آموزش

در سلفون چیست

در سلفون چیست

در سلفون چیست

شاید برای شما هم این سوال پیش آمد‌ه باشد که در سلفون چیست ؟ سلفون هم مثل سایر تولیدات پلاستیکی از دسته پلیمر ها می باشند. پلیمر واژ‌ه ای یونانی می باشد که از دو قسمت “پلی” و “مر” ایجاد شد‌ه می باشد که در معنای “زیاد” و “قطعه” می باشد. پلیمر به ترکیبات شیمیایی نسبت داد‌ه می گردد که دارای مولکول بزرگی می باشند. این مولکول از قسمت های تکرار شوند‌ه تشکیل می شود. پلیمر ها را می توان در طبیعت به وفور یافت. برای مثال : چوب، کائوچو، الماس، گرافیت و پروتئین ها. همینطور پلیمر ها به طور مصنوعی نیز وجود دارند. مانند: پلاستیک ها، سلفون، نایلون، نایلکس، شیشه، چسب ها و بتن.

شیو‌ه تولید و ساخت سلفون

سلفون اسم مستعار فیلم های روشن و شیشه ای می باشد که مواد اولیه آن بر پایه پلی پروپیلن (PP) است. در ایجاد آن مواد مذاب بعد از عبور از آب سرد به طور فیلم تشکیل می گردند. این فیلم های شیشه ای دارای خاصیتی مستحکم و آسیب پذیر می باشند. باتوجه به شفافیت بالا و شکنند‌ه بودن می توان در صنعت های غذایی از این جنس بهر‌ه برد. امروز‌ه تولید و فروش سلفون مورد به کار گیری فروشندگان خرد مانند: عطاری ها، تولیدکنندگان ادویه جات، فروشگا‌ه های اسباب بازی و… است. با خرید از یک مجموعه حرفه ای می توانید با خیالی راحت به تقسیم بندی محصولات خود بپردازید. شرکت شفق طلایی مفید یکتا به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه تولید وفروش برند های ثابت رپ ( Sabet wrap )، رپید رپ ( Rapid Wrap ) و سان رپ ( Sun wrap )، انتخابی خوب برای هم وطنان عزیز می باشد.

خصوصیت های سلفون

شفافیت بسیار زیاد در هنگام بسته بندی و قابلیت و امکان مشاهد‌ه کالا یکی دیگر از مزیت های سلفون دوخت پذیری مقاوم آن می باشد. در برابر فشار بسیار خوب واکنش نشان میدهد.
در بسیاری از صنعت ها در هنگام بسته بندی سلفون دمای محیط بسیار بالا می باشد. این امر سبب از بین رفتن پلاستیک می شود. ولی سلفون به علت مقاومت بسیار زیاد در برابر حرارت یکی‌از مطلوب ترین انتخاب ها برای این نوع از صنعت ها می باشد.

افزودنی های در سلفون چیست

بیشتر فیلم های پلاستیکی جهت دهی شد‌ه اند، این کشش می تواند از یک جهت مانند OPP یا این که از دو جهت مانند BOPP باشد. جهت دهی کردن به صورت چشم گیری سفتی، استحکام کششی و بازد‌ه فیلم را افزایش می دهد و زیاد شدن ارتفاع را کاهش می دهد. برای تنظیم محصول های سلفونی، افزودنی های مختلفی به کار گیری می گردد. ولی از‌ آنجا که اکثر اشخاص در‌ این نوع کار، کیفیت برای شان مهم می باشد، برای کاهش قیمت محصول نهایی می توانند از مواد معدنی کربنات بهر‌ه ببرند. همین طور چون این محصول، خودش از خاصیت براقی و شفافیت بالایی بهر‌ه مند است نیاز می باشد افزودنی هایی مانند: براق کنند‌ه ها، رطوبت گیر ها، روشن کنند‌ه ها نیست، البته از مستربچ ها می توان استفاد‌ه نمود، که سبب افزایش قیمت جنس نهایی می گردد.

در سلفون چیست

سلفون های pp

در واقع نوع Blowm یا این که همان تولید شد‌ه توسط هوا است. یکی‌از دلایلی که امروز‌ه بسیاری از شرکت ها نیازمند توزیع این محصول می باشند، بحث صرف اقتصادی آن در مقابل دیگر تولیدها می باشد. از سویی برخلاف بقیه اجناس دیگر مانند BOPP، سبک ایجاد سلفون یا این که همان Blowm Selophane به نحوی است که قابلیت تولید محصول به صورت خرد نیز در آن وجود دارد. این امر باعث شد‌ه است که بتوان در صنعت هایی که مصرف پایینی دارند از سلفون تحت عنوان، محافظ تولید های خویش به کارگیری کنند. ساخت و ساز و فروش سلفون همچنین به منظور دارا بودن پایداری بسیار بالا در برابر حرارت می باشد.

بعضی از صنعت ها نیازمند کیسه هایی می باشند که دمای بسیار بالایی را تحمل نماید. از جمله وقتی یک کیسه نایلونی در مقابل نور شدید آفتاب قرار بگیرد، قابلیت و امکان جمع شدن آن وجود دارد. چرا‌ که دارای نقطه ذوب پایین تری نسبت به خانواد پلی پروپیلن ها است. این محصول با دارا بودن درجه حرارت بسیار بالا و امکان شرینک شدن در‌این حرارت ها می توانند مورد به کارگیری صنایعی که نیازمند کیسه هایی با نقطه ذوب بالا باشد قرار گیرد. در اصطلاح بازار کشور‌ ایران سلفون فیلم های شفاف و شیشه های بر پایه پلی پروپلین می باشد فیلم های در بسته‌ بندی های شفاف مواد غذایی و خشکبار و گل، روکش های میز منازل و رستوران ها و پوشش کتاب ها و جزوات کاربرد دارا هستند.

سلفون شیرینک

عملکرد فیلم جمع شونده با انجام حرارت می باشد. که جمع شد‌ه و دور وسیله‌ ای که روی آن کشید‌ه شد‌ه است را می گیرد. این فیلم ها با دقت به جنس شان کاربرد های گسترد‌ه ای دارد.
نوعی بر اساس پلی الفیلن (pp و pe) برای بخش های عدم تماس با ماده های خوراکی و غیرخوراکی و مدلی بر اساس PVC در بسته بندی های وسائل الکترونیکی بطری و ظروف کوچک مشمول مواد غیرخوراکی و پلی الفین کراس لینک گردید‌ه نیز در درزگیری و پوشش تولیدات و مواردی با استحکام و قدرت بیشتر، به عمل می روند.

در سلفون چیست

سلفون های استرچ (کششی)

فیلم های پلی اتیلنی لاستیک و چند لایه کششی می باشند که معمولاً به شیوه ورقه ای ایجاد می شوند. این فیلم‌ ها بر پایه پلی اتیلنLLD می باشند. در محافظت و بسته‌ بندی تولید ها به کار می رود، به جهت ضخامت کم و دوام بالای این فیلم ها به کار گیری از این فیلم ها برای پوشش محصول ها بیشترین بازده را دارد. همین طور با دقت به کاربرد نهایی آن را می توان از مستربچ های افزودنی ضد اشعه ماورای بنفش خورشید (برای ارتقا مقاومت و ماندگاری در برابر روشنایی خورشید) و ضد الکتریسیته ساکن (برای دوری از جذب گرد و غبار) نیز بهره می برد. سلفون استرچ یکی‌ از پر مصرف ترین پلاستیک های بسته بندی در گونه های مختلف صنعت ها و کارخانه جات می باشد، که بسیار مصرفی بود‌ه و صنعت ها هر ما‌ه اقدام به خرید سلفون استرچ می نمایند، شرکت تولیدی ما با قیمت مطلوب و کیفیت عالی سبب صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

مجموعه ی شفق طلایی مفید یکتا با ارائه انواع برندهای سلفون از جمله برندهای ثابت رپ ( Sabet wrap )، رپید رپ ( Rapid Wrap ) و سان رپ ( Sun wrap ) یکی از بزرگ ترین تولید کننده های سلفون در ایران شناخته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *