آموزش

ویژگی های سلفون چیست؟

بررسی ویژگی های سلفون

رعایت بهداشت برای همه افراد در همه زمینه ها امری بسیار مهم است. ازاین جهت سلفون ها نقشی بسیار مهمی را ایفا می کنند. ازاین رو این وسیله از نظر بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر برای بسته بندی مواد غذایی و کشاورزی و دارویی از آن استفاده می شود. شما چه اطلاعاتی در مورد ویژگی های سلفون دارید؟

سلفون  از بهترین و کاربردی ترین ابزاری است که مورد استفاده خانم های خانه دار در آشپزخانه می باشد، چرا که به طور محکمی روی همه ی ظروف چسبیده و از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری می کند .علاوه براین در مقابل کارایی مؤثر، قیمت چندانی ندارند.

سلفون پلاستیکی  به دلیل نازک بودن آن جهت بسته بندی محصولات صنعتی و مواد غذایی استفاده می شود. این بسته بندی به ضد آب بودن محصول و تازه ماندن محتویات آن کمک شایانی می کند.

یکی از هزاران هدف تولید سلفون بسته بندی، در حیطه صنایع غذایی است. البته نوع آوری شگفت انگیزی در جهت کمک به انواع مختلف مشاغل به شمار می آید و انقلا ب بزرگی را در زمینه کاهش هزینه و هدر رفت مواد غذایی و افزایش نگهداری مواد افزایش کیفیت در جهان امروزی رقم زده است.

 

ویژگی های سلفون

استفاده از سلفون

برای تولید سلفون ابتدا آن را ذوب کرده و سپس با اضافه کردن آب سرد روی آن، آن را به شکل نهایی در می‌آوردند. افت دما به صورت ناگهانی باعث ایجاد شفافیت لازم در سلفون ها می شود. جذاب ترین و اولین ویژگی آن ها شفافیت  آن است و به همین علت کاربرد فراوانی در بین عموم را دارا است.

از کاربرد های سلفون ایجاد خلآ در داخل بسته بندی می باشد. اما اگر این محصول به هر دلیلی از جمله دوخت و پرس کردن دچار پارگی شود، نمی تواند خلآ لازم را ایجاد کند و در نهایت کارایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که مقاومت سلفون ها هنگام دوخت و پرس کردن یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی آنها است.

در اسباب کشی ها به دلیل سایز مختلف انواع وسایل از جمله مبلمان تا وسایل کوچکی مانند کار ظریف هنری، همه وسایل احتیاج به محافظت دارند. ابزاری که برای محافظت از تمامی این وسایل لازم است سلفون است. برای استفاده از این ماده  مهم نیست که وسایل شما جه شکل و یا سایزی دارند که این امر از ویژگی های خوب سلفون ها است.

 

 

سلفون های مناسب مصارف خانگی

سلفون ۱۰۰ متری و سلفون ۱۰۰۰ متری  از پر کاربرد ترین ابزار یک خانم خانه دار است و از اساسی ترین لوازم آشپزخانه استفاده می شود.

استفاده از سلفون های ۱۰۰ متری و سلفون ۱۰۰۰ متری نسبت به سایر انواع  آن بسیار کار آمد تر و اقتصادی‌تر است،زیرا هرچه متراژ سلفون کمتر باشد، کاربر سریع تر نیاز به خرید مجدد پیدا خواهد کرد که این امر سبب پرداخت هزینه بیشتری می شود.

نکات طلایی برای استفاده بهتر از رول سلفون ۱۰۰ متر و سلفون ۱۰۰۰ متری

  • سلفون نباید در معرض حرارت مستقیم و یا آفتاب قرار بگیرد.
  • اگر قصد گرم کردن مواد غذایی بوسیله اجاق گاز و با حرارت مستقیم را دارید ، از پوشاندن درب ظرف توسط سلفون خودداری کنید.
  • باقی مانده مواد غذایی را با استفاده از سلفون می توانید مدت زمان بیشتری نگهداری کنید .
  • برای جلوگیری ازعرق کردن داخل ظرف و خنک شدن سریع مواد غذایی می توانید قسمتی از ظرف را با سلفون بپوشانید.
  • برای بسته بندی بهتر مواد ، ظروف نباید جرب باشند چرا که سلفون چسبندگی بالایی با ظروف عاری از چربی دارد.
  • برای جلوگیری از بو گرفتن مواد غذایی و همچنین پخش شدن بو در یخچال می توانید از آن استفاده کنید.
  • به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر سلفون به مدت طولانی مصرف نشود، کیفیت خود را از دست می دهد.

 

کاربرد های مختلف سلفون

سلفون ها ابزاری حفاظتی تلقی می شوند. در اکثر مواقع برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک بر روی وسایل استفاده می شوند، که به همین دلیل کارایی زیادی در هنگام اسباب کشی می توانند داشته باشند.

اما علاوه بر اسباب کشی در جاهای مختلفی از آن استفاده می شود. در این بخش چند کاربرد آن را برای شما بیان می کنیم:

  • درزمینه ساخت چسب های نواری از سلفون استفاده می شود.
  • در نگهداری و جا به جایی مواد غذایی د رتمام رستوران ها و بیرون بر ها به عنوان روکش ظرف غذا از این ماده استفاده می شود. چراکه از خنک شدن غذا و نشستن گرد و غبار بر روی آن جلوگیری به عمل می آید.
  • از این ماده به عنوان روکشی برای دکور و تولیدات هنری، مثل یک تابلو نقاشی یا یک مجسمه استفاده می شود.
  • از کاربرد های عمده سلفون ها استفاده از آن ها به عنوان کاغذ کادو است. برای زیبایی کادو از انواع طرح دار آن استفاده می شود.
  • در بسته بندی مواد دخانی و دخانیات نیز این ماده دخیل است.
  • بسته بندی اکثر مواد خوراکی با استفاده از سلفون انجام می پذیرد.

بررسی ویژگی های سلفون

امروزه انواع مختلفی از مواد در بسته بندی های گوناگون عرضه می شود. اما انتخاب بسته بندی مناسب برای حرفه های گوناگون و همینطور مشتریان یک چالش مهم بوده است. استفاده از سلفون ها یکی از بهترین روش‌های بسته بندی مواد غدایی، میوه ها و همینطور سبزیجات بوده است.

در واقع هدف اصلی این بسته بندی حفاظت ازمواد داخل ظروف در هنگام حمل و نقل و یا نگهداری است. درادامه در ثابت رپ به بررسی انواع ویژگی های سلفون می پردازیم.

تازه نگهداشتن انواع مواد غذایی

همانطور که می دانیم تماس اکسیژن به طور مداوم باعث فساد مواد غذایی می شود . سلفون از تماس اکسیژن با مواد غذایی جلوگیری می کند همچنین با خرید سلفون می توانید کالای خود را در برابر نفوذ ذرات و نور خورشید حفاظت کنید. بنابراین همین عمر سبب کاهش سرعت تجزیه و درنتیجه باعث تازه نگهداشتن مواد غذایی می‌شود.

زمانی که یک محصول از دوام زیادی برخوردار باشد، انرژی کمتری برای محافظت و تحویل سایر محصولات از همان نوع ، مصرف می کند.

زیبایی محصول

همه ما در هنگام خرید جذب محصولاتی می شویم که علاوه بر کیفیت و تازگی محصول، بسته بندی زیبا و جذابی دارند. در واقع همین امر موجب افزایش علاقه مشتریان به خرید و استفاده هر چه زود تر از آن می‌شود.

از مزایای سلفون بسته بندی شفاف آن است . این امر بدان معناست که میوه ها و سبزیجات و همچنین سایر مواد قابل رویت می باشد. این امر باعث کمک به  مشتریان جهت ارزیابی کیفیت محصول  می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که می توان از سلفون ها برای تبلیغات نیز استفاده کرد و بر روی آن ها لیبل چاپ نمود.

همچنین شرکت ها میتوانند جزئیات مهمی را به بسته بندی های مواد غذایی اضافه کنند. در حالی که مواد بسته بندی شده برای مشتریان قابل دیدن است.

 

ویژگی هاس سلفون در صنایع

حفاظت از کالا ها

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، سلفون از تماس اکسیژن با محصولات جلوگیری می کند. این امر فرایند فساد را متوقف می کند. علاوه بر این، بسته بندی مناسب می تواند محصول را در برابر ناخالصی های خارجی حفظ کند.

در فرآیند حمل ونقل نیز امکان ترکیب و یا چسبیدن مواد مختلف به یکدیگر وجود دارد که همین امر می تواند منجر به استفاده نادرست شود. یا حتی امکان فروش به صفر برسد. یک لایه نازک از سلفون می تواند از بروز این مشکل و ضرر هنگفت جلوگیری کند. همچنین باعث کاهش ضایعات مواد غذایی می شود واز جنبه اقتصادی راه حل مناسبی برای بسته بندی مواد است .

 

ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی موجود در حمل  و نقل ، موضوع مهمی است که باید در اولویت طراحان محصول قرار بگیرد . زیرا اگر یک ماده به طور نامناسب و نادرست بسته بندی شود، می تواند فضای بیشتری را در کامیون ها و همینطور در ظروف  اشغال  کند.

این امر نه تنها به عنوان استفاده نادرست از فضا تلقی می شود، بلکه هزینه های حمل و نقل و سوخت نیز افزایش پیدا می کند. در نهایت باعث افزایش هزینه و آلودگی می شود.

خرید سلفون ، استفاده از مواد مختلف مانند جعبه ها و ظروف های حجیم را به حداقل می رساند. همین امر انقلاب بزرگی را در زمینه بسته  مواد مخصوصا مواد غذایی رفم زده است که به سختی می توان محصول دیگری را جایگزین آن کرد.

 

اقتصادی

از مهم ترین ویژگی های سلفون که در اولویت اکثر فروشندگان و همچین استفاده کنندگان، اقتصادی بودن این ماده است. این مواد می توانند مواد غذایی را براحتی بدون اشغال فضای بزرگ بسته بندی کرد .علاوه بر این، استفاده از سلفون، در مقایسه با ماشین های تمام اتوماتیک ارزان تر و کارآمد تر هستند.

با توجه به اینکه فروش سلفون بسیار متداول است، با شناخت برند آن می توانید کالای خود را با کیفیت بهتر و بیشتر با هزینه بسیار کمتری بسته بندی کنید.

 

 افرایش قابلیت اطمینان

هنگام استفاده از محصولات بسته بندی شده با سلفون نباید نگران فاسد شدن و یا پاشیدن مواد داخل بسته بندی باشید.چرا که سلفون مانع این جریان می شود. همچنین سالفون در دمای ذوب بالاتری نسبت به نایلون و نایلکس ساخته شده و استحکام بالاتری دارد.

بنابراین هنگام استفاده از این محصول می توانید اطمینان داشته باشید که مواد به صورت تازه به مصرف کنندگان نهایی عرضه می شود.

با خرید سلفون می توانید کالاهایی را بسته بندی کنید که علاوه بر ظاهر زیبای کالا، باعث ماندگاری بیشتر دربرابر رطوبت، نفوذ ذرات شود. به همین دلیل شما می توانید به این محصول اطمینان داشته باشید .

 

 

نکات طلایی که می بایست به هنگام خرید سلفون به آن دقت کنید

قبل از خرید و یا حتی فروش سلفون و حتی محصولاتی که توسط سلفون بسته بندی شده اند باید ویژگی هایی را به خاطر بسپارید. در این صورت بتوانید بهترین عملکرد را در زمینه خرید اصولی سلفون داشته باشید. این ویژگی های سلفون شامل :

  • انعطاف پذیری بسیار بالای سلفون
  • میزان چسبندگی بسیار بالا
  • نرم و لطیف و همچنین لخت بودن آن
  • شفافیت بسیار بال
  • خاصیت کشسانی متناسب
  • ضربه پذیری مناسب
  • قیمت متناسب
  • کیفیت بسیار بالا

خرید سلفون

اگر بعد از خواندن این مطالب تصمیم قطعی به خرید سلفون گرفته اید، به شرکت های فروش انواع سلفون مراجعه کنید. البته لازم به ذکر است که برای این منظور حتما به شرکت های معتبر و شناخته شده در این زمینه اعتماد کنید تا از کیفیت و قیمت مناسب آن ها اطمینان لازم را داشته باشید. سایت ثابت رپ یکی از معتبرترین مجموعه ها است.

 

 

قیمت سلفون

امروزه قیمت تمام شده هر محصول نقش بسیار مهمی در فروش آن دارد. هرچه میزان قیمت تمام شده محصول کم تر تمام شود تولید کنندگان می توانند از رقبای خود در زمینه فروش پیشی بگیرند.

اگر قادر به ارزیابی درست کالای خود نباشیم، بقینا با افزایش قیمت تمام شده محصولات مواجه خواهیم بود. بنابراین توجه به این نکته بسیار مهم است .

با توجه به اینکه سلفون قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر بسته بندی ها دارد، استفاده از آن می تواند گام بزرگی ازجهت کاهش هزینه برای فروشندگان و در نتیجه استفاده کنندگان نهایی داشته باشد.

این امر طوری مهم است که بسیاری از تولید کنندگان توانسته اند با استفاده از سلفون قیمت نهایی خود را بسیار کاهش داده و مشتریان را در بازار به سمت محصولات خود هدایت کنند.

 

قیمت سلفون ۱۰۰ متری و سلفون ۱۰۰۰ متری

قیمت سلفون های ۱۰۰ متری و ۱۰۰۰ متری ارتباط مستقیمی با برند آن خواهد داشت .چرا که برند های مختلف سلفون از کیفیت و قیمت های متفاوتی استفاده می کنند. همین امر دلیل قابل توجهی برای پرفروش بودن برخی برند ها است. به همین علت باید توجه جدی به برندی که از آن خرید می کنید، داشته باشید.

 

سخن پایانی

سلفون ابزاری جهت بسته بندی انواع مختلف مواد است. امروزه به دلیل ویژگی های خاصی که دارد کاربرد فراوانی در بین تمامی افراد دارد. ویژگی های سلفون مانند قیمت پایین ، شفافیت ، مقاومت بالا در برابر حرارت ، قابلیت دوخت و پرس  را دارا می باشد.

سلفون ها در ابعد و اندازه های متنوع و خاصی ساخته می شوند. به همین دلیل در نظر گرفتن میزان نیاز به آن و یا استفاده از آن جهت بسته بندی انواع مختلف مواد نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

از این محصول می توان در اسباب کشی ها، حمل و نقل فروشگاه ها، انبار ها ، بسته بندی محصولات تولیدی، نگهداری مواد غذایی ، و مصارف خانگی استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *