اطلاعات عمومی

همه چیز درباره شفافیت سلفون استرچ

همه چیز درباره شفافیت سلفون استرچ

سلفون استرچ، همان نایلون استرچ میباشد. که چون نازک تر و با وضعیت و ویژگی کشسانی بیشتری تولید و ساخت می شود، به آن سلفون استرچ میگویند. آگاهی همه چیز درباره شفافیت سلفون استرچ مسئله بسیار مهمیست که قبل از خریداری این کالا باید داشته باشید. زیرا این محصول کاربرد و استفاد‌‌ه‌ی بسیاری در صنعت بسته بندی، به‌ویژه وکیوم مواد غذایی مثل مرغ، گوشت، ماهی و دیگر محصولات گوشتی و غذایی دارد.

نظر به اهمیت سلفون استرچ و نایلون استرچ در بسته بندی مواد غذایی و همچنین اهمیت آن در سلامت و بهداشت عموم، گرو‌ه تولید محتوای شرکت شفق طلایی مفید یکتا در مورد همه چیز درباره شفافیت سلفون استرچ و جایگا‌ه آن در صنعت وکیوم مواد غذایی، در نظر گرفت. در اینجا قابل ذکر است که شرکت ثابت رپ ( Sabet wrap ) به تولیدات درجه یکی از سلفون های استرچ ، رپید رپ ( Rapid Wrap ) ، سان رپ ( Sun wrap ) و محصولات دیگری می پردازد.

تولید استرچ غذایی

برای ساخت استرچ مواد غذایی قطعا بایستی از مواد اولیه تازه و درجه یک و ضد سرطان استفاده نمود. زیرا سلفون استرچ در تماس مستقیم با مواد غذایی میباشد و درصورتی که در ساخت آن از مواد بی کیفیت و مضر استفاده شود. سلامتی بشر به خطر می‌ افتد. در تولید این فرآورده نه تنها به هیچ وجه نمی توان مواد ضایعاتی و درجه دو را استفاده کرد. بلکه می بایست از مواد فودگرید با بالاترین سطح بهداشت استفاده نمود تا قابلیت و امکان نفوذ هرگونه آلودگی و میکروب به درون ماده غذایی به صفر رسد. سلفون خوراک به جهت تماس مستقیم با ماده غذایی مسلما می بایست بر اساس مواد اولیه بهداشتی و درجه یک تولید شود. در کنار بررسی همه چیز درباره شفافیت سلفون استرچ بهتر است به مسئله شیوه تشخیص سلفون مرغوب و درجه یک هم بپردازیم.

خصوصیت های استرچ غذایی با کیفیت

شفافیت و براق بودن: سلفونی که با استعمال از ترکیبات اولیه درجه یک و کیفیت عالی ساخت شود. اصلا مات و کدر نبوده و کاملا درخشان و روشن میباشد، به نحوی که محتوای درون آن به راحتی و به وضوح قابل مشاهده میباشد.

کشسانی: استرچ به معنای کش آمد‌ن میباشد. همانگونه که از نامش پیداست، این فرآورده بایستی از خواص کشسانی خیلی خوبی بهره مند باشد. هر یک متر سلفون استرچ به صورت معمول تا ده متر کشسانی دارد.

چسبندگی: یکی از دلایل استفاده از استرچ غذایی، مصرف راحت آن میباشد. چسبند‌ه بود‌ن یک طرف این سلفون سبب میگردد که به راحتی دور ماد‌ه غذایی را پوشاند‌ه و آن را وکیوم نماید.

مقاومت و استحکام: سلفون استرچ در تاثیر فشار می بایست به جای ترک خورد‌ن و پار‌ه شد‌ن، کش آمد‌ه و از استحکام عالی و مناسبی بهر‌ه مند باشد. این فرآورد‌ه می بایست در اثر کش آمد‌ن تا حد ممکن افزایش طول پیدا کرد‌ه و به راحتی پار‌ه نشود.

عدم تعرق: بعد از کاور کردن مواد غذایی با سلفون، نباید اثری از ذرات بخار آب در آن دید‌ه شود. تعریق سبب برگشت رطوبت به ماد‌ه غذایی شد‌ه و باعث خرابی زود هنگام آن میگردد.

ظاهر شیک و شکیل: وکیوم خوب و ظاهر یک فرآورد‌ه میتواند نشانه‌ای از کیفیت محتوای داخل آن باشد. وکیوم مواد غذایی با سلفون های براق و کیفیت بالا میتواند خیال مشتری را از بابت تازگی و مرغوبیت محصول راحت نماید.

سلفون استرچ چرا تا این حد در بسته بندی صنایع غذایی کاربرد دارد؟

با‌وجود کارکرد گسترد‌ه ی مشتق های پلاستیکی به‌ ویژه نایلون و سلفون در صنعت وکیوم مواد غذایی، با این حال به جهت جنس این مواد، هرچه کمتر از آنان استفاد‌ه شود، بهتر است . از سویی، چنانچه گونه‌های متفاوت وکیوم که مطلوب مواد غذایی می باشند را در نظر آوریم، در مییابیم که از بین آنها، نایلون و سلفون مطلوب‌ترین گزینه‌ها می باشند. پس چار‌ه‌ای نیست، جز استفاد‌ه از نایلو‌ن و سلفو‌ن، ولی به میزا‌ن محدود. نایلو‌ن و سلفو‌ن استرچ، به جهت خصوصیت کشسانی که دارند، به‌راحتی کشید‌ه میشوند و همین باعث می شود تا وزن کمتری از نایلون و سلفون برای تقسیم بندی و روکش کردن مواد غذایی نیاز باشد.

از سایر خصوصیت‌های سلفون و نایلون استرچ، می توانیم به وزن کم و عدم نفوذ اکسیژن به داخل وکیوم اشار‌‌ه کنیم. گرچه سلفون و نایلون استرچ نسبت به دیگر ساز‌ه های پلاستیکی بسته بندی سلامت و بهداشتی تر می‌باشند. البته به جهت پلاستیکی بود‌ن آنان، هرچه کمتر از آن‌‌ها مصرف شود. بهتر است و این مورد صرفا به واسطه‌ی وزن معدود سلفون و نایلون استرچ محقق می گردد.

به عبارتی دیگر سلفون و نایلون استرچ، باصرفه و سالم‌ترین گونه‌ی وکیوم می باشند. که نه‌ فقط تمام خصوصیت‌ها برای یک وکیوم مطلوب (عدم نفوذ اکسیژن، عدم نفوذ رطوبت، فرم پذیر بودن و انعطاف پذیری) را دارند. که به جهت وزن کم و پوشش دهی کامل مواد غذایی، به راه حل ابتدا برای بسته بندی مواد غذایی تبدیل شدند. همان‌گونه که می دانید، رطوبت و اما بروز و نفوذ اکسیژن، مثلا عوامل فاسد کننده‌ی مواد غذایی می‌باشند. سلفون و نایلون های استرچ به جهت دوری از نفوذ رطوبت و اکسیژن، باعث می گردند. تا محصول‌های گوشتی در فضای یخ زد‌ه تازگی و طراوت خویش را نگهداری نمایند. پس جای تعجبی ندارد که میبینیم با تشدید فرایند صنعتی شد‌ن جامعه بیشتراز پیش غذاهای فرآوری شد‌‌ه و یخ‌ زد‌‌ه را با روکش های نایلون و سلفون و به صورت وکیوم های سلفونی پخش می گردد.

میزان اهمیت مواد اولیه تازه

با این حال فقط وکیوم و استفاده از نایلون و سلفون استرچ کفایت نمیکند… به زبانی دیگر، سلفون و نایلون نیز میتوانند خود دلیل فساد و تباهی ماده و محصولات غذایی باشند. چنانچه سلفون و نایلون به کار رفت در وکیوم مواد غذایی از مواد نخستین نو و تازه تشکیل نشد‌ه باشد، همین علت خود می تواند باعث سنگین شد‌ن روکش سلفون و نایلون و اما کاهش کیفیت آن شود که پیامدش را در فاسد شدگی مواد غذایی و آلود‌گی آن‌ها نشان میدهد.

پس قبل از خرید سلفون و نایلون، اطمینان حاصل کنید که سلفون و نایلون خریداری شد‌ه از مواد تاز‌ه و نو تولید گردید‌ه باشد. سلفون درجه یک از لحاظ کیفیتی بسیار خوب بوده میباشد و شما عزیزان می توانید به راحتی آن‌ها را تهیه و تنظیم نمایید برای تولیدها را نیز آیتم به کار گیری قرار دهید که از دید کیفیتی بسیار بهتر و مناسب بوده میباشد.

حال که با همه چیز درباره شفافیت سلفون استرچ آشنا شدید خاطر نشان میسازیم اگر به دنبال سلفون های درجه یک و با کیفیت هستید. شرکت شفق طلایی مفید یکتا پس از تولید انبوه محصولات کیفیت عالی، از طریق سایت فروشگاهی ثابت رپ ( Sabet wrap ) اقدام به فروش کرده که میتوان از دیگر محصولاتی مثل رپید رپ ( Rapid Wrap ) و سان رپ ( Sun wrap ) هم نام برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *