستی فرآیند ساده‌ای در رول سلفون به کار رود. که منجر ارتقاء اصطکاک و کشید‌ه شدن و یا استرچ بیشتر سلفون گردد . تا تولیدات خوب بتوانند با دست، بسته بندی شوند.
با به کارگیری سبک خودکار می‌توان بسته بندی را با سرعت و دقت فراوانی اجرا کرد. بسته را مهر و موم کرد. در‌این شیوه برش سلفون استرچ به صورت اتومات می شود. در سبک اوتومات، مکانیزم‌های خاصی برای بسته بندی اتوماتیک محصولات به کارگیری می‌گردد که قادر است ترکیبی شیو‌ه به کار گیری در بسته‌بندی نیمه دستی باشد.

مزایای استفاد‌ه از سلفون استرچ PVC :

صنعت بسته‌بندی، دقت بسیار فراوانی در حفظ کیفیت محصولات دارد. به خاطر اهمیت به کارگیری سلفون استرچ در بیشتر این صنایع ما در‌این قسمت به ذکر مزایای به کار گیری از آن می پردازیم.

 

مزایای به کار گیری سلفون استرچ :
  • ضد بخار بودن
  • شفافیت بالا
  • چسبندگی بالا
  • کشش طولی و عرضی بالا
  • نرم بودن سلفون
  • ارتقاء پایداری محصولات و پکیج‌ ها با تولید یک واحد به در هم تنید‌ه
  • ارتقا راندمان حمل و نقل
  • محافظت خوب از تولیدات در انبار
  • مراقبت از کالاها در مقابل گرد و خاک
  • حفظ از کالاها در مقابل رطوبت
  • ارتقاء مقاومت در مقابل ضربه
  • نگهداری بهترتولیدات در مقابل نور ماوراء بنفش
  • ارتقاء طول ماندگاری محصولات و به ویژه مواد غذایی

 

سایت ؛ ثابت رپ Sabet wrap گردآورنده مطلب ( چرا سلفون استرچ  PVC باید چسبندگی داشته باشد) می‌باشد.

بنر اصلی ثابت رپ اصلاح

شرکت شفق طلایی مفید یکتا اولین تولید کننده pvc cling film در ایران است . که محصولات خود را با برند SABET WRAP ، SAN WRAP ، RAPID WRAP به بازار عرضه کرده است.

مطالب مرتبط

1 نظر در “چرا سلفون استرچ PVC باید چسبندگی داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *