آموزش

مواد اولیه سلفون چیست؟

مواد اولیه سلفون

سلفون یکی از موادهای بسیار مهم در عرصه بسته بندی می باشد که معمولا در صنعت مواد غذایی بیشترین کاربرد را دارد. به غیر از کارخانه ها که از سلفون ها برای بسته بندی استفاده می کنند، ما مردم عادی نیز نیاز مبرم به سلفون ها داریم. مخصوصا اگر وقتی کار فوری یا مسافرتی پیش بیاید، اهمیت سلفون پررنگ تر از قبل می شود. در ادامه این مطلب با ثابت رپ همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد مواد اولیه سلفون به دست آورید.

 

مواد اولیه سلفون چیست؟

استفاده از سلفون در ابتدا

سلفون ها در ابتدا در کارخانه های شکلات سازی و بیسکوییت ها برای بسته بندی استفاده می شد و کم کم راه خود را به بیمارستان ها باز کرد. معمولا کادر درمان از سلفون ها برای جلوگیری از آلودگی و استریل کردن مواد پزشکی استفاده می کردند. با اینحال برای بسیاری از مردم شناخت و پذیرش سلفون ها چندان قابل درک نبود، اگرچه قیمت سلفون ها بسیار به صرفه تر و ارزان تر از کارایی خود به نظر می رسید. در نهایت، سلفون توانست در دهه اخیر، راه خود را به خانه و آشپزخانه ها باز کند.

 

چگونگی کارکرد سلفون

اما چگونه سلفون کار می کند؟ سلفون یک لایه کشسانی ست که شباهت زیادی به پلاستیک ها دارد. زمانی که شما برای ظروف خود در ندارید یا می خواهید موادی را بسته کنید، کافی است روی کالای موردنظر سلفون بکشید.

سلفون برخلاف رویه نازکی که دارد، بسیار محکم و مقاوم طراحی شده و از ورود هرگونه آلودگی و هوای آزاد جلوگیری می کند. همچنین قیمت سلفون با توجه به کارایی که دارند، بسیار مناسب و به صرفه می باشند که کالا را به یکی از مواد مهم در بیمارستان ها و خانه ها کرده است. البته شما می توانید قیمت سلفون را بسیار مناسب با کیفیت عالی از سایت های باسابقه مانند ثابت رپ تهیه نمایید.

اما مشکل از آنجایی شروع شد که بسیاری از مردم فکر می کنند که سلفون ها سرطانزا هستند. البته که جواب این عقیده، نه می باشد. سلفون ها مانند پلاستیک ها، تا زمانی که داغ نشوند هیچ گونه ضرری ندارند. مواد اولیه سلفون ها از سلولز به دست می آید که عمدتا سلفون، سلولز پلیمری نامید می شود. مشخصا سلولز از چوب، پنبه و کنف ساخته شده و به دلیل عبور از آب، بسیار شفاف تر از نایلون ها می باشند.

 

ساخت و تولید سلفون بهداشتی

پلی ال هایی که از طریق چوب به دست می آیند، با مواد مختلف مانند دی سولفید کربن ترکیب می شوند تا محلول ویسکوز به دست بیاید. محلول ویسکوز، پایه اصلی سلفون ها می باشد. محلول ویسکوز در ادامه با اسیدسولفوریک و سولفات اسکترود ترکیب می گردد تا دوباره به یک پلی ال تبدیل شود. در نهایت با استفاده از یک سری فیلترها، نمک های اضافی جدا شده و محلول ها نرم کنندگی اضافه می گردد.

البته از محلول های اتیلن گلیگول ها، اتیلن ها یا پروپن ها نیز برای استحکام سلفون ها استفاده خواهد شد. در نهایت، مواد به دست آمده در دستگاه مخصوص پرس می رود تا هم خاصیت کشسانی پیدا کند و هم در مقادیر انبوه، تولید شود. در ادامه اطلاعاتی در مورد قیمت سلفون و موا اولیه سلفون در مجموعه های مختلف فروش سلفون به شما خواهیم داد.

 

قیمت سلفون

در خرید سلفون، به تنها چیزی که نباید فکر کنید قیمت سلفون است! زیرا معمولا قیمت سلفون ها بسیار به صرفه تمام شده است. شما باید با توجه به نیاز های خود، سلفون موردنظر را تهیه کنید. ما طیف متفاوتی از سلفون ها داریم که هر کدام برای موادی کاربرد دارند. به موارد زیر توجه کنید.

 

آشنایی با ویژگی های سلفون

  • سلفون ها باید از چسبندگی بالایی برخوردار باشند.

چسبندگی حرف اول را در سلفون ها می زند. اگر شما سلفونی خریداری کنید که به اندازه کافی چسبندگی نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی توانید در هیچ عرصه ای استفاده کنید مگر اینکه شخصا قصد فاسد کردن مواد غذایی را داشته باشید! یک سلفون خوب باید توانایی چسبندگی بالایی داشته باشد تا محکم روی کالا یا مواد بچسبد و از ورود آلودگی و هوای آزاد جلوگیری کند.

 

  • حرارتی بودن سلفون ها

بیشتر سلفون ها مانند پلاستیک و نایلون به حرارت بالا حساس هستند و شما نمی توانید سلفون ها را روی اجاق گاز، مایکروویو یا شوفاژ بگذارید. ولی برخی از سلفون های بازار از خاصیت ضدحرارتی برخوردار هستند که به شما امکان انجام تمامی موارد گفته شده را می دهد. البته ممکن است قیمت این سلفون ها کمی گران تمام شود. مواد اولیه سلفون ممکن است کمی متفاوت باشد.

برای خرید سلفون ها، شما می توانید هم از مغازه های محلی خریداری کنید و هم می توانید از شرکت ها و سایت ها سفارش دهید. معمولا گزینه دوم، دست شما را برای ابعاد و نوع سلفونی که می خواهید انتخاب کنید و به کارتان می آید، را بازتر خواهد گذاشت. قیمت سلفون ها نیز به توجه به ابعاد موردنظر و شرکت سازنده، می‌تواند متغیر باشد.

 

 مواد اولیه سلفون در صنایع مختلف

انواع سلفون ها

همانطور که در موارد بالایی ذکر شده است، سلفون ها با توجه به نوع و کارایی که دارند، قیمت گذاری می‌شوند. مرسوم ترین نوع سلفون، سلفون رولی بوده که برای مصارف خانگی بیشتر کاربرد دارد. کارخانه های زیادی در عرصه رقابت برای فروش سلفون ها هستند و برخی از کارخانه ها ممکن است تنها به فروش یک نوع سلفون بسنده کنند. اما ثابت رپ با تولید سلفون های مختلف سان رپ و رپید رپ، کیفیت را به طرز دیگری به رخ کشیده است.

  • سلفون رولی

سلفون های رولی عمدتا بسیار شفاف و نازک بوده و براساس کیلوگرم، به فروش می رسند. این نوع سلفون، متداول ترین سلفون می باشد که تقریبا هر قشری از مردم می توانند به راحتی استفاده کنند. اگرچه مواد سلفون رولی تحمل گرمای بسیار زیاد را ندارد، اما تا حدودی می تواند گرمای معمولی کالا ها یا مواد غذایی را تحمل کند. برای خرید سلفون رولی مانند سلفون 100 متری و سلفون 1000 متری به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

 

  • سلفون استرچ

انواع سلفون های استرچ فرق چندانی با سلفون های رولی ندارند، منتها از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار هستند. هدف اصلی از تولید این سلفون برای بسته بندی مواد غذایی بود تا اجازه ورود هوا به بسته بندی موردنظر داده نشود و مواد غذایی فاسد نگردد. مقاومت بسیار بالا و تحمل گرمای خوب، این سلفون را به یکی از مولفه های اصلی در تولید و بسته بندی برای کارخانه ها و تولیدی ها کرده است و از لحاظ قیمت، کمی از سلفون های رولی گران تر هستند.

  • سلفون ترس

سلفون ترس نیز در صنایع غذایی کاربرد دارد اما اصلا شفاف نبوده و شکلی شبیه به الومینیوم دارد. سلفون‌های ترس بسیار محکم و مقاوم هستند و چندان خاصیت کشسانی ندارند. سلفون های ترس معمولا در درب یا بسته بندی کامل محصولات غذایی استفاده می شوند. سلفون های ترس تاکنون برای مصارف خانگی کاربردی نداشتند و تنها کارخانه ها از این نوع سلفون ها استفاده می کنند.

  • سلفون کیسه ای

سلفون های کیسه ای همانطور که از نامشان پیداست، حالت کیسه مانند دارند و از خاصیت کشسانی برخوردار نیستند. خشکبارها و آجیل فروس ها معمولا از این سلفون ها بسیار استفاده می کنند. برخی از سلفون های کیسه ای دارای زیپ های مخصوص برای جلوگیری از هوا می باشند.

  • سلفون های لب چسبی

این سلفون ها معمولا برای مواد غذایی استفاده می گردد، اما در صنایع لوازم التحریر نیز به وضوح یافت شده است. یک مدل از همین سلفون در ابعاذ بسیار کوچک تر برای گذاشتن سی دی ها CD استفاده می شود. پیدا کردن این نوع سلفون ها چندان آسان نیست. در ادامه اطلاعاتی در مورد مواد اولیه سلفون و خرید سلفون به شما می دهیم.

 

خرید سلفون

شما برای خرید سلفون چه مواردی را در نظر می گیرید؟ قطعات سلفون هم مانند هر محصول دیگری دارای جنس و کیفیت های مختلفی است. در این مطلب دیگر و مطلب های موجود در سایت ثابت رپ در مورد مزایا و کاربردهای تلفن توضیح داده ایم. به طور کلی کیفیت سلفون برای بسته بندی محصولات مختلف بسیار اهمیت دارد.

اگر می خواهید سلفون مورد استفاده شما در محصولات به راحتی پاره نشود، حتماً باید به جنس و کیفیت آنها در هنگام خرید سلفون توجه داشته باشید. تلفن هایی که از بهترین محصولات برای تمیز نگه داشتن وسایل و بهداشتی نگه داشتن مواد غذایی است. این روزها فروش سلفون در بسیاری از فروشگاه ها و تولیدی های مختلف انجام می شود.

البته باید بدانید که تمامی آنها کیفیت مناسب و قیمت سلفون را به طور منصفانه به شما نخواهند داد. به همین علت توصیه می‌شود از سایت ها و فروشگاه های معتبر اقدام به خرید سلفون نمایید. خانه ثابت رپ یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه ها در فروش سلفون است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد خرید سلفون به شما بدهیم.

 

 

 چرا از ثابت رپ اقدام به خرید سلفون نماییم؟

سایت ثابت رپ با چندین سال سابقه فروش موفق از سلفون یکی از برترین و بهترین مجموعه ها ست برای خرید سلفون شناخته شده است. شما میتوانید انواع سلفون ۱۰۰۰ متری ۹ میکرون تا انواع  سلفون ۱۰۰۰ متری  ۲۰ میکرون را از این مجموعه تهیه نمایید.  انواع دیگری از سلفون های ۵۰۰ متری ۱۰ میکرون، ۱۲ میکرون و ۱۶ میکرون و البته سلفون های ۲۰۰ متری، ۱۰۰ متری، ۵۰ متری، 20 متری، 30 متری و ۴۰ متری در این مجموعه به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از موجودی های دقیق سلفون ها سایت مجموعه ثابت رپ مراجعه نمایید. تمامی اطلاعات به روز رسانی شده در این مجموعه قرار داده شده است. در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکلی در هنگام خرید سلفون می توانید با کارشناسان ثابت رپ ارتباط برقرار کنید.

خبر خوب این است که تمامی سفارشات شما بسیار سریع و در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید. از برترین برندهای سلفون که کیفیت و قیمت بسیار مناسبی دارند می‌توان به سان رپ، ثابت رپ و  رپید رپ اشاره کرد. تمامی این برندها در مجموعه ثابت رپ موجود هستند.

امکان خرید آنلاین از سایت این مجموعه به آسانی فراهم شده است. شما می‌توانید از پرداخت امن درگاه بانکی استفاده نمایید. خبر خوب این است که ۷ روز ضمانت بازگشت پول برای شما مشتریان عزیز اعمال شده است. به همین علت با خیال راحت می توانید از مجموعه ثابت رپ خرید سلفون خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. تیم پشتیبانی این مجموعه قبل و بعد از خرید پاسخگوی شما مشتریان خواهد بود.

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوبی در مورد مواد اولیه سلفون به دست آورده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *